Beantwoorden
deboopi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Beperken van internetgebruik na een bepaald uur

He kan je voor bepaalde toestellen een einduur instellen voor het gebruik van het internet?

 

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Beperken van interet gebruik na een bepaald uur

 

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Beperken van internetgebruik na een bepaald uur

@deboopi 

Je wil dan eigenlijk dat die persoon of personen helemaal niet meer op het internet kunnen geraken ?

Dus eigenlijk voor je zoon of dochter dat deze niet meer online zijn ?

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Beperken van internetgebruik na een bepaald uur

Dat is perfect mogelijk met een eigen (goede) router met uitgebreide "parental control" mogelijkheden.

Hiermee kan je individuele gebruikers de toegang tot internet beperken.

Met de Telenet HGW kan je dat niet.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Beperken van internetgebruik na een bepaald uur

Dat is juist tijdstippen kan je in instellen volgens gebruiker en toestel

Je kan zelf een lijst maken met toegang en en geen toegang  van websites

Vanaf november 2024 zal dit mogelijk zijn vanaf dan kan je eigen modem toestel kiezen

nu is het een en verhaal zeer complex

0 Likes
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Beperken van internetgebruik na een bepaald uur

Unifi kan dit perfect, maar dit is wel wat duurder materiaal tegenover TP-link

Janvier123_0-1702215907692.png

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Beperken van internetgebruik na een bepaald uur

Met al die voorstellen kan je internet via de kabel blokkeren maar dan is er nog altijd internet via G4 van de GSM.

De jongeren zullen ook wel zo leep zijn om die blokades te omzeilen en ze zullen je niet komen vertellen hoe ze het doen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
deboopi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Beperken van internetgebruik na een bepaald uur

Het is inderdaad om mijn dochter te beletten om na een bepaald uur nog internet te gebruiken.
De GSM zal ik wel niet kunnen tegenhouden als ze op 4G overstapt.
Ik hoop maar dat ze niet weet hoe ze een mobiele hotspot moet instellen om haar tablet en laptop zo te kunnen gebruiken.
Maar als ik de antwoorden hier lees is het niet ogelijk om mijn doel te bereiken zonder extra hardware.
en hoe ( en wanneer) zit dat met die eigen modem in 2024?
Ik kan natuurlijk wel op zoek naar een modem maar ik ben een aantal jaar geleden overgestapt van Proximus op Telenet voor internet en ik weet momenteel niet waar ik moet naar kijken bij de aanschaf van een nieuwe modem.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Beperken van internetgebruik na een bepaald uur

Dit werkt alleen met extra hardware

Opgelet die modem gaat niet goedkoop zijn je gaat wel alles zelf kunnen regelen en zelf iets uitbouwen

zoals je bij bedrijven hebt en is ook spaarzamer kwa stroom

Vanaf 2024 zullen winkels beginnen bekijken wat ze gaan aanbieden

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231012_94009537

 

https://be.avm.de/

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Beperken van internetgebruik na een bepaald uur


@deboopi  schreef:

Het is inderdaad om mijn dochter te beletten om na een bepaald uur nog internet te gebruiken.
De GSM zal ik wel niet kunnen tegenhouden als ze op 4G overstapt.
Ik hoop maar dat ze niet weet hoe ze een mobiele hotspot moet instellen om haar tablet en laptop zo te kunnen gebruiken.


Zonder iemand anders de les te willen spellen in pedagogie ...

Een goed gesprek met de dochter, goede afspraken en een beetje vertrouwen kan ook goed helpen 😀

Jongeren zijn vindingrijk, en als ze een gsm heeft met mobiele data, kan ze toch nog altijd op internet. Hotspot instellen en andere truukjes leren ze van mekaar op school 🤗

 


@deboopi  schreef:

Maar als ik de antwoorden hier lees is het niet mogelijk om mijn doel te bereiken zonder extra hardware.
en hoe ( en wanneer) zit dat met die eigen modem in 2024?
Ik kan natuurlijk wel op zoek naar een modem maar ik ben een aantal jaar geleden overgestapt van Proximus op Telenet voor internet en ik weet momenteel niet waar ik moet naar kijken bij de aanschaf van een nieuwe modem.


Je hebt inderdaad extra hardware nodig, namelijk een goede router.

Dat heeft niets te maken met de "modemvrijheid" die vanaf november 2024 in voege komt. Je kan nu al een eigen router aansluiten achter de Telenet HGW, en deze naar wens instellen, je hebt hiervoor geen nieuwe modem nodig.

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Beperken van internetgebruik na een bepaald uur

Kan volgens mij ook via Telenet modem, namelijk Safespot stuff, meer bepaald "gezin".

bvb

Hoe werkt de Safespot-app? (telenet.be)

Zoals met eender welke appliance je dat wil doen, Telenet of andere vendor: er is altijd een weg rond natuurlijk, zoals 4G, specifieke browser, VPNs, ... maar geeft natuurlijk een extra obstakel.  Bovendien kan je ook beetrje "bigbrother" spelen over je kroost, maar denk dat communicatie waarschijnlijk beter gewoon face-to-face gebeurt, zal beetje vd omstandigheden afhangen vermoed ik..

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Beperken van internetgebruik na een bepaald uur

@deboopi 

Als je in het apple ecosysteem zit kun je perfect alles regelen met schermtijd.

Zo kan je op bepaalde uren alles blokkeren, of bepaalde apps een bepaalde duurtijd per dag geven.

0 Likes