Beantwoorden
erikluijts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

connectie 2de wifi router en NAS op Telenet modem

Is er ergens een goede handleiding hoe ik mijn Netgear Orbi (super-router voor WIFI in héle huis) en mijn Synology NAS optimaal verbindt met mijn Telenet modem/router. Ik heb 3 configuratieschermen: Mijn Telenet, Netgear én mijn Synology NAS. Ik wil de Telenet WIFI functionaliteit uitschakelen omdat ik volop van de power van de Orbi genieten (na een kleine test blijkt die ongelofelijke sprong voorwaarts te zijn immers). Dus: hoe stel ik alles in? (Ik weet heel wat van computers, maar netwerkterminologie is me wat vreemd dus ik vind nergens begrijpbare uitleg.) Met dank! 🙂

0 Likes
4 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

connectie 2de wifi router en NAS op Telenet modem

Dat is een nieuw product dus ik zal het even bekijken maar misschien helpt dit je ondertussen al.

 

Hoe stel ik mijn router in als Access Point

 

Edit: Ik heb wat opzoekwerk gedaan maar ik vind nergens een 'test' webgui dus kan ik je alleen helpen m.b.v de handleiding.

 

  • Reset de router (moet niet persé, doe dit als er iets niet werkt.)
  • Log in op de router: orbilogin.com
  • Als je de router hebt gereset dan krijg je een wizard klik daar op "No I want to configure the router myself" Anders ga naar Internet
  • Does your internet connection require a login: No
  • Internet IP address: Use static IP-address
  • IP Address: 192.168.0.X (kies een IP tussen 2-50, ik zou 2 nemen)
  • IP subnet mask: 255.255.255.0
  • Gateway IP address: 192.168.0.1
  • DNS kun je op automatisch laten staan.
  • Klik op Apply

Het is nogal rommelig maar ik krijg het niet beter op gsm. (Geen tab knop)

 

EDIT 2: Zoals @igvfer zegt haal je beter een modem-only omdat de HGW soms problemen heeft met port-forwarding en je schakelt de wifi toch uit dus heb je er niets aan. Je kan je HGW gratis omwisselen in een Telenet center.

 

Als je dat doet, laat de IP-instellingen dan op automatisch staan. Dan mag je eigenlijk alles op automatisch laten staan en gewoon de setup Wizard volgen. (Reset wel je router)

 

Als je nog problemen hebt, laat het dan even weten! 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

connectie 2de wifi router en NAS op Telenet modem

Begin met het basisprincipe. Zowel voor NAS als voor beiden een vast IP adres.

Het blijft natuurlijk de vraag of je de NAS achter uw router gaat zetten of rechtstreeks op de Telenet router.

 

Wil je volledige functionaliteit van je router en NAS dan zal je best een modem only halen bij TelenetCenter.

Anders een beetje zonde om een "super router" (wat in wezen niets te maken heeft met het ingebouwde Accespoint) te degraderen tot switch / AP.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
erikluijts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

connectie 2de wifi router en NAS op Telenet modem

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb nog iets beters intussen. Ik heb via m'n werk kunnen regelen dat er morgen een ICT expert (die hele dagen niets anders doet in bedrijven) een aantal uren heel m'n netwerkconfiguratie thuis op orde zal komen zetten. Ik breng nadien hier verslag uit over de magische ingrepen, en zo help ik wellicht nog anderen. Thumbs up! 

0 Likes
Pienot
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

connectie 2de wifi router en NAS op Telenet modem

Hallo Erik,

 

Kan je jouw set-up met ons delen? Ik ben ook geinteresseerd in een Orbi en wil weten hoe best aan te sluiten.

 

Thx

 

Pieter


@erikluijts schreef:

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb nog iets beters intussen. Ik heb via m'n werk kunnen regelen dat er morgen een ICT expert (die hele dagen niets anders doet in bedrijven) een aantal uren heel m'n netwerkconfiguratie thuis op orde zal komen zetten. Ik breng nadien hier verslag uit over de magische ingrepen, en zo help ik wellicht nog anderen. Thumbs up! 


 

0 Likes