Beantwoorden
Wietse2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Vast IP-adres toekennen aan wifi-box muziek

Ik wil graag een vast IP-adres toekennen aan mijn wifi-box (Teufel one m) voor het afspelen van muziek. Nu moet ik elke keer als ik hem aanzet de stekker uittrekken en opnieuw insteken opdat hij connectie kan maken met de wifi router

4 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1132
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Vast IP-adres toekennen aan wifi-box muziek

Ik betwijfel dat een vast IP dat probleem zal oplossen.

Als je ene Telnet Modem gebruikt dan kan je dit enkel aanpassen op het toestel zelf, in de handleiding van de Teufel One M zie ik hier niets over staan; mogelijk kan je dit via de Teufel app instellen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Vast IP-adres toekennen aan wifi-box muziek

Lijkt me toch beetje vreemd. De telenet modem zal een IPv4 en IPv6 adres voorzien voor elke host op de home LAN, dus zie niet direct een nood voor fixed IP, tenzij het iets is dat je op bepaald IP ergens van butenuit binnen moet ofzo.

als de IP release van een host expired is, wordt er van de host verondersteld dat die een nieuwe dhcp discover doet (dynamic ipv4) en zal die via ra messages ook op regelmatige tijdstippen een ipv6 prefix ontvangen, kan er ook zelf eentje requesten na expire, zelfde principe min of meer.

 

éen stekker uit/in forceert misschien dergelijke dingen, maar dan is er iets fout op de unit zelf lijkt me, dus best hun support eens raadplegen misschien?

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Vast IP-adres toekennen aan wifi-box muziek

Een goeie DHCP client implementatie (op de Teufel dus) zal er voor zorgen dat de client al een "DHCP renew" doet zodra de DHCP lease time voor de helft verlopen is.
Dus bij een DHCP lease time van 24u, wordt er vanaf 12u verstreken een request gedaan door de client, waarna de DHCP server antwoordt en de client zijn huidige IP adres kan blijven gebruiken.
De DHCP lease timer wordt dan gereset en is dan weer 24u (in dit voorbeeld) geldig.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Vast IP-adres toekennen aan wifi-box muziek

ja, klopt, en er is ook een rebind nog nadien, maar blijkbaar is hier een reboot vd device nodig, wat nooit nodig zou mogen zijn.

Geen idee of die IPv6 kan, want daar loopt het lichtjes anders, maar evengoed geen reboot nodig uiteraard.