Beantwoorden
RonC
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek!

Geen oplossing voor Telenet wifi-pod. Alternatief?

wat ik al een maand met Telenet probeer te fixen.

ik ben pas van het ouderlijk huis naar een nieuwe woonst verhuisd. Ik maak wel gebruik van hetzelfde Business klantennummer. Telenet komt een modem installeren en een 360 pod (de nieuwste modems hebben geen wifi meer). 1 pod krijgt de technieker geïnstalleerd en aangesloten via utp.

Dit was te weinig bereik voor de dekking in mijn heel appartement, geen probleem ik kon zelf 1 gaan halen in een Telenet center. Zo gezegd, zo gedaan. Maar eenmaal ingestoken kreeg ik wel verbinding, maar plots ook de wifi naam van het ouderlijk adres en ik de app stond die daar ook geïnstalleerd. Wat niet de bedoeling was. Ze raadde me aan een nieuwe pod te halen en te laten registreren op mijn nieuw adres, ze dachten dat daar de fout lag door hetzelfde Business klantennummer (ook al was dit wel juist gebeurd in de winkel). Nieuwe pos gehaald op mijn nieuw adres, ingestoken, zelfde probleem.. wifinaam ouderlijk adres en in de app ook.. veel keren gebeld en via Whatsapp,.. nu vandaag zeiden ze na 2 weken bij de technische dienst het hebben door te geven dat het op mijn nieuw adres zou staan. Gaan testen, niets.. Ik ben het wat moe na bijna een maand en hier dan ook voor te betalen binnenkort als proefperiode afloopt (waar ik dus niets aan had) maar een technieker krijgen is precies onmogelijk.

Heeft iemand misschien een goede router of pod achtig alternatief voorstel voor een appartement met 2 verdiepingen? Want ik ben het wat moe.

 

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Geen oplossing voor Telenet Wifi Pod. Alternatief?

9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen oplossing voor Telenet wifi-pod. Alternatief?

@RonC 

Eerst en vooral even ter verduidelijking , de nieuwste modem heeft zeker wel wifi , dat is zelfs wifi 6 . 

Dan het probleem je pods betreft heb je als een gekeken via My Telenet welke wifi naar je hebt staan als je kijkt bij Wifi ?  Je kan daar namelijk je wifi naam aanpassen dus check eerst eens daar welke wifi naam , je SSID , je er hebt staan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Philippe_
Moderator
Berichten: 34
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Geen oplossing voor Telenet wifi-pod. Alternatief?

Even een kleine verbetering want het is mij niet 100% duidelijk of @RonC  een zakelijke klant is, maar als dat wel het geval is, is de F@ST3896LG-TN nog niet beschikbaar voor hem.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewPhilippe | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

RonC
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek!

Geen oplossing voor Telenet wifi-pod. Alternatief?

Zoals hieronder vermeld heb ik dus een witte ‘laatste nieuwe’ modem maar zonder wifi, waarschijnlijk omdat business is. Ik kan enkel de naam aanpassen van 1 pod. Degene die de technieker had aangesloten en werkt

RonC
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek!

Geen oplossing voor Telenet wifi-pod. Alternatief?

Klopt. Een zakelijk account en dus een witte modem zonder knoppen of wifi. Degene die u vermeld heb ik inderdaad niet.

LaurenceDDW
Moderator
Berichten: 5
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Geen oplossing voor Telenet wifi-pod. Alternatief?

Hey @RonC, het lijkt me best dat je toch nogmaals contact opneemt met de klantendienst! De wifi-pods zijn dan namelijk niet compatibel met je modem. 

Zo kan er hopelijk toch een goede oplossing voor je gevonden worden! 😊


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewLaurence | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Geen oplossing voor Telenet wifi-pod. Alternatief?


@RonC  schreef:

Zoals hieronder vermeld heb ik dus een witte ‘laatste nieuwe’ modem maar zonder wifi, waarschijnlijk omdat business is. Ik kan enkel de naam aanpassen van 1 pod. Degene die de technieker had aangesloten en werkt


Het zou duidelijker zijn voor iedereen als je ook het type zou opgeven van je modem. Een "witte laatste nieuwe" schept verwarring.🤔

Jij hebt dus de CV8560E, ook wel E-router genoemd 🤗


@LaurenceDDW  schreef:

Hey @RonC, het lijkt me best dat je toch nogmaals contact opneemt met de klantendienst! De wifi-pods zijn dan namelijk niet compatibel met je modem. 😊


Dat is volgens mij onjuist.

Business klanten die een modem zonder WiFi hebben (en dus zonder ingebouwde pod), krijgen normaal één pod (gratis). Deze wordt bedraad aangesloten op de E-router, en hierop worden dan de volgende pods mee verbonden ...

Met een modem zonder WiFi heb je dus altijd min. 2 pods nodig om een "mesh" netwerk te vormen.


@RonC  schreef:

ik ben pas van het ouderlijk huis naar een nieuwe woonst verhuisd. Ik maak wel gebruik van hetzelfde Business klantennummer. 


Je hebt dus één klantennummer met verschillende "installatie adressen". Dat is mogelijk.

De toestellen, zoals de pods, moeten dan wel door Telenet op het juiste installatie adres geregistreerd worden.

Volgens mij moet je dan toch via de "My Telenet App" deze 2 pods met elkaar kunnen verbinden in één mesh netwerk?

 



@RonC  schreef:

Heeft iemand misschien een goede router of pod achtig alternatief voorstel voor een appartement met 2 verdiepingen? Want ik ben het wat moe.


Er bestaan genoeg alternatieven. Elk "mesh" systeem, met één "master" èn  één of meerdere "satellieten" zal perfect werken achter jouw E-router.

Hierbij moet je de "master" instellen als router, en via "Mijn Telenet" het MAC adres van de router in de bridge zetten. Dan krijgt deze een extern IP adres, en kan je hier alles instellen.

RonC
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek!

Geen oplossing voor Telenet wifi-pod. Alternatief?

Het zou duidelijker zijn voor iedereen als je ook het type zou opgeven van je modem. Een "witte laatste nieuwe" schept verwarring.

Jij hebt dus de CV8560E, ook wel E-router genoemd 

Excuseer me. Wit was inderdaad een domme reactie. Het is dus inderdaad bovenstaande! 🙂

Je hebt dus één klantennummer met verschillende "installatie adressen". Dat is mogelijk.

De toestellen, zoals de pods, moeten dan wel door Telenet op het juiste installatie adres geregistreerd worden.

Volgens mij moet je dan toch via de "My Telenet App" deze 2 pods met elkaar kunnen verbinden in één mesh netwerk?

Klopt, 1 klantennummer. 2 adressen.
Die laatste pod die niet ging en ik erna was gaan wisselen voor een nieuwe kon de 1ste pod niet vinden. Sterker nog nadat ik met Telent technische dienst had gebeld vond ik deze helemaal niet meer. Ik zie bv wel op de Telenet app 'Unknown' staan maar kan niet verbinden en het serienummer kan hij niet vinden, ook al zei men aan telefoon dat ik nu zou moeten kunnen registreren.

Ik denk persoonlijk dat er met de app. 1 business klantennummer en 2 verschillende adressen toch nog veel mis is want toen ik in de app klikte op 'Modem herstarten' - misschien was dit het probleem - toen kreeg ik een melding dat de modem op het ouderlijk huis en eerste hoofdadres aan het herstarten was.

Er bestaan genoeg alternatieven. Elk "mesh" systeem, met één "master" èn  één of meerdere "satellieten" zal perfect werken achter jouw E-router.

Hierbij moet je de "master" instellen als router, en via "Mijn Telenet" het MAC adres van de router in de bridge zetten. Dan krijgt deze een extern IP adres, en kan je hier alles instellen.

Bedankt voor de hulp en informatie! Ik heb nu Telenet toch zo ver gekregen dat men een technieker gaat sturen.
Ik ga dus nog afwachten tot deze langskomst en dan zien we wel.
Want 1 pod werkt wel en het is niet mogelijk via deze met een ander product te verbinden denk ik.

Wordt vervolgd! 🙂

 

RonC
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek!

Geen oplossing voor Telenet wifi-pod. Alternatief?

We zijn nu bijna een maand later. Als Telenet Business heb ik altijd zelf achter hun moeten hollen, dan krijg ik een dag erna antwoord dat er een melding is ‘reeds in orde door IT.’ Er is een technieker langs geweest, die heeft dit aan de backoffice doorgegeven..

kort gezegd: niks opgelost. 🙂

De wifi pod blijft een verkeerd adres geven en in de app blijft deze fout aangeven. De enige oplossing is terugbrengen en zelf een systeem installeren denk ik.. 

RonC
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek!

Geen oplossing voor Telenet wifi-pod. Alternatief?

Update na 2 maanden.

Probleem nooit opgelost  door Telenet.be

Pod is nog altijd niet te vinden in mijn nieuwe woning, als ik verbinding wil maken komt de Wifi van mijn zakelijk adres tevoorschijn (15 km verder), Oke mijn facturen komen daar aan maar verder niet. sinds februari met Telenet proberen contact te maken en iedere dag zeiden ze "Nu is het opgelost" maar als ik in de app ga kan ik de pod ook nog niet vinden op mijn nieuw adres, als ik naar het zakelijk adres gaat staat er "Activeer uw pod". Nu na techniekers te hebben gehad en op X te sturen, te mailen, bellen,.. Stemmen ze met mij mee in om de Pods gewoon naar de winkel terug te brengen en als ik wil, willen ze op afstand de pods al onklaar maken. Niet de hulp die ik verwachtte voor wat ik dacht een simpel probleem. Helaas.

Dan maar zelf met de info die ik hier eerder gehad heb een Mesh Wifi netwerk instellen en apparatuur aankopen.