Beantwoorden
Lorenzo29
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Wifi 360 aanschaffen of niet ...

Beste Netweters.. 

Ik twijfel voor de wifi 360 aan te schaffen. 

 

Mijn netwerk is nu volgende in de living staat de modem van daaruit vertrekken er 3 Lankabels... 1 naar de smart tv en 1 naar de tv box in living,  3 kabel loopt naar slaapkamer net boven de living daar staat een oude router waar van er dan terug 3 lan kabels van vertrekken 1 naar 2de tv Box 2de lan naar printer 3 lan kabel naar slaapkamer 2 waar telenet acces point staat waar er terug 3 lan kabels uit vertrekken... 1 voor smart tv 1 voor tv box 3 en 3 de kabel naar slaapkamer 3 voor tv Box 4 ... daarnaast heb ik naast woning nog garage waar er powerline zat ( Defect) voor deftige wifi te hebben voor buiten in tuin en ook aan garage hangt een ip camera die nu af en toe zijn wifi signaal verliest... 

 

Ik zou bij nieuwe installatie van de wifi 360 nemen met 2 pods 1 voor op slaapkamer waar de printer sta want das oud maar goed model die enkel via lan werkt en 1 in garage voor wifi signaal van de tuin te versterken en de ip camera... verder alles op wifi te laten draaien en dit is dan ps5 , ps4 en 4 smartphones 2 laptops en uiteraard de 4 tv boxen... 

 

Wat denken jullie zou dit werken of hou ik alles zoals nu is waar wifi signaal redelijk goed gaat... behalve in garage en de tuin 

5 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi 360 aanschaffen of niet ...

Mijn mening.

Een WiFi pod in de garage kan daar enkel goede WiFi leveren als deze zelf een goed WiFi signaal ontvangt. Dit is blijkbaar niet het geval.

Ik zie niet direct een echt goede oplossing maar je kan een paar dingen proberen:

- WiFi richtantennes maken met zilverpapier gekleeft op een gebogen karton.

- Goede nieuwe powerlines kopen en deze aansluiten op dezelfe fase, stopkontacten met aarding en zeker geen aardstroomschakelaar tussen de 2 powerlines.

360° Wifi is vooral gedacht om goede WiFi verbinding  te behouden als ge u verplaatst in de woning met uw WiFi toestel.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 244
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Wifi 360 aanschaffen of niet ...

 'n antieke ijzeren ovenschotelbakplaat werkt beter dan zilverpapier om de 2.4 wifi minder en meer een kant op te sturen 😉 voor hedendaagse (luxe) snelheid  op 5gigahertz en niet enkel 2.4ghz camerabereik, hoe meer pods ( mesh van telenet of enander)  hoe beter reken wel op ' 5 wifipods verbruiken samen al snel evenveel als een extra vriezer zetten ' qua gemiddelde elektrische stroomverbruikshoeveelheden, hoe meer je bekabelt hoe beter 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi 360 aanschaffen of niet ...

Ik vind het sowieso een heel slecht idee om alles via WiFi te doen. Een printer sluit je best aan via een UTP kabel. Alle vaste toestellen ook trouwens. Wat je wel kan doen is kijken waar je het dichtst uw buitenruimte benaderd met een UTP kabel. Zet daar een switch met een AP op aangesloten of een AP die ook als switch dienstig is. Het is dan misschien mogelijk om een extra UTP kabel buiten te leggen naar het uiteinde van uw buitenruimte en daar dan terug een AP te plaatsen. Soms moet je een beetje creatief denken. Maar vaste toestellen, ook IP camera's laat je werken via UTP.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wifi 360 aanschaffen of niet ...

@Lorenzo29 Als je interne wifi gedeelte goed werkt, zou ik dit zo laten. Je kan inderdaad werken met de pods maar een regel hiervoor is, keep it simple 😉

Als de powerline die nu defect is goed werkte vroeger, kan je inderdaad een nieuwe set voorzien anders kan je misschien een point-to-point wifi voorzien zoals deze : https://www.wifishop.nl/ubiquiti-gigabeam-60ghz-point-to-point-access-points-1gbps/pid=67682

Alles hangt af van de situatie natuurlijk. Hoe meer toestellen je bedraad kan aansluiten hoe beter natuurlijk.  

Let zeker op dat je niet teveel natting doet op je netwerk. Werk liever met access points of gewoon switchen ipv routers  als je meerdere poorten wil hebben.

Als je buiten ook wifi wil hebben kan je ook kiezen om een sterke buitenantenne te zetten of een buiten access point.

 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Wifi 360 aanschaffen of niet ...

Wij hebben hier een set up met de f@st modem en 1 extra pod. Die 2 zijn 2 verdiepen van elkaar (met beton tussen) en dat werkt echt prima. Je kan de pods ook gratis testen, om te kijken of het werkt voor jouw situatie, maar ik ben er alvast zéér tevreden over.

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.