Beantwoorden
Lambrecht
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Ik vlieg steeds uit VPN

Hallo,

 

ter intro: ik ben een ICT-leek.

 

Ik heb sinds meer dan een jaar een VPN verbinding van thuis uit met het werk. Maanden geen probleem. Ik maakte zelfs geen connectie via netwerkkabel op router, gewoonweg via WIFI. Prima in orde.

 

Sinds een paar weken is er een probleem. Als ik via VPN connectie maak met het werk (en dat lukt wel degelijk), dan vlieg ik er steeds uit wanneer ik bvb. een bestand open op de server, mijn outlook van het werk open etc. (dus als leek veronderstel ik: als ik traffic maak).

 

Telenet laten komen; ik had twee powerlinks tussen router en TV; powerlink vervangen door switch; intussen werk ik ook via netwerkkabel rechtstreeks op de switch; maar ik blijf er uit vliegen.

 

Vandaag mijn laptop volledig laten herformatteren op het werk. Nu opnieuw geprobeerd: probleem blijft. Ik ben er net weer uitgevlogen.

 

Op het werk verwijzen ze naar Telenet, Telenet verwijst naar het werk (en netweters).

 

Technische info: VPN connectie gaat via Forticlient SSLVPN; gaat via Belgacom (waar alles ook OK is volgens Belgacom).

 

Zoals gezegd: ik ben een leek; dus mocht een "menselijke" uitweg kunnen gegeven worden, zeer leuk; indien toch eerder technisch, geen probleem, dan toon ik dat aan de ICT-mensen van mijn werk.

 

En nog ter info: mijn vriendin werkt ook met VPN naar haar werk toe; en daar stelt er zich geen enkel probleem...

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ik vlieg steeds uit VPN

Misschien een domme opmerking.