Beantwoorden
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Bepaalde instellingen voor F@ST3896LG-TN niet mogelijk

Ik heb de oude modem vervangen door een nieuwe. Nu zij er een aantal instellingen niet meer mogelijk.

Lokaal Subnet : dit was vroeger 5 en is ook behouden in de nieuwe modem maar ik kan het subnet niet meer wijzigen.

één WiFi netwerk : dit kan ik niet meer uitschaken en 2 verschillende SSID geven. Vroeger was het eerste deel van de naam hetzelfde met de toevoeging (spatie)2.4GHz en (spatie)5GHz. In de nieuwe modem is enkel het eerste deel behouden zode de SSIS's gelijk zijn.

Ik heb gepoogd om één netwerk uit te schakelen maar dit luk niet ik krijg steeds "Oeps er ging iets mis....."

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Instellingen voor F@ST3896LG-TN


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
6 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bepaalde instellingen voor F@ST3896LG-TN niet mogelijk

@Janneke_Dust deze modem router kan je niet splitsen van wifi netwerk, de modem router gebruikt altijd het beste wifi netwerk van beide.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Bepaalde instellingen voor F@ST3896LG-TN niet mogelijk

Ik dacht dat de modem router daar niets in te vertelen heeft. De client WiFi verbindt zich met het stekste netwerk maar bij sommige toestellen kan men aangeven om voorkeur te geven aan een band.

Als men het subnet ook niet meer kan aanpassen dan is de eenvoudige mogelijkheid weg om conficten met met het standard admin IP adres (192.168.0.1) van vele netwerk toestellen te vermijden.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bepaalde instellingen voor F@ST3896LG-TN niet mogelijk

Dit toestel werkt volgens de Wifi 6 norm.

Voor zover ik begrepen heb, zou het mogelijk zijn om dit in een lagere norm te laten werken. De hoe hiervan zou het begin van oplossing zijn voor uw probleem.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bepaalde instellingen voor F@ST3896LG-TN niet mogelijk

@Janneke_Dust bedankt voor je meldingen voor de F@ST3896TN-LG modem. 

  1. Local subnet
    Vermoed dat je de IP-range wil aanpassen van je LAN-subnet? Indien je dit effectief bedoelt, heb ik goed nieuws.
    Het ontbreken van deze instellingen op Mijn Telenet in combinatie met deze modem is voor de zomer reeds doorgegeven aan de teams die hierop werken. 
    Zij hebben einde september laten weten dat dit opgepikt zal worden om terug toe te voegen op Mijn Telenet.
    Hebben hier wel nog geen timings voor.

  2. Wifi-netwerk splitsen
    Ik kan bevestigen dat dit inderdaad niet mogelijk meer is op de 360 modem. Het systeem kiest namelijk zelf continue wat de beste frequentie is en welk de beste kanalen zijn voor connectie tussen modem/wifi-pods/toestellen. Indien je voor de installatie van een IoT-toestel écht moet verbinden met 2.4 GHz, kan je via de klantendienst het toestel waar je de installatie mee aan het doen bent even laten toewijzen op het 2.4 GHz netwerk, waardoor je de installatie kan afronden. Dit is wel maar kortstondig, zo'n 15 à 30 minuten, maar is voldoende om de installatie af te ronden. In de toekomst bekijkt Telenet of het mogelijk is klanten deze toewijzing tot een bepaalde frequentie zelf te laten doen via Mijn Telenet, maar daarover is nog geen nieuws.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Bepaalde instellingen voor F@ST3896LG-TN niet mogelijk

@Suzy 

Local subnet.

De modem heeft mijn oude instelling  (192.168.5.xx) overgenomen zodat ik geen conficten kan hebben met het standaard admin adres (192.168.0.1) van veel netwerk toestellen. Dit zal ik voorlopig dus zo laten.

WiFi netwerk splitsen.

Ik heb nog een Archer AX55 router waar ik de netwerken wel kan splitsen.

Ik vindt het wel raar dat een nieuwe modem minder instelmogelijkheden heeft dan een oudere. De mogelijke instellingen waren al zeer beperkt en nu verdwijnen nog enkele heel belangrijke.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Bepaalde instellingen voor F@ST3896LG-TN niet mogelijk

Ondertussen hebben we de nodige informatie voor jullie nagevraagd. 

Het is effectief niet mogelijk om je wifi-netwerk te splitsen wanneer je een F@ST-modem hebt. Wel kan je de klantendienst van Telenet contacteren om het toestel waarmee je een IoT-device aan het installeren bent, tijdelijk (15 minuten) met het 2.4 GHz-netwerk te laten verbinden. Deze tijdspanne is meestal voldoende om de installatie van je IoT-device af te ronden, omdat deze maar kort een 2.4 GHz verbinding nodig heeft. 

Ook op de website is er ondertussen wat extra informatie hierover toegevoegd. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.