Beantwoorden
marcinondrums
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Dag van de Chocolade Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

WiFi frequenties niet meer te wijzigen?

De layout van Mijn Telenet is zo te zien aangepast. Daarbij lijken de opties om in de instellingen van zowel de modem als de wifi powerlines de frequenties aan te kunnen passen qua 2.4 en/of 5 GHz verdwenen. Voordat de layout van Mijn Telenet aangepast was, kon dit nog wel. Telenet verwijst daar ook nog steeds naar (https://www2.telenet.be/business/nl/klantenservice/internet/je-wifi/hoe-mijn-draadloos-internet-inst...) maar dit lijkt dus niet meer actueel te zijn. Kan het kloppen dat deze opties idd verdwenen zijn? 

18 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi frequenties niet meer te wijzigen?

@marcinondrums 

Ik veronderstel dat dit deel uitmaakt van hetgeen Telenet nog steeds niet goed draaiende heeft kunnen krijgen.

Ik heb ook WiFi powerlines van Telenet  en kan ze soms wel en soms niet "beheren" via "Mijn Telenet". Hiermee bedoel ik het volgende:

  • Ik krijg steeds te zien dat ik twee powerlines heb, een master en een client.
  • Heel af en toe krijg ik een extra item te zien waarin ik de powerlines kan "beheren". Beheren is een groot woord: ik kan dan zien per band (2,4 en 5 GHz) welke naam ze hebben en wat het paswoord is. Aanpassen kan ik echter niets. Ook het kanaal waarop ze ingesteld zijn is niet te zien (en dus ook niet instelbaar).

Er staat dan onderaan wel: wil je meer instellingen doen, ga dan naar het menu "modem instellingen". Maar daar kan ik al helemaal niks instellen want ik heb een eMTA modem (met daarachter een eigen router), dus geen HGW.

Met het oude "mijn telenet" had ik al die problemen niet, daar werkte alles feilloos ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marcinondrums
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Dag van de Chocolade Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

WiFi frequenties niet meer te wijzigen?

Bedankt voor je reactie. Hmm, was ik al dus bang voor. Ik hoop dat ze die optie wel weer permanent beschikbaar gaan maken…

En inderdaad: vóór de aanpassingen werkte het allemaal wél. 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi frequenties niet meer te wijzigen?

@Suzy en/of @Moderator 

Kan dit eens gecheckt worden bij de bevoegde dienst of er nog veel (of juist geen) gelijksoortige meldingen zijn waaraan gewerkt wordt?

Thx 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

WiFi frequenties niet meer te wijzigen?

Dit is al lang een probleem waar blijkbaar geen gevolg wordt aan gegeven. Ik sukkel daar ook mee. Er staat bij mij 2,4 en 5 GHz, maar ik moet alleen 2,4 GHz hebben. (Omvormer zonnepanelen en KWh meter) Dat kan langs geen kanten aangepast worden!

CG3864
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Dag van de Chocolade Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

WiFi frequenties niet meer te wijzigen?

Bij mij kan ik ook al maanden niet meer via mijn Telenet de instellingen zien of wijzigen.  Een F@st3896LG-TN is vervangen door een CV8560E modem (zonder wifi).  Ik kan nog steeds de instellingen van het thuisnetwerk niet zien of aanpassen. Telkens de boodschap "oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw."  Dit weekend lukte het niet om een Google TV  (chrome cast) in te stellen.  Ik kon met veel moeite verbinding maken met de Devolo Magic 2 Next powerline die in dezelfde kamer aanwezig was, maar kan geen verbinding maken met internet.  Ik heb een harde reset van de modem moeten doen om den boel aan de praat te krijgen.  

Blijkbaar zijn er ook signaalstoringen buiten mijn domein die nog steeds niet zijn verholpen (afspraak van 11 augustus - door laatste technieker die CV8560E modem heeft geïnstalleerd en de signalen in mijn woning en buiten heeft gemeten - staat nog steeds onafgewerkt in de Telenet app). Ik heb al vaak tegenstrijdige informatie ontvangen van techniekers die voorheen zijn langsgekomen en van de helpdesk. ...  We hebben dus al lang onbetrouwbare wifi die maar niet opgelost geraakt. In het verleden hebben  swap-medewerkers van het SWAP-team en van technische dienst al meermaals verteld dat de modems van Telenet voor conflicten zorgen met de (Devolo) powerline adapters.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

WiFi frequenties niet meer te wijzigen?

@StefaanH @marcinondrums @dannyro zouden jullie ons elk een screenshot kunnen bezorgen van de pagina en waar jullie deze wifi-powerline instellingen verwachten? De URL ernaar zou ook handig zijn, dan kunnen we al eens navragen bij enkele collega's waarom deze instellingen voor de powerlines niet of niet altijd zichtbaar zijn. En dan zijn we ook zeker dat jullie allemaal naar dezelfde pagina refereren.

Het is ook belangrijk om te weten welk type modem jullie hebben, dus dat mag je ook laten weten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi frequenties niet meer te wijzigen?

@Suzy 

Ik had vroeger al enkele screenshots gemaakt, maar nu wat aangevuld:

1. Hoofdpagina Mijn Telenet:

 

1 hoofdpagina MT.JPG

2. Overzicht Mijn Thuisnetwerk:

2 overzicht mijn thuisnetwerk.JPG

3. Gehuurde toestellen:

3 gehuurde toestellen.JPG

4. Thuisnetwerk algemeen: heeeel soms verschijnt hier het onderste menu-item !

 

4 thuisnetwerk algemeen.JPG

5. WiFi paspoort Dit staat daar dan te lezen:

5 wifipaspoortmijntelenet.JPG

Zoals je zelf kan zien: indien ik andere instellingen wens te zien moet ik naar de hoofdpagina "modem" gaan. En daar is uiteraard niks te zien aangezien ik een eMTA modem heb ...

Hier enkele screenshots van de adressen. Van die zeldzame screenshot van de WiFi instellingen heb ik geen adres, ik heb die screenshots toen gemaakt omdat ik wist: dit is zeldzaam.

 

adres mijn gehuurde toestellen.JPG

adres mijn thuisnetwerk.JPG

adres hoofdpagina MT.JPG

 

En dan misschien iets heel anders, nu ik toch bezig ben: het is slechts éénmaal voorgekomen, maar ik heb er toen toch een screenshot van genomen.

overzicht startpagina mijntelenet met Frans erin.JPG

Zoals je ziet, het is voor mij onmogelijk om mijn Telenet WiFi powerlines te beheren. Ik kan hoogstens heeeeeel soms de naam en het paswoord zien, maar voor de rest niks. Ik kan dus niet alleen niks beheren, ik kan ook de helft gewoon niet zien, zoals kanaalnummer, bandbreedte, enz ... 

Die verwijzing naar de modempagina is allemaal goed en wel, maar met een eMTA modem heb ik daar niks aan.

Echt zoooo jammer dat de oude Mijn Telenet, waar alles vlot werkte, zo een, in mijn ogen, zinloze visuele make-over diende te ondergaan waarbij de functionaliteit dik de mist is ingegaan. Een hele grote stap achteruit ... 😭

En geloof mij, ik heb deze post, Telenet fan en Krak zijnde, echt niet met plezier geschreven. Verre van. Ik had veel liever een lovend artikel neergepend, maar helaas, de realiteit heeft er anders over beslist ...

 

Moest je nog vragen hebben, dan hoor/lees ik het wel. Alvast bedankt voor uw niet aflatende inzet voor dit forum in het algemeen en het nakijken van dit "Mijn thuisnetwerk" in het bijzonder.

 

Vele groetjes,

Stefaan

   

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marcinondrums
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Dag van de Chocolade Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

WiFi frequenties niet meer te wijzigen?

Hoi Suzy.  

Modem type: Docsis 3.1 E-router (docsis)

Zo ziet het er bij mij uit:

topologie.png

Ik heb ontdekt dat zolang deze optie (Één wifi netwerk) aan staat, dat je nergens de frequenties kunt aanpassen:

1 netwerk.png

Zodra je deze optie uitzet en afzonderlijke netwerken aanmaakt (bijv 1 voor 2.4GHz en 1 voor 5GHz) dat je dan wel de frequenties kunt aanpassen onder het Accesspoint—>Netwerkveiligheid (nu zie je dat bij mij niet want ik ben weer terug naar één wifi netwerk):

accesspoint netwerkveiligheid.png


Maar ik zou verwachten dat je (net zoals voorheen) ook met één wifi netwerk de frequenties van zowel de Accesspoint als de WifiPowerlines zou kunnen aanpassen, dus normaal gesproken bijv. hier:

wifipowerline netwerkveiligheid.png

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi frequenties niet meer te wijzigen?

@marcinondrums 

Ik kan uw afbeeldingen weliswaar (nog) niet zien, maar je hebt wel gelijk wanneer je stelt dat bij één WiFi netwerk het onafhankelijk van elkaar instellen van de beide frekwenties mogelijk moet zijn. Eén WiFi netwerk betekent enkel dat alle apparaten die een WIFi signaal uitsturen hetzelfde SSID gebruiken. Zodat je bij een scan slechts één netwerk kan zien. De gebruikte frekwenties en kanalen zijn daarbij niet relevant.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

WiFi frequenties niet meer te wijzigen?

Inderdaad, ik kan het niet beter omschrijven. Zo is en ervaar ik het ook.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

WiFi frequenties niet meer te wijzigen?

@marcinondrums @StefaanH bedankt voor jullie screenshots en het uitleggen van de stappen.
De vragen staan uit bij onze modem collega's. We houden jullie op de hoogte!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

WiFi frequenties niet meer te wijzigen?

@marcinondrums @StefaanH @dannyro het heeft even geduurd voordat we hier op konden terugkomen, waarvoor onze excuses. De collega's hebben ondertussen bevestigd dat er inderdaad nog wat problemen waren met Mijn Telenet en de informatie die werd doorgegeven, waardoor er voor sommige klanten afwijkend gedrag opgemerkt kon worden. Bijvoorbeeld klanten die hun wifi-frequenties niet konden aanpassen in bepaalde setup.

De laatste weken is er hier hard op gewerkt en zouden heel veel Mijn Telenet problemen (afwijkingen) of dingen die je vroeger kon en nu niet meer opgelost moeten zijn. Kunnen jullie eens even uitproberen hoe jullie ervaring nu is met deze instellingen?

@StefaanH kan jij ondertussen altijd je wifi-powerlines beheren via Mijn Telenet in combinatie met je eMTA modem?

@dannyro @marcinondrums kunnen jullie de wifi-frequenties van jullie access point of powerlines ondertussen aanpassen wanneer er 1 wifi-netwerk ingesteld staat? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

WiFi frequenties niet meer te wijzigen?

@Suzy Ik wilde het proberen, maar het gaat niet. Technisch probleem...Het spijt mij het te zeggen, maar het begint vervelend te worden.

marcinondrums
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Dag van de Chocolade Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

WiFi frequenties niet meer te wijzigen?

Hoi Suzy, 

Ik heb het getest in Mijn Telenet bij 1 van de Wifi powerlines. Zo te zien is er weinig veranderd ten opzichte wat tot nu toe mogelijk was, dat wil zeggen: ik zie nergens de mogelijkheid om de frequentie aan te passen. Zie screenshots.

 

grt. Marcin

 

telenet 1.pngtelenet 2.pngtelenet 3.png