Beantwoorden
Filip123456
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Gangsterpraktijken

Sinds wanneer mogen jullie zomaar een factuur innen via dommiciliëring ZONDER DAT IK HIERVOOR OOIT TOESTEMMING GEGEVEN HEB???  Ik eis dat dit verdorie direct teruggestort wordt. En dat zullen ze bij Fortis ook eens kunnen uitleggen!!!

 

En inloggen bij Telenet gaat vlot, maar een dommiciliëring deactiveren gaat héél toevallig niet... Ik durf wedden dat het inbrengen van een nieuwe dommiciliëring heel vlot gaat. Dus gelieve dit meteen ook te deactiveren.

0 Likes
Beantwoorden
27 reacties
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 415
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Gangsterpraktijken


@Filip123456 schreef:

Sinds wanneer mogen jullie zomaar een factuur innen via dommiciliëring ZONDER DAT IK HIERVOOR OOIT TOESTEMMING GEGEVEN HEB???  Ik eis dat dit verdorie direct teruggestort wordt. En dat zullen ze bij Fortis ook eens kunnen uitleggen!!!

 

En inloggen bij Telenet gaat vlot, maar een dommiciliëring deactiveren gaat héél toevallig niet... Ik durf wedden dat het inbrengen van een nieuwe dommiciliëring heel vlot gaat. Dus gelieve dit meteen ook te deactiveren.


Sorry,maar zou je niet eerst bij uw instellingen Fortis nakijken.

Daar kunt u toch domiciliering stopzetten of niet ?.

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gangsterpraktijken


@Filip123456 schreef:

Sinds wanneer mogen jullie zomaar een factuur innen via dommiciliëring ZONDER DAT IK HIERVOOR OOIT TOESTEMMING GEGEVEN HEB???  Ik eis dat dit verdorie direct teruggestort wordt. En dat zullen ze bij Fortis ook eens kunnen uitleggen!!!

 

En inloggen bij Telenet gaat vlot, maar een dommiciliëring deactiveren gaat héél toevallig niet... Ik durf wedden dat het inbrengen van een nieuwe dommiciliëring heel vlot gaat. Dus gelieve dit meteen ook te deactiveren.


Deze reactie zegt meer over jezelf ( en je betalingsgedrag) dan over Telenet.

Heb je ooit via Telenet een smartphone aangeschaft met korting op een mobiel abbonnement? Of met een krediet? Dat was mogelijk het moment dat je een domiciliëring getekend hebt. Ik ben er bijna zeker van dat je ergens zo'n document getekend ( en zal Telenet dat ook bovenhalen) hebt en zoniet heb je recht van spreken. Maar dan is dergelijke reactie hier ongepast.

Eerste contactpunt is de klantendienst en meer bepaald de facturatie. Zij zullen u daar zeker verder helpen om de domiciliëring stop te zetten.

Een domiciliëring kan ook geprotesteerd worden bij de bank binnen de 10 werkdagen na de afhouding van je rekening.

Dus rustig blijven en de klantendienst bellen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2273
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Gangsterpraktijken

Domicilieringen worden niet meer beheerd door de banken, het heeft dus geen zin om de bank daarover aan te spreken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gangsterpraktijken

Juist maar een bank kan een "onterechte" domiciliëring wel terug halen binnen een bepaalde tijd als je protesteert.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Filip123456
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Gangsterpraktijken

Ik koop NIETS op krediet, en heb nooit iets dergelijks getekend. Jij mag er van denken wat je wilt, ik vind dat alléén ik het recht heb om geld van mijn rekening te halen. Telenet kan geen enkel document voorleggen met mijn handtekening! En ik heb zelf ook niets gewijzigd.

 

Als ik vraag of je bij Telenet werkt, zal je waarsch wel negatief antwoorden. Maar daar heb ik ook mijn gedacht over. Je reactie is wel héél "geel gekleurd".

 

Ik lees hieronder dat de bank dit niet meer beheert... Dan zal ik eens aan TestAankoop vragen of dit wettelijk is!

0 Likes
Beantwoorden
Filip123456
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Gangsterpraktijken

En wat heeft dit überhaupt met mijn "betalingsgedrag" te maken? Ook een "geel" vraagje...

0 Likes
Beantwoorden
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 415
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Gangsterpraktijken


@Janneke_Dust schreef:

Domicilieringen worden niet meer beheerd door de banken, het heeft dus geen zin om de bank daarover aan te spreken.


Je domiciiering beheer jezelf,maar als je geen internet banken doet moet je de bank aanspreken of hoe denk je het anders stop te zetten.

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gangsterpraktijken

 


@Filip123456 schreef:

En wat heeft dit überhaupt met mijn "betalingsgedrag" te maken? Ook een "geel" vraagje...


Dat is gewoon mijn jarenlange ervaring. En zoals gezegd de facturatie van Telenet is het aanspreekpunt. Een beleefde vraag en telefoontje kunnen al veel doen. Heeft Telenet effectief geen getekende domi dan zijn ze in de fout en dan gaan ze dat ook rechtzetten. Of ik al dan niet voor Telenet werk heeft hier niets mee te maken. Al heb ik heel veel te maken met internet, netwerk en verwante dingen. Ik sta ondertussen 40 jaar in  de verkoop (kan je nagaan hoe oud ik ben) en ben ondertussen al dikwijls de pispaal geweest van mensen die op dergelijke manier beginnen te blaffen en in 90% van de gevallen zijn ze voor een stuk zelf de oorzaak al of niet gewild.

Kortom et een rustige en beleefde vraag km je meestal het verst.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2273
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Gangsterpraktijken


@Moaner schreef:
Je domiciiering beheer jezelf,maar als je geen internet banken doet moet je de bank aanspreken of hoe denk je het anders stop te zetten.

Dit zijn de nieuwe regels vanaf 1 Febr 2014

 

Overschrijvingen en domiciliëringen volgen SEPA-regeling

18-06-2013

Vanaf 1 februari 2014 moeten overschrijvingen en domiciliëringen voldoen aan nieuwe wetsbepalingen en aan de normen van de Single Euro Payments Area (SEPA). Het is de bedoeling dat burgers, bedrijven en andere economische actoren betalingen in euro kunnen doen en ontvangen, binnen Europa, binnen of buiten de nationale grenzen, onder dezelfde voorwaarden en met dezelfde rechten en verplichtingen, ongeacht waar ze zich bevinden.

De “nationale domiciliëringen” zullen worden omgezet in “Europese domiciliëringen” op initiatief van uw schuldeiser(s).

Uw bank zal alle relevante gegevens m.b.t. uw domiciliëringsmandaten in elektronische vorm overdragen aan de bank van uw schuldeiser op het ogenblik dat deze laatste beslist voortaan te werken met Europese domiciliëringen.

Alle schuldeisers/leveranciers die betalingen invorderen via domiciliëring, zijn verplicht om tegen 1 februari 2014 hun verwerking van domiciliëringen aan te passen en u daarvan op de hoogte te brengen. Maar voor u verandert er niets ! Uw rechten blijven behouden.

Indien u uw huidig domiciliëringsmandaat wenst stop te zetten voor de overdracht, kan u daarvoor contact opnemen met uw bank.

Indien u na de overdracht uw Europees domiciliëringsmandaat wenst stop te zetten, zult u daarvoor contact moeten nemen met uw schuldeiser/leverancier. Hij is immers degene die na de overstap naar de Europese domiciliëring, de domiciliëringsmandaten beheert in plaats van uw bank.

Voor meer inlichtingen kunt u terecht bij uw bank.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Filip123456
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Gangsterpraktijken


@igvfer schreef:

 


@Filip123456 schreef:

En wat heeft dit überhaupt met mijn "betalingsgedrag" te maken? Ook een "geel" vraagje...


Dat is gewoon mijn jarenlange ervaring. En zoals gezegd de facturatie van Telenet is het aanspreekpunt. Een beleefde vraag en telefoontje kunnen al veel doen. Heeft Telenet effectief geen getekende domi dan zijn ze in de fout en dan gaan ze dat ook rechtzetten. Of ik al dan niet voor Telenet werk heeft hier niets mee te maken. Al heb ik heel veel te maken met internet, netwerk en verwante dingen. Ik sta ondertussen 40 jaar in  de verkoop (kan je nagaan hoe oud ik ben) en ben ondertussen al dikwijls de pispaal geweest van mensen die op dergelijke manier beginnen te blaffen en in 90% van de gevallen zijn ze voor een stuk zelf de oorzaak al of niet gewild.

Kortom et een rustige en beleefde vraag km je meestal het verst.


Jij had al een mening van mij gevormd zonder dat je mij kent. Spijtig hé, met al die jaren ervaring...

0 Likes
Beantwoorden
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Gangsterpraktijken

Bovendien kan men via PC banking bepaalde domiciliëringen blokkeren, zo is men zeker dat die domiciliëring niet wordt uitgevoerd.

Ik heb dat ook een paar keer zo gedaan.

0 Likes
Beantwoorden
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 415
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Gangsterpraktijken

Zoals ik al hierboven heb gepost,als je internet(pc) banking hebt kun een domicilliering stopzetten en verwijderen.Dus is het best, als je deze niet gebruikt best uw bank aanspreken.

0 Likes
Beantwoorden
Filip123456
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Gangsterpraktijken

Via internetbankieren (iPad app Fortis) kan je een dommiciliëring niet verwijderen nog blokkeren. Ik heb wel een functie gevonden waarmee ik op 1 dag mijn centen terug heb (bravo Fortis).

Om de dommiciliëring te blokkeren moet je naar de bank bellen. Om deze definitief te verwijderen moet je naar de gele dieven bellen. Ik heb géén zin om een uur naar een muziekje te luisteren op hun wachtlijn. Bij Fortis hebben ze me ook bevestigd dat Telenet hier het recht niet toe heeft!

Een hoop zever omdat zij iets veranderd willen zien...

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gangsterpraktijken


@Filip123456 schreef:

@igvfer schreef:

 


@Filip123456 schreef:

En wat heeft dit überhaupt met mijn "betalingsgedrag" te maken? Ook een "geel" vraagje...


Dat is gewoon mijn jarenlange ervaring. En zoals gezegd de facturatie van Telenet is het aanspreekpunt. Een beleefde vraag en telefoontje kunnen al veel doen. Heeft Telenet effectief geen getekende domi dan zijn ze in de fout en dan gaan ze dat ook rechtzetten. Of ik al dan niet voor Telenet werk heeft hier niets mee te maken. Al heb ik heel veel te maken met internet, netwerk en verwante dingen. Ik sta ondertussen 40 jaar in  de verkoop (kan je nagaan hoe oud ik ben) en ben ondertussen al dikwijls de pispaal geweest van mensen die op dergelijke manier beginnen te blaffen en in 90% van de gevallen zijn ze voor een stuk zelf de oorzaak al of niet gewild.

Kortom et een rustige en beleefde vraag km je meestal het verst.


Jij had al een mening van mij gevormd zonder dat je mij kent. Spijtig hé, met al die jaren ervaring...


De manier waarop je uw post gemaakt hebt zorgt ervoor dat ik die mening heb. Uw gedrag bepaalt de mening die mensen over jou hebben. En ik heb niet gezegd dat dit zo is maar dat dergelijke manier van reageren in 90% van de gevallen die achterliggende reden heeft. Een verstandige vraag of opmerking lokt een verstandig antwoord uit. Om direct over gangsterpraktijken te beginnen zonder eerst zelf een proberen achter een oplossing te gaan voor iets wat waarschijnlijk een administratieve vergissing is, vind ik er totaal over.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden