Beantwoorden
Elco
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Hoe wifi versterken en uitbreiden tot de garage?

In het voorjaar worden er zonnepanelen geplaatst op de garage, die losstaand ongeveer 60 meter diep in de tuin staat. Voor de zonnepanelen moet er een WIFI-installatie in de garage zijn om de uitleesapparatuur te kunnen aansluiten. Verder hebben we ook vaak in huis slecht wifi-ontvangst en niet eens ontvangst in alle kamers. Het is een groot huis met 2 betonnen bouwlagen. Kan ik hiervoor ergens online een afspraak inplannen en de te ondernemen acties aangeven?

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: wifi repeater en versterken?

4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5876
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi versterken en uitbreiden tot de garage?

@Elco 

En op dit moment ben je al Telenet klant of nog niet ? 

Want moest je nu al klant zijn en je wil een interventie dan is die betalend aan € 85 en dan heb je daar nog geen apparatuur bij van het geen je wil hebben. Heb je op dit moment geen installatie van telenet dan heb je recht op een gratis installatie. 

Voor eventuele afspraken kan je altijd bellen naar de 015 66 66 66 en daar kan je dan een afspraak boeken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7784
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe wifi versterken en uitbreiden tot de garage?

60 meter is al een hele afstand om met Wifi te overbruggen en weinig betrouwbaar. Zelfs als je gerichte zendantennes zet. Ik kan niet echt goed je vraag lezen maar als je zonnepanlen 60 meter verder staan moet je toch op een of andere manier je electriciteit ook tot aan de kast brengen? Moet je dan toch een kabel leggen, leg dan in 1 moeite een 2 tal UTP's erbij.  Een beetje creativiteit is soms nuttiger dan klakkeloos op Wifi te betrouwen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gunther9600
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe wifi versterken en uitbreiden tot de garage?

Als er al electriciteit ligt in de garage lijkt het mij de gemakkelijkste oplossing om een powerline te gebruiken,want voor het uitlezen van de installatie is er echt geen hoge snelheid nodig.

Voor betere wifi kan je een mesh netwerk gebruiken van bvb Netgear,Asus TP Link enz.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1684
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe wifi versterken en uitbreiden tot de garage?

@Elco ik veronderstel dat je omvormer ook in dezelfde garage staat? Normaal gezien moet alleen de omvormer netwerk hebben en deze zou ik aansluiten op kabel en dus niet via wifi. Hou er ook rekening mee dat de max lengte zonder storingen van een utp kabel 100 meter is. Van zodra je een kabel hebt kan je ook een Access point hangen op dezelfde kabel zodat je daar dan wifi hebt. Powerlines kunnen een oplossing zijn maar vergeet niet dat je op dezelfde kring moet zitten , anders heb je storingen of traag internet op deze powerline.

Het is redelijk moeilijk om de situatie in te schatten via dit forum, maar hopelijk hebben we je geholpen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.