Beantwoorden
Lambrecht
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Ik vlieg steeds uit VPN

Hallo,

 

ter intro: ik ben een ICT-leek.

 

Ik heb sinds meer dan een jaar een VPN verbinding van thuis uit met het werk. Maanden geen probleem. Ik maakte zelfs geen connectie via netwerkkabel op router, gewoonweg via WIFI. Prima in orde.

 

Sinds een paar weken is er een probleem. Als ik via VPN connectie maak met het werk (en dat lukt wel degelijk), dan vlieg ik er steeds uit wanneer ik bvb. een bestand open op de server, mijn outlook van het werk open etc. (dus als leek veronderstel ik: als ik traffic maak).

 

Telenet laten komen; ik had twee powerlinks tussen router en TV; powerlink vervangen door switch; intussen werk ik ook via netwerkkabel rechtstreeks op de switch; maar ik blijf er uit vliegen.

 

Vandaag mijn laptop volledig laten herformatteren op het werk. Nu opnieuw geprobeerd: probleem blijft. Ik ben er net weer uitgevlogen.

 

Op het werk verwijzen ze naar Telenet, Telenet verwijst naar het werk (en netweters).

 

Technische info: VPN connectie gaat via Forticlient SSLVPN; gaat via Belgacom (waar alles ook OK is volgens Belgacom).

 

Zoals gezegd: ik ben een leek; dus mocht een "menselijke" uitweg kunnen gegeven worden, zeer leuk; indien toch eerder technisch, geen probleem, dan toon ik dat aan de ICT-mensen van mijn werk.

 

En nog ter info: mijn vriendin werkt ook met VPN naar haar werk toe; en daar stelt er zich geen enkel probleem...

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ik vlieg steeds uit VPN

Misschien een domme opmerking.

Maar heb je niemand (iemand) in de familie die Proximus internet heeft? Dan zou ik daar eens met mijn laptop gaan en alles daar eens uit proberen. Evenzo bij iemand anders die een Telenet internet heeft. Heb je bij beiden hetzelfde probleem dan ligt het aan de VPN verbinding. Heb je bij Proximus geen probleem en bij Telenet wel dan kan je Telenet met de vinger wijzen.

Ik denk dat dit de enige manier is om een kastje naar de muur spelleke te vermijden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ik vlieg steeds uit VPN

@Lambrecht

 

Probeer zeker wat @igvfer voorstelt.

 

Probeer het ook eens met een andere computer.

Wat je ook kan proberen:

  • Modem resetten
  • Antivirus en firewall nakijken, mogelijk even volledig uitschakelen.
  • Als je Windows 10 gebruikt, probeer eens een ander besturingssysteem. 
  • Driver voor de netwerkkaart updaten (ik had bijvoorbeeld een probleem dat ik constant bsod's kreeg doordat er een probleem was met de wifikaart en Symantec endpoint protection.)
  • Modem gaan omwisselen in een Telenet center.

 

Kun je in dat forticlient programma geen logbestand vinden? 

In de cliënt instellingen zou je dat ergens moeten vinden. Staat dat aan? Zo ja, klik dan op export logs (ik zag dat ergens in een afbeelding) en post het logbestand hier of als je dat niet wil (omdat heel het internet er aan kan) mag je het ook even in een privébericht sturen.

 

Post anders even een screenshot van de cliënt als je het niet vind. (bewerk de screenshot met Paint om privé-gegevens te verwijderen.) 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes