Beantwoorden
Jko
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Updates uitvoeren op Thermomix lukt niet

Hallo iedereen.

ik beschik over een thermomix (kooktoestel) die hier bij mij thuis nooit geen updates kan uitvoeren. Er komen foutcodes op zoals: slechte verbinding, verbinding verbroken, signaal weg gevallen enz.

Op een ander wifinetwerk lukken de updates wel direct. 

Ik ondervind nooit geen problemen met internet of tv kijken, netflix, thuiswerk, krijg ook nooit geen foutmeldingen ed.

Heb reeds alles gereset, een speedtest gedaan die ok is, via de app laten controleren of er technische problemen zijn en alles is ok.

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?

Bedankt alvast!

 

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Updates uitvoeren lukt niet

 

8 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Updates uitvoeren op Thermomix lukt niet

@Jko 

Zonder achter een oorzaak te zoeken, gebruik eens andere kanalen voor uw WiFi. Of zet eens alternatief de 2,4 GHz en de 5 GHz uit.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jko
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Updates uitvoeren op Thermomix lukt niet

En hoe doe ik dit laatste bijv? Sorry ben een vrouw, veel verstand heb ik er niet van 😂

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Updates uitvoeren op Thermomix lukt niet

@Jko 

Ik ga ervan uit dat je een HGW van Telenet hebt, klopt dat? Ik dat geval beheer je al die dingen via "Mijn Telenet". Het waar en hoe kan ik u helaas niet aantonen met screenshots want ik heb geen HGW maar een modem-only. Mijn exemplaar van "Mijn Telenet" ziet er dus anders uit dan het uwe.

Ik zou zeggen, raadpleeg een vriend of kennis die ook Telenet heeft om dat aan te passen.

Of wacht een beetje tot een andere vriendelijke Netweter die wel een HGW heeft u de nodige screenshots kan bezorgen hier op dit forum.

Tussen haakjes, HGW staat voor HomeGateWay, en dat betekent dat het een toestel is dat zowel de modem als de router omvat in één toestel. En buiten de modem-only, die intussen niet meer uitgeleverd wordt, zijn alle toestellen van Telenet die de meesten (verkeerdelijk) gewoon "modem" noemen, een HGW.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Updates uitvoeren op Thermomix lukt niet

@Jko 

Ik denk er ineens aan, het zou ook gewoon aan de locatie van uw kooktoestel kunnen liggen. Het is niet omdat uw laptop in uw bureel of uw TV in de living goede WIFi hebben dat er op de locatie van uw kooktoestel ook goede WIFi is. Zijn er veel muren tussen uw HGW en uw de plaats van uw kooktoestel, en is dat hout, baksteen of beton? Of zelfs een andere verdieping?

Je kan dat uitmeten met een WIFi app op uw smartfoon. Daarmee kun je op elke locatie uittesten hoe goed of hoe slecht de WiFi verbinding daar is. En evengoed kun je daarmee uittesten welk kanaal bij u het beste werkt (versta: het minste storing heeft van de buren).


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jko
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Updates uitvoeren op Thermomix lukt niet

Hey, mijn HGW staat in de inkomhal, dan 1 muur in baksteen ertussen met een deur en dan heb je direct de keuken. Ook al zet ik het toestel ner netbnaast, dan nog lukt het niet. Verder heb ik goede verbinding in de keuken, kan ik ook gemakkelijk online met mn toestel, is de speedtest en verbinding goed op die locatie, heb ik ook op mn gsm snelle verbinding. Enkel het updaten wilt nooit lukken hier thuis. 

BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Updates uitvoeren op Thermomix lukt niet

Nogal wat IoT style devices, breed begrip natuurlijk, hebben al wel eens last als het wifi signaal voor beide banden (2.4 en5GHz) dezelfde naam uitzendt., en kan dat niet connected geraken.  Dit is eigenlijk een slechte implementatie van de IP stack op het toestel, maar daar heb je als gebruiker natuurlijk geen boodschap aan, dus vraag is: hoe kan je daar rond ?

Standaard gebruikt Telenet \, en vanaf de nieuwe modem F@st zelfs niet permanent te omzeilen, eenzelfde SSID vor beide banden.

Als je nog geen nieuwe modem hebt, kan je eens proberen die te splitsen in 2 namen.  Dit kan via Mijn Telenet, je kan daar singel SSID uitzetten en dan bvb voor de 5Ghz band iets als -5GHz toevoegen aan de naam vd SSID.  Zo heb je 2 SSIDs, eentje vor 2.4GHz en eentje voor 5GHz, en kan je eens zien of het dan wel lukt.  Normaal is enkel de onboarding een probleem, dus kan zijn dat je dit nadien gewon terug kan zetten.

Als je een nieuwe modem hebt is het lastiger, dn ga je moeten binnenbellen om tijdelijk (kan niet permanent) het device te laten sturen naar 2,4GHz band.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Updates uitvoeren op Thermomix lukt niet

@BandR 

Ik denk ook in die richting, zie mijn eerste antwoord. De 2,4 en de 5 Ghz eens om beurt uitschakelen. Dat heeft hetzelfde effect (weliswaar tijdelijk) als beide een ander SSID te geven.

@Jko 

Dit is een eenvoudige test die u snel zekerheid kan geven of het daaraan ligt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Updates uitvoeren op Thermomix lukt niet

Heg je er al aan gedacht om advies te vragen aan Thermomix?