Beantwoorden
Big-J
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internetsnelheid gratis upgrade Whoppa -> Giga internet

Hallo allemaal,

Begin dit jaar kreeg ik de email waarin stond dat mijn Whoppa abbonement (Internet + TV) een gratis upgrade ging krijgen naar Giga internet.
Men had hier toen vermeld dat ik nog wel moest wachten op de nieuwe modem, omdat mijn oude modem deze snelheden niet zou kunnen halen.

Nu had ik in juni eindelijk de nieuwe modem in ontvangst kunnen nemen. Na het installeren ging ik onmiddelijk mijn internet snelheid checken, maar helaas zat ik nog steeds op mijn oude Whoppa snelheid van 300mbps.
Na nog een week gewacht te hebben, had via meerdere wegen Telenet gecontacteerd (Whatsapp, Facebook, ...) en men zou een ticket aangemaakt hebben en het doorgegeven hebben aan de technische dienst. Men wist zelfs te zeggen dat het blijkbaar aan instellingen in de modem lag die niet goed overgezet waren naar het nieuwe Giga abbonement, dus je zou dan denken dat het snel opgelost zou worden, maar helaas... Na meermaals vragen naar enig nieuws kreeg ik het welgekende "nieuwe IT systeem, lange wachttijden" excuus, maar we zijn ondertussen al bijna 4 maanden verder en er is nog steeds geen verandering of update. Ik check ook wekelijks mijn snelheden.

Nu heb ik onlangs opgemerkt dat Telenet hun abbonementen heeft aangepast en dat de snelheden die ik nu bezit snelheden zijn van een goedkoper abbonement All-Internet (74 euro), maar ik betaal wel al maanden de prijs van het huidige Giga abbonement (92 euro). Ik vrees dat hier vragen naar compensatie niet zal gehoord worden?

Het vreemde is wel, ik bezit een Steamdeck (gaming handheld console) waarop ik via Wi-Fi wel degelijk de Giga snelheid haal bij downloaden van games (100Mb/s), maar dan ook degelijk enkel daarop via Wi-Fi.
Op mijn desktop PC krijg ik zowel via Wi-Fi als LAN-kabel nog de oude snelheden van 300mbps. Mijn PC is een dik jaar oud en de kabels aan de modem zijn allen vernieuwd. Ook op mijn 1 jaar oude laptop behaal ik maar enkel de snelheden zoals op mijn PC.

Heeft iemand anders hetzelfde probleem ervaren, of een mogelijke oplossing

Dank...

7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetsnelheid gratis upgrade Whoppa -> Giga internet

@Big-J 


@Big-J  schreef:

..... knip ....

Het vreemde is wel, ik bezit een Steamdeck (gaming handheld console) waarop ik via Wi-Fi wel degelijk de Giga snelheid haal bij downloaden van games (100Mb/s), maar dan ook degelijk enkel daarop via Wi-Fi.

..... knip .....


Je schrijft dat je via je gaming Steamdeck wel de volle giga snelheden haalt maar dat is ook niet waar. Als je al de volle snelheden zou halen is het 1000 Mbps of te wel 1 Gbps en geen 100 Mbps.

Zolang je via je bekabelde verbinding geen volle snelheden haalt zal dit met je wifi zeker niet het geval zijn. Trouwens wifi komt altijd lager uit dan een bekabelde verbinding.

Nu kunnen wij jou probleem hier jammer genoeg niet oplossen dat is echt technisch gezien bij Telenet zelf.

Maar welke modem had je en welke heb je mogen ontvangen ? Kan zijn dat je als nog een modem hebt gekregen die niet de volledige snelheden ondersteund dat je een verkeerde hebt ontvangen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Internetsnelheid gratis upgrade Whoppa -> Giga internet

Beetje raar want Whoppa viel niet onder de categorie die een gratis upgrade kreeg. Normaal moet er ook een vaste telefonielijn in je bundel zitten, is dat het geval?

Welk product heb je vandaag als je in Mijn Telenet kijkt?

Ex-Netweter
 

Internetsnelheid gratis upgrade Whoppa -> Giga internet


@Big-J  schreef:

Begin dit jaar kreeg ik de email waarin stond dat mijn Whoppa abbonement (Internet + TV) een gratis upgrade ging krijgen naar Giga internet.


Klopt, als je begin dit jaar All Internet + TV Iconic had voor de prijs van 87,10 euro/maand is de snelheidsspecificatie van je abonnement verhoogd naar  1 Gbps download en 0,04 Gbps upload: https://www.netweters.be/t5/Aankondigingen/Aanpassingen-in-de-Telenet-producten/m-p/160927

In juni is de prijs van deze bundel (Giga-Internet + Telenet TV Iconic) verhoogd naar 92,32 euro/maand.


@Big-J  schreef:

Nu heb ik onlangs opgemerkt dat Telenet hun abbonementen heeft aangepast en dat de snelheden die ik nu bezit snelheden zijn van een goedkoper abbonement All-Internet (74 euro), maar ik betaal wel al maanden de prijs van het huidige Giga abbonement (92 euro). Ik vrees dat hier vragen naar compensatie niet zal gehoord worden?


Compensatie moet je bij de Telenet-klantendienst vragen. Als de Telenet-klantendienst je niet correct verderhelpt, dien je klacht in: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

 


@Big-J  schreef:

Het vreemde is wel, ik bezit een Steamdeck (gaming handheld console) waarop ik via Wi-Fi wel degelijk de Giga snelheid haal bij downloaden van games (100Mb/s), maar dan ook degelijk enkel daarop via Wi-Fi.


Neen, dit zal een vergissing zijn. Dat zal 100 Mbps (megabit per seconde) zijn. Er is een verschil tussen megabyte en megabit. Eén megabyte is 8 megabit. (1 byte is 8 bit)

Megabyte kort je af met een hoofdletter B, megabit met een kleine letter b.
Dus:

1 MB = 1 megabyte
1 Mb = 1 megabit


@Big-J  schreef:

Op mijn desktop PC krijg ik zowel via Wi-Fi als LAN-kabel nog de oude snelheden van 300mbps. Mijn PC is een dik jaar oud en de kabels aan de modem zijn allen vernieuwd. Ook op mijn 1 jaar oude laptop behaal ik maar enkel de snelheden zoals op mijn PC.


Je moet de snelheid steeds testen met een netwerkkabel rechtstreeks op de Telenet-modem.
Je moet zowel de downloadsnelheid als de uploadsnelheid testen. Als je 100% zeker bent dat de downloadsnelheid nooit boven de 300 Mbps uitkomt én de uploadsnelheid nooit boven de 20 Mbps uitkomt, dan levert Telenet niet de snelheidsspecificaties waar je recht op  hebt.

Dan moet je klacht indienen zoals hierboven vermeld. Eventueel via de Ombudsdienst voor telecommunicatie als de communicatie met Telenet zelf niet tot een oplossing leidt.

FrederikC
Moderator
Berichten: 55
Een bus vol! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Internetsnelheid gratis upgrade Whoppa -> Giga internet

@Big-J @Moderator Dit klinkt als een redelijk niche probleem dat we meer tegenkwamen rond de periode van de overzetting zelf. Ondertussen komen we dit steeds minder tegen, waardoor bepaalde details mogelijk over het hoofd werden gezien. Kan je me je klantnummer in een privébericht bezorgen? Ik kan dit uitzonderlijk voor je nakijken. Ik wil hierbij ook benadrukken naar de andere Netweters toe dat we normaal geen persoonlijke ondersteuning bieden via dit platform, maar ik hier de uitzondering maak omdat dit om een specifiek probleem lijkt te gaan.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngFrederik | Moderator
Ik denk altijd heel goed na, voor ik iets stoms zeg.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Internetsnelheid gratis upgrade Whoppa -> Giga internet

Best nog eens contact nemen  laat ook de datum weten wanneer je de nieuwe modem gebruikt

dat is belangrijk voor de compensatie te bereken die je wilt

Zet duidelijk in de e-mail de tijdstippen contact en datums je hebt je best gedaan om vlug in orde te brengen meer kan je niet doen

de rest technische problemen kan jij niets aan veranderen

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

 

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Internetsnelheid gratis upgrade Whoppa -> Giga internet

We hebben al jullie meldingen over deze problematiek de voorbije periode gemonitord en intern toegevoegd aan het algemene onderzoek dat hiervoor liep. We kunnen dus ook bevestigen dat er effectief een issue was waardoor een aantal klanten niet de snelheid van hun abonnement haalden. 

 

Goed nieuws wel, want op 4/12 is er een fix live gezet. Hierdoor zou nu iedereen zijn/haar beloofde snelheid dat past bij zijn/haar abonnement moeten behalen.

 

Merk je toch nog altijd op dat je een bepaalde gelimiteerde snelheid haalt, niet de snelheid die je zou moeten halen volgens je abonnement, neem je best rechtstreeks contact op met de klantendienst om dit individueel voor je te laten nakijken.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Internetsnelheid gratis upgrade Whoppa -> Giga internet

@Bjarne Bij mij heeft die patch dan toch niet gewerkt.

Voor dit probleem zal ik geen kontact opnemen met telenet, ik wil niet zonder verbinding vallen. De reputatie van telenet is belabberd.