Beantwoorden
Johnybygood
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Verander-je-wachtwoord-dag Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen 2.4 Ghz-netwerk mogelijk met F@stmodem

met de nieuwste modem f@st3896lg-tnwifi problemen om huishoudtoestellen  aan wifi te koppeling met 2.4ghz band deze maakt steeds een netwerk met dezelfde isdd naam en wachtwoord kan niet splitsen zo dat ik een 2.4 ghz wifi verbinding  bij veranderen en bewaren steeds oeps er iets iets mis gegaan idem als ik  heb voor installatie had witte toren modem (lawaai) omgeruild

bij helpdesk gevraagd om aan te passen zou gedaan zijn echter bij controle weer een netwerk met beide  2.4 & 5 ghz zelfde naam en wachtwoord.

Nu werken in heel huis geen wifi smart toestellen meer heb ook nog een d link mesh  covr 1100 systeem op modem (kan als router of in bridge) kan ik hier soms iet mee ook bij deze zie ik nergens iets om inte stellen op 2.4 ghz

ik begrijp telenet niet iedereen heeft tegenwoordig toch smart stopkontakten enz

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: smart toestellen met netwerk koppelen f@st3896lg-tn

0 Likes
33 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Geen 2.4 Ghz-netwerk mogelijk met F@stmodem

welke WPA versie gebruikt uw modem?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geen 2.4 Ghz-netwerk mogelijk met F@stmodem


@Johnybygood  schreef:

ik begrijp telenet niet iedereen heeft tegenwoordig toch smart stopkontakten enz


Al mijn smart toestellen die enkel 2,4GHz ondersteunen kunnen perfect overweg met het feit dat ik hetzelfde SSID gebruik voor 2,4 & 5 GHz.

Ja, Telenet zou het weer mogelijk moeten maken om de split te maken, dat is waar. Maar als het niet werkt zijn het weldegelijk de fabrikanten van de smart toestellen die een gebrekkige implementatie gedaan hebben.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen 2.4 Ghz-netwerk mogelijk met F@stmodem

Nog een "Oeps..."-slachtoffer.

Telenet heeft ervoor gekozen dat je het Wifi-netwerk op de F@ST3896LG-TN niet kan opsplitsen in 2,4 GHz en 5 GHz, hierdoor is de Telenet Wifi onbruikbaar met toestellen die alleen over een 2,4 GHz Wifi-chip beschikken.

Als de klantendienst je niet verderhelpt, dan is de Telenet Wifi volledig uitschakelen en je eigen Wifi-toegangspunt gebruiken een mogelijke oplossing.

Een modemwissel naar de CV8560E (modem zonder Wifi) is een andere mogelijkheid. Je configureert de Telenet CV8560E dan in bridge-mode (MAC pass-through) voor gebruik met een eigen Wifi-router die dan een eigen publiek IP-adres krijgt.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen 2.4 Ghz-netwerk mogelijk met F@stmodem

Een deftig Wifi 2.4 toestel zal zich niet van de wijs laten brengen omdat er ook not een Wifi 5 frequentie is. Het klopt dat sommige brol daarmee problemen heeft.

0 Likes
Johnybygood
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Verander-je-wachtwoord-dag Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen 2.4 Ghz-netwerk mogelijk met F@stmodem

serieus zijn al mijn toestellen brol google nest DeLonghi koffiemachine  princess waterkoker enz allemaal slecht ik denk dat je maar uit je nek kletst

0 Likes
Johnybygood
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Verander-je-wachtwoord-dag Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen 2.4 Ghz-netwerk mogelijk met F@stmodem

ben een beetje leek op dat gebied wat is wpa en waar te vinden de modem is eentje van laatste nieuwe

0 Likes
Johnybygood
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Verander-je-wachtwoord-dag Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen 2.4 Ghz-netwerk mogelijk met F@stmodem

heb een d link mesh systeem covr1100 4 tal toestellen is geïnstalleerd als router met de app die ze mij aan raadde echter weet ik niet om hier twee issd aan te maken een voor 2.4 en een 5 ghz

ik kan beide wifi zien als apart de d link wifi en de telenet maar kan niet een 2.4 ghz wifi kiezen beide laten het afweten vroeger had ik bij telenet 2 issd voor iedere band en werkte perfect miserie is pas begonnen met veranderen modem naïef geloofde ik de telenet verkoper met de uitspaak alles komt gewoon in orde bei installatie.

bij proximus bestaat optie smart wifi die altijd voorkeur geeft voor 2.4 ghz en enkel naar 5 gaat als nodig omdat meeste toestellen op 2.4 werken zeggen ze

0 Likes
Johnybygood
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Verander-je-wachtwoord-dag Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen 2.4 Ghz-netwerk mogelijk met F@stmodem

kan mij iemand vertellen of ik mijn eigen wifi router beide frekwenties een eigen naam kan geven d link geraak niet op inlog D link webinterface in chrome steeds fout kan pagina niet openen

0 Likes
Johnybygood
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Verander-je-wachtwoord-dag Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen 2.4 Ghz-netwerk mogelijk met F@stmodem

klantendienst wilde wel helpen en zeiden dat ze beide een verschillende ssid gaven maar hun systeem maakt daar komaf mee en weer een netwerk met beide banden zelfde naam en paswoord ook signaal op 2.4 zetten in plaats van beide kan ook niet, word ook uitgeveegd wat heb je aan al die instellingen als ze toch niet aanvaard worden geen goede beurt van telenet misschien terug gaan naar lagere snelheid met oude type modem die wel kunnen ingesteld worden en werken (als je die nog kan krijgen wat heb aan wifi 6 en 1gbps  als niks fatsoenlijk werkt en geen toestellen hebt hiervoor

0 Likes

Geen 2.4 Ghz-netwerk mogelijk met F@stmodem

Je hebt een eigen Wifi-netwerk (D-Link COVR-1100), dus had je eigenlijk geen Telenet F@ST3896LG-TN met ingebouwde Wifi nodig.

Om je eigen Wifi-netwerk probleemloos te kunnen blijven gebruiken, moet je de Telenet Wifi uitschakelen: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/je-wifi/hoe-mijn-draadloos-internet-i...

Daarna zou je al je apparaten zonder problemen met het D-Link COVR-1100-netwerk moeten kunnen verbinden zonder verdere aanpassingen.

0 Likes
Johnybygood
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Verander-je-wachtwoord-dag Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen 2.4 Ghz-netwerk mogelijk met F@stmodem

klopt eigenlijk wat je zegt ben maar leek in die zaken, destijds wilde ik wifi uitbreiden vandaar die mesh wist niet of je die als routers moest of als bridge maar deze weet ik niet hoe te splitsen in twee issd.

voor de modem ruil (door lawaaibakje) had ik twee issd op Telenet en verliep installatie smart toestellen vlekkeloos kon immer het 2.4 netwerk kiezen dat is nu weg met de vervangende modem, waarom laat Telenet niet toe veranderingen aan te brengen twee issd en of signaal frequentie beide zijn niet meer aan te passen.

ook de d link mesh weet ik niet hoe twee netwerken op te zetten met verschillende issd dan zou ik al blij mee zijn en zeker de oplossing zou zijn voor mij.

Bedankt voor het mee denken, ga misschien eens langs bij een Telenet winkel voor info

0 Likes
Johnybygood
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Verander-je-wachtwoord-dag Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen 2.4 Ghz-netwerk mogelijk met F@stmodem

in mijn telenet staat WPA2PSK

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Geen 2.4 Ghz-netwerk mogelijk met F@stmodem

Verander dit eens in WPA/WPA2 Psk auto


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geen 2.4 Ghz-netwerk mogelijk met F@stmodem

Ik heb de Handleiding van je D-Link er eens bijgenomen. Op het eerste zicht kan je op dit toestel ook geen split maken tussen de SSID's voor 2.4 & 5 GHz. Kijk voor alle zekerheid toch eens in de settings van je D-Link bij Settings > Wireless (screenshots van een ander D-Link model). Als daar effectief een split staat tussen 2.4 & 5 GHz dan kan het wel. 1 van de 2 een andere naam geven en opslaan. 

Als je op de interface niet geraakt via Chrome, probeer eens een andere browser. Indien je D-Link in router modus staat, kijk ook goed na of je verbonden bent met het netwerk van je D-Link en niet met Telenet

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes