Beantwoorden
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

wifree

Ik raak al een heel aantal weken niet meer op WIFREE. Ik heb ook de app 'mobile', maar volgens mij doet die helemaal niks. Bij de klantendienst lezen ze gewoon voor wat ik online zelf kan lezen. Als ik manueel tracht te verbinden, zegt m'n toestel 'authentificatieprobleem'. Ik heb een galaxy S5, android dus. Alvast bedankt!
Tags (1)
0 Likes
16 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

wifree

Heb je zelf je eigen netwerk ter beschikking gesteld van Telenet?

Mijn telenet: Mijn Internet / Draadloos netwerk / instellingen / Algemeen en controleer of Homspot is ingeschakeld. Anders kan je niet van WiFree genieten


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

wifree

Heb je al eens geprobeerd om de Mobile app te verwijderen en opnieuw te installeren?

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

wifree

Ja da is in orde.

0 Likes
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

wifree

App verwijderd en terug geïnstalleerd. Helpt spijtig genoeg niks.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

wifree

@StefWS - En je eens afmelden op de app en dan terug aanmelden?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Go-Sea
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

wifree

Ik zou denken dat de app los staat van je wifi (wifree) connectie probleem.  Heb je nog je correcte login en paswoord ?  Je paswoord ooit eens aangepast ?  Kan je nog op 'mijn telenet' inloggen, zonder dat je browse je pwd onthoud ?  

Zelf kan ik ook enkel op wifree inloggen met mijn Telenet userid uxxxxxx als login en niet met mijn E-mail.  

 

En idd moet je zelf je Telenet modem open laten staan (is default setting) voor wifree.  

 

Succes.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

wifree

@Go-Sea - De Telenet Mobile app is wel degelijk verbonden met het al dan niet (automatisch) verbinden met TelenetWiFree. Nadat je de app installeert en je je aanmeldt krijg je de keuze Wifi beheren en verbinden. Als je dat instelt, dan maakt de app automatisch verbinding met TelenetWiFree én andere netwerken, zoals te zien op deze screenshot:

 

TelenetWiFree.png

 

Geen gedoe met gebruikersnaam en wachtwoord, Mobile regelt dat automatisch voor de gebruiker.

 

Verder is het - voor zo ver ik weet - niet (meer) nodig om draadloos in te stellen in de TN modem/router om te kunnen genieten van TelenetWiFree*. Zelf heb ik een modem-only en toch kan ik verbinden met TelenetWiFree. Hier kan je het volgende lezen:

 

Wat heeft u nodig?

Heeft u een Telenet-internetabonnement, dan krijgt u gratis toegang tot Wi-Free. Verder heeft u enkel een toestel nodig dat Wifi ondersteunt.

 

Wil je TelenetWiFree op een ander, dan moet die ander uiteraard beschikken over een toestel dat WiFi ondersteunt, tenminste, zo interpreteer ik de tweede zin. Ik ben zelf het bewijs dat je geen eigen TN modem/router met WiFi moet hebben om te kunnen genieten van TelenetWiFree.

 

 

 

* Ik heb nog eens in Mijn Telenet nagekeken onder Mijn Internet > Abonnement > Wi-Free en daar staat inderdaad te lezen: Heb je een Wireless modem? Dan moet je eerst even je eigen homespot activeren (Via Mijn Internet – Draadloze instellingen – Algemeen).

Maar bovenaan staat: Je hebt gratis Wi-Free met je internetabonnement van Telenet en dat zonder dat ik een eigen homespot heb ingesteld. Een beetje tegenstrijdig...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Go-Sea
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

wifree

Ah zo.  Vreemd dat men standaard functionaliteit gaat overschrijven met een app'je.  Zelf gebruik ik die Telenet app niet.  WiFree is in tegenstelling tot het oudere hotspot zoiezo met eenmalig je user en pwd invullen.  Dit werkt zo op mijn iPads iPhones en al onze Android gsm's, en zonder die app..  set once and forgett

 

dus if all else fails die app er mss gewoon afgooien en af laten.

 

 

0 Likes
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

wifree

Niets helpt. Die app doet helemaal niets. Gisteren heb ik ook ns met m'n e-reader geprobeerd. Die raakt ook niet op Wifree. Heb ook geprobeerd met m'n 't'-nummer ipv e-mailadres. Ik raak perfect (met zelf intypen van user en pwrd) op mijn telenet.be.

 

Al m'n instellingen nagekeken en alles staat correct.

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

wifree

Lukt het wel om verbinding te maken met TELENETHOMESPOT of TELENETHOTSPOT?

 

Indien ja, kijk dan eens onder jouw instellingen of EAP geactiveerd staat voor uw profielen. Als die niet geactiveerd zijn, kan je niet op TelenetWiFree inloggen. Je kan dit controleren door op Mijn Telenet onder het kopje Algemeen te gaan naar "Mijn Aanmeldgegevens" en daar moeten de vinkjes achter jouw profiel onder het kopje EAP actief staan om actief te zijn.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

wifree

Ja EAP staat als actief aangeduid en ja ik kan wel op een homespot inloggen.

0 Likes
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

wifree

En nu? In het telenetpunt konden ze me ook al niet helpen? Mails sturen gaat blijkbaar ook al niet meer. Je kan toch niet blijven naar de helpdesk bellen tot je ns iemand aan de lijn hebt die t wel weet.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

wifree

Probeer eens om de netwerkinstellingen van je toestel te resetten?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

wifree

Welk toestel? De modem? Gewoon uit de stekker halen ff wachten en weer insteken? Heb ik ook al gedaan.
0 Likes