Beantwoorden
bstn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi spec 802.11n maakt geen verbinding met Fastmodem

Het lijkt er op dat een PC met wifi specificatie 802.11n geen verbinding kan maken met de nieuwe F@ST3896LG-TN modem, ondanks de informatie op de technische pagina (https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over...

Ik vond geen mogelijkheid via de "Mijn Telenet" interface om dit aan te zetten. Er staat enkel "WIFI6" en bij het info icoontje "Deze is backwards compatible met eerdere standaarden". De PC in kwestie (een Windows 10 systeem) echter ziet het wifi signaal niet en de kaart in deze PC is een ASUS PCE-N15 802.11n.

Is er een manier om deze toch verbinding te laten maken met de nieuwe modem? Andere toestellen (iPhone, iPad, ...) hebben hier geen probleem mee, maar die ondersteunen dan ook andere wifi standaarden (minstens 802.11ac)

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: F@ST3896LG-TN en Wifi 802.11n

5 reacties
Ex-Netweter
 

Wifi spec 802.11n maakt geen verbinding met Fastmodem

De ASUS PCE-N15 ondersteunt alleen Wifi op de frequentie 2,4 GHz.

Je moet het Wifi-netwerk van de Telenet-modem scheiden in een 2,4 GHz en 5 GHz netwerk:

  • Eén wifi-netwerk uitschakelen
  • Pas de naam van beide netwerken aan

zie ook https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/je-wifi/hoe-mijn-draadloos-internet-i...

bstn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi spec 802.11n maakt geen verbinding met Fastmodem

Ik heb gisteren het "1 netwerk" uitgeschakeld en het 5Ghz signaal "-5" genoemd en dan opgeslagen, maar dat leek toen niet te werken.

Misschien had ik ook de modem moeten herstarten?

Ex-Netweter
 

Wifi spec 802.11n maakt geen verbinding met Fastmodem

Ja, herstarten en "netwerk vergeten"-functie gebruiken op pc en smartphones.
Kortom, alle Wifi-netwerken opnieuw instellen.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi spec 802.11n maakt geen verbinding met Fastmodem

IK heb ook een F@st modem maar kan één netwerk niet uitschakelen. Ik kan de schuiver op uit zetten en dan een andere naam aan het 5GHz netwerk geven maar als ik dan op knop "Wijzigen" klik komt er "Oeps, er is iets misgegaan" en er is niets veranderd.

Ik heb de nieuwe "Mijn Telenet" met witte tegels.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Wifi spec 802.11n maakt geen verbinding met Fastmodem

Ondertussen hebben we de nodige informatie voor jullie nagevraagd. 

Het is effectief niet mogelijk om je wifi-netwerk te splitsen wanneer je een F@ST-modem hebt. Wel kan je de klantendienst van Telenet contacteren om het toestel waarmee je een IoT-device aan het installeren bent, tijdelijk (15 minuten) met het 2.4 GHz-netwerk te laten verbinden. Deze tijdspanne is meestal voldoende om de installatie van je IoT-device af te ronden, omdat deze maar kort een 2.4 GHz verbinding nodig heeft. 

Ook op de website is er ondertussen wat extra informatie hierover toegevoegd. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.