Beantwoorden
d-ingeske
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Home Cam Mini

Ik probeer een Home Cam Mini  WLC-1000 v1 001  van Sitecom te installeren. Ik heb de summiere handleiding van Sitecom gevolgd  maar strand telkens op het punt dat ik bij de installatie mijn camera moet toevoegen.  Telkenmale krijg ik als antwoord "aansluiten op IPcamera mislukt" .   Volgens de handleiding zou de installatie zeer vlot moeten verlopen...  Kan dit te wijten zijn aan de instellingen van mijn telenetmodem ?  Is er iemand die eenzelfde ervaring met dit toestelletje heeft gehad ?

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Home Cam Mini

Heb je een modem router van Telenet (de zwarte of de witte met 4 gele poortjes) of heb je een modem only (1 poortje) met een eigen router en een eigen Wifi SSID en paswoord?

Op beide manieren zou het toch moeten lukken voor zover ik de handleiding lees.

Het is nu ook eenmaal zo dat die goedkope dingen (maar soms ook de duurdere) niet echt doen zoals ze moeten doen omdat ze afwijken van de standaarden.

Gelukkig heeft het niet zo'n hoge resolutie zodat je niet teveel dataverkeer heb naar de cloud.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Home Cam Mini

Werkt de camera alleen maar op je eigen wifi of kan je er ook op connecteren van buitenaf (in the cloud)?

 

 

Vanop je Wifi kan je rechtstreeks aan je camera aan, maar  als je er van buitenaf op moet kunnen, moet je een poort openzetten in Mijn Internet instellingen op Mijn Telenet, om toe te laten dat je rechtstreeks met je Sitecom camera communiceert.

Welke poort verschilt van toestel tot toestel (staat normaal in de handleiding). 

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes