Beantwoorden
MichelHaesevoet
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Wifi probleem wanneer schoonmoeder laptop opzet

Door de dag en tegen de avond aan wanneer mijn schoonmoeder haar laptop aan heeft staan om wat Facebook spelletjes te spelen valt heel de tijd mijn online games/party's weg op mijn ps4 console. downloaden gaat wel nog aan de normale snelheid. Mijn ps4 disconnect ook helemaal niet van het netwerk.. enkel mijn inname party's en de audioparty's zelf van PSN want wanneer ik weg val kan ik erna gewoon weer joinen.. (maar is niet leuk wanneer je in het midden van een game om te minute wegvalt)

 

Ik ben er ondertussen zeker van dat het aan de laptop moet liggen. wanneer deze uitstaat heb ik helemaal geen problemen meer. en kan ik  gewoon spelen zonder problemen te hebben/wegvallen uit een party

 

Is er een manier om ervoor te zorgen dat de laptop het niet meer doet? mijn ps4 zit namelijk op het zelfde wifi netwerk. heb er weinig tot geen problemen mee gehad voor de aankoop van haar nieuwe laptop. 

 

dingen wat ik al heb geprobeerd

- DMZ

- static ip toekennen

- portforward

- kanaal veranderen van de modem

- signaal enkel op 2.4Ghz zetten 

- ps4 static ip adres geven van portforward en dmz en dns van google gebruiken.

 

Niets helpt..

hopelijk weten jullie hier wat raad mee..

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7782
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi probleem wanneer schoonmoeder laptop opzet

Oplossing 1: schoonmoeder buiten Gefrustreerde smiley grapje!

Oplossing 2: laptop buiten.

Ik vermoed dat dit een oudere laptop is. Veel kans dat die met teveel bandbreedte gaat lopen van uw WiFi verbinding.

Dat is een van de problemen die Telenet met zijn Flow wil oplossen. Airtime Fairness noemen ze dat.

Die oudere laptop doet er iets te lang over om zijn pakketjes te versturen waardoor andere toestellen minder tijd en ruimte toebedeeld krijgen op het netwerk.

Zie hier hoe dit uitgelegd wordt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi probleem wanneer schoonmoeder laptop opzet

@igvfer- Je bent met mijn grapje gaan lopen! 😉

 

@MichelHaesevoet- Heb je al eens bekeken wat er op de laptop gebeurt als Facebook geopend is? Vroeger had je bijvoorbeeld "Farmville" en dat deed de processor pieken naar 100% (en dan viel de laptop uit omdat het te warm werd, gezellig :-). Dit lijkt me geen processor probleem, maar misschien gebruikt je schoonmoeder apps die weet ik veel wat downloaden wat de algemene snelheid doet zakken. Met een (gratis) programma als NetWorx kan je dat bekijken. Zoek naar versie 5.5.5, dat is de laatste gratis versie.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MichelHaesevoet
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Wifi probleem wanneer schoonmoeder laptop opzet

@sb @igvfer het is een recente laptop. een gaming laptop zelfs ( ze wilde een snellere laptop zodat hij niet zo snel warm zou draaien)

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi probleem wanneer schoonmoeder laptop opzet

@MichelHaesevoet- Als je kiest voor 2,4GHz en 5GHz, gebruik je dan dezelfde SSID? Indien zo, verander dat eens, zodat ze makkelijk herkenbaar zijn (bijv. netwerk.2.4GHz en netwerk.5GHz). Ik weet niet of de PS4 GHz ondersteunt, maar ik vermoed dat de laptop het wél ondersteunt. Probeer dan eens de toestellen te verbinden met een verschillende frequentie.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes