Beantwoorden
FMI
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen wifi verbinding meer voor IP camera's

Ik heb 3 ip camera's type DLINK DCS930L

Sinds enkele weken krijg ik geen wifi verbinding meer met deze camera's.

Ik heb géén settings aangepast en bij telenet weten ze ook niet van enige aanpassing.

Raar dat deze plots alle 3 niet meer werken.

Steek ik de netwerk kabel in, dan werken ze wel, maar draadloos niet meer aan de praat te krijgen.  Heb met één camera al alles geprobeerd, maar ben buiten ideeën nu...

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen wifi verbinding meer voor IP camera's

Eigen router of Telenet Home Gateway? Onlangs vervangen?

Via de kabel kan je wel naar de camera's? Dus zou je ook de WiFi settings moeten kunnen aanpassen.

Laat dit nu de reden zijn waarom ikzelf geen WiFi camera's prefereer. Totaal onbetrouwbaar, eender welke onverlaat kan deze uitschakelen vanop afstand.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FMI
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen wifi verbinding meer voor IP camera's

Dank je alvast voor antwoord.

 

Geen eigen router.  Telenet Home Gateway, denk +/- 6maand geleden vervangen.  Niet onlangs dus.

 

Via de kabel kan ik wel naar de camera's en de WiFi settings kan ik aanpassen.

Die staan volgens mij correct, maar toch krijg ik ze niet meer verbonden via Wifi...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen wifi verbinding meer voor IP camera's

Ik zou het volgende proberen.

Ga naar "mijn.telenet.be" en verander daar de SSID van uw Telenet Home Gateway alsook het paswoord. Iets dat voor jou logisch is maar voor de buitenwereld niet.

Dan ga je naar de camera's en probeer daar dan de nieuwe SSID en paswoord in te steken.

Misschien lukt dat.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FMI
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen wifi verbinding meer voor IP camera's

Eerst heb ik geprobeerd een hotspot te maken met mijn gsm, en dat lukt: de camera's connecteren via wifi.

 

Nu heb ik een repeater gebruikt, en de camera's connecteren opnieuw.  Maar... als ik ze rechtstreeks wil laten connecteren met de telenet router dan krijgen ze geen verbinding.  Vreemd toch.

0 Likes