Beantwoorden
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Meer data bij mobiele abonnementen

Vanaf 6 november (vandaag) verhoogt of verdubbelt zelfs Telenet de data van heel wat mobiele abonnementen. De verhoging gebeurt volledig automatisch. Als klant profiteer je dan van meer data zonder daarvoor extra te hoeven betalen. Da's pas goed nieuws!

 

Wat verandert er precies?

Weten wat er per abonnement precies verandert? Check het overzicht. In ieder geval krijgen klanten meer data voor dezelfde prijs als hun huidige abonnement. De spec increase gaat soms gepaard met een abonnementsnaamverandering.

 

 

Mobiele data
voor 6/11

Naam
vanaf 6/11

Mobiele data
vanaf 6/11

King Supersize

9 GB

Idem

15 GB

Kong

10 GB

Idem

20 GB

Telenet mobile 8 GB

8 GB

Telenet Mobile 13 GB

13 GB

ONE Limited sim

5 GB

Idem

10 GB

ONEup Limited sim

5 GB

Idem

10 GB

WIGO S 3

3 GB

WIGO S 6 GB

6 GB

WIGO S 6 GB

6 GB

WIGO S 12 GB

12 GB

WIGO 4 GB

4 GB

WIGO 8 GB

8 GB

WIGO 9 GB

9 GB

WIGO 18 GB

18 GB

WIGO 15

15 GB

WIGO 30 GB

30 GB

WIGO 35

35 GB

WIGO 70 GB

70 GB

WIGO 60

60 GB

WIGO 120 GB

120 GB

 

Communicatie

Klanten worden over deze upgrade op de hoogte gebracht via sms, e-mail en in de Telenet-app. Dit gebeurt gefaseerd vanaf 06/11/2023.

 

We vermelden ook nog eens dat King Supersize, Kong en WIGO (S) abonnementen zijn die Telenet niet langer aanbiedt. Het is dus niet mogelijk om naar één van deze abonnementen om te schakelen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

19 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Meer data bij mobiele abonnementen

@Bjarne Gaat er ook iets veranderen voor de business abonnementen ? Ik heb een klik maar dat blijft al jaren hetzelfde terwijl het welkom zou zijn 😉 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Meer data bij mobiele abonnementen

Hey, @kristofDW  Hierover hebben we geen info momenteel. Als er toch wijzigingen zouden zijn, laten we dat zeker ook weten! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Meer data bij mobiele abonnementen

Lap, was nét weg met nummers omdat 5 GB te krap was en unlimited te veel. Eens opnieuw bekijken met die 10 GB...

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Meer data bij mobiele abonnementen

Benieuwd naar de commentaar van @Ex-Netweter ....

Ex-Netweter
 

Meer data bij mobiele abonnementen

Je vraagt erom. 10 GB kost 15 euro extra in de Telenet-bundel. Ik zie dat hey! telecom en Youfone 20 GB voor die prijs aanbieden.

Wie graag de helft krijgt, weet waar naartoe.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Meer data bij mobiele abonnementen

@Ex-Netweter ten eerste is het maar 13,25€ voor de eerste gsm, voeg je nog een toe is het 8€,

voor vele mensen die een smartwatch hebben met esim is er gewoon geen alternatief, maar dat vergeet je erbij te zetten

Ex-Netweter
 

Meer data bij mobiele abonnementen

Klanten die een nieuwe 10GB-simkaart toevoegen kunnen dat alleen bij de bundel ONE en ONEup. De eerste simkaart is niet te kiezen, je moet er één met 300 GB nemen.

Een tweede simkaart met 10 GB kost 15 euro.

Ik weet niet waar je die andere tarieven haalt. En dan nog, 12 GB kost bij Youfone slechts 10 euro en 10 GB kost bij EDPnet slechts 11 euro.

Een tweede simkaart met 10 GB in een Telenet-bundel is niet interessant. Voor een tweede simkaart met 10 GB is er steeds een goedkoper alternatief bij verschillende andere aanbieders.

GAW
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Meer data bij mobiele abonnementen

Beste raf,

Er zijn voldoende mogelijkheden om juiste prijsvergelijking te doen op het Internet.Heb je nu nog niet door dat niemand jou "gekleurde" opmerkingen op prijs stelt?

Op dit forum zitten klanten die samen zoeken naar goede oplossingen voor hun probleem. Andere providers zullen  hun eigen reclame wel zelf voeren hoor! De mensen op dit forum

zijn in staat om zelf te vergelijken.

Ex-Netweter
 

Meer data bij mobiele abonnementen

Blijft de vraag, die 13,25 euro en 8 euro waar @Christof75 het over had, klopt dat of is dat een fout?

Want @m-jan20 gaf aan dat hij dit vernieuwde Telenet-aanbod wil herbekijken en vergelijken met simkaarten die nu bij een andere operator zitten.

Dan moet hij toch over de correcte tarieven geïnformeerd worden?

GAW
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Meer data bij mobiele abonnementen

@m-jan20 laat toch enkel weten dat hij eens de tarieven gaat bekijken? En dat is dan DE gelegenheid voor raf om in de aanval te gaan!

Hier eindigt de discussie

Ex-Netweter
 

Meer data bij mobiele abonnementen

Ik val toch niemand aan, ik vraag gewoon opheldering over die 13,25 euro en 8 euro.
De tarieven die ik gepost heb lijken me correct: 15 euro voor een tweede simkaart met 10 GB in een ONE-bundel.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Meer data bij mobiele abonnementen

Allemaal leuk en wel die (beperkte) dataverhoging in deze tijd. Maar wanneer kunnen Telenet klanten hun verbruik degelijk opvolgen?! 

De dag van vandaag is het nog steeds onmogelijk om via de Telenet app (iOS) het dataverbruik van de datasim te zien. Dit werkte maanden geleden wel zonder problemen.

Onbeperkt of niet, zolang er een FUP aanwezig is die de snelheid zodanig limiteert dat het internet niet meer bruikbaar is, is een opvolging wel cruciaal. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Meer data bij mobiele abonnementen

Ik zie ook nog geen mogelijkheid om data te blokkeren als die op is, met gigantische kosten als gevolg...voorlopig dus helaas nog niet terug naar Telenet 😕

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Meer data bij mobiele abonnementen


@m-jan20  schreef:
Ik zie ook nog geen mogelijkheid om data te blokkeren als die op is, met gigantische kosten als gevolg...voorlopig dus helaas nog niet terug naar Telenet 😕

Gigantsiche kosten?

  • bij de onbeperkte SIM's surf je bij overschrijden (300GB) kosteloos verder tegen verminderde snelheid.
  • bij de 10GB SIM's kan je - per SIM kaart - het bedrag dat "buiten bundel" aangerekend wordt zelf beperken. Dat staat nu op 300€ 🤔 per SIM kaart, je kan dat zelf naar 50€ brengen, of zelfs naar 0€.
  • voor zover ik weet is de limiet voor data roaming 50€ (die je kan aanpassen?)

Correct me if I'm wrong 😊