Beantwoorden
nxkealen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Digicorder niet interactief met wifi 360 pod

Hallo allemaal, Na de installatie,heb ik de tv op de slaapkamer met een utp kabel verbonden met pod,( ervoor met een powerline) ik kan wel mijn opnames bekijken,maar geen terugkijk tv of netflix,krijg dan een foutmelding kabel of modem niet goed aangesloten. Ik heb nochthans perfecte wifi verbinding,maar dus geen interactie met het net. Iemand suggesties?? 

0 Likes
26 reacties
Ex-Netweter
 

Digicorder niet interactief met wifi 360 pod

Misschien is de UTP-kabel defect. Je kan de UTP-kabel testen met een laptop rechtstreeks op de Telenet-modem of een andere UTP-kabel gebruiken.

Ofwel is er iets mis met de configuratie van de pod...

0 Likes
nxkealen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Digicorder niet interactief met wifi 360 pod

Utp kabel is nieuw uit de doos, ik heb contact genomen met de klantendienst  maar wacht nog op antwoord.

0 Likes
nxkealen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Digicorder niet interactief met wifi 360 pod

Antwioord van telenet

Hey Nick, dat gaat inderdaad niet werken. De oude Digicorder/Digibox is niet compatibel met de 360 Pods. Je zou moeten overschakelen naar de TV-box. Moest je nog vragen hebben, helpen we je graag verder. 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Digicorder niet interactief met wifi 360 pod

Hmm, dat vind ik een vreemd antwoord van de klantendienst.

Op deze pagina schrijft men immers het volgende:


Digitale tv aangesloten op modem of Powerline

Verwijder je oude Powerline of modem en verbind je Telenet TV-box, Digicorder of Digibox met een netwerkkabel (UTP) met je nieuwe Telenet 360° Modem of Telenet 360° Pod. (…)

@Suzy kan dit nagevraagd worden? Ofwel is de informatie van de klantendienst fout, ofwel de website.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digicorder niet interactief met wifi 360 pod

Die tv box gaat het niet oplossen  raar dat ze deze info geven

0 Likes
nxkealen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Digicorder niet interactief met wifi 360 pod

Ik heb al wel eerder tegenstrijdige info gekregen van telenet , de medewerker in de telenet winkel zei ook dat het zou moeten werken, ik ga straks  een pod verwisselen van plaats of nog eens opnieuw inlezen . En verder antwoorden afwachten van de groep, blijkbaar weten ze het bij telenet zelf niet zo goed . Als men foutieve info geeft ,creëert men meer problemen ,en zal de klantendienst nog meer te doen hebben.

0 Likes
nxkealen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Digicorder niet interactief met wifi 360 pod

Hallo, nu is geen enkele pod verbonden met een utp kabel naar mijn modem, dus mijn opstelling is nu , 1 digicorder verbonden met utp kabel naar de modem , 3 pods in een stekker ( in de veranda,hal en 1 op de slaapkamer) deze van de slaapkamer is met een utp kabel verbonden met de digicorder op de slaapkamer. Ik kan toch geen pod verbinden met een utp kabel naar de modem? De poorten op de pod zijn toch alle 2 uitgangen niet? 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Digicorder niet interactief met wifi 360 pod


@nxkealen  schreef:

Ik kan toch geen pod verbinden met een utp kabel naar de modem? De poorten op de pod zijn toch alle 2 uitgangen niet? 


Dat kan wel. De Ethernet poorten aan de pods kunnen zowel voor modem-pod als pod-toestel gebruikt worden.

Maar dat is niet wat men bedoelt in de tekst die ik deelde. Daar is het gewoon Modem -- draadloos -> Pod -- ethernet kabel --> Digicorder (zoals je dus al doet)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder niet interactief met wifi 360 pod


@WG94  schreef:

Hmm, dat vind ik een vreemd antwoord van de klantendienst.

Op deze pagina schrijft men immers het volgende:


Digitale tv aangesloten op modem of Powerline

Verwijder je oude Powerline of modem en verbind je Telenet TV-box, Digicorder of Digibox met een netwerkkabel (UTP) met je nieuwe Telenet 360° Modem of Telenet 360° Pod. (…)

@Suzy kan dit nagevraagd worden? Ofwel is de informatie van de klantendienst fout, ofwel de website.


We vragen het na! Is eerlijk gezegd ook het eerste dat ik hierover hoor.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
nxkealen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Digicorder niet interactief met wifi 360 pod

Ik ben net mijn digicorders gaan inruilen voor 2 tv boxen, ze hebben me nog enkele tips gegeven i.v.m. beste verbinding. Ik ga ze straks installeren en als het werkt ,zal ik het laten weten. Tv boxen zouden flexibeler zijn i.v.m. interactiviteit, misschien connecteer ik 1 360 wifipod met een utp kabel naar de modem. De uitgang met de streepjes zou ook een utp ingang zijn. Zo kan ik, in een kamer waar ik utp naar mijn modem heb, het signaal draadloos doorsturen naar de tv box op de slaapkamer.Maar ik ga eerst mijn huidige opstelling proberen.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder niet interactief met wifi 360 pod

We hebben ondertussen contact gehad met onze collega's van 360° Wifi en het is wel mogelijk om je Digicorder/Digibox via UTP aan te sluiten met de wifi-pods. Dus normaal was een swap niet nodig geweest. De collega's geven wel aan dat je de meest optimale ervaring met een Telenet TV-box zult hebben, omdat je die ook via wifi kan gebruiken natuurlijk.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

nxkealen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Digicorder niet interactief met wifi 360 pod

Installatie voltooid, streaming werkt, helemaal interactief,beide tv boxen met mijn eerste instelling. Ik heb alleen geen tv kanalen, winkel gebeld ,blijkbaar storing telenet, ze mogen voorlopig geen tv boxen meer meegeven. Blijkbaar zou telenet die tv kanalen kunnen pushen naar de eindgebruiker. Contact gelegd via WhatsApp  terug in blijde verwachting. TELENET IS ALTIJD EEN BEETJE AVONTUUR.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digicorder niet interactief met wifi 360 pod

Je zal even moeten wachten

Je kan tv zien via deze weg dit gaat altijd

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/compact-signaal-instellen-op-je-tv/

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder niet interactief met wifi 360 pod

Ik moet hier toch nog even een belangrijke nuance uitleggen over de werken van wifi-pods in combinatie met een Digicorder/Digibox.
Heb gisteren namelijk nog wat extra info gekregen van onze 360° Wifi collega's. Dus...

Bij de TV-box kan je zowel via UTP als via wifi verbinden met de wifi-pods. Dat werkt altijd, ongeacht de topologie van dat netwerk.

Bij Digicorder/Digibox moet je uiteraard altijd verbinden via UTP (deze hebben geen wifi-chip).
Maar daar is er een probleem ontdekt wanneer er een wifi-verbinding zit in de link tussen de decoder (Digicorder/Digibox) en modem:

  1. Interactiviteit werkt niet als Digicorder/Digibox via UTP met een wifi-pod verbonden is en die wifi-pod op zijn beurt via wifi (mesh) met de Mv2+ modem.
  2. Als de Digicorder/Digibox via UTP op een wifi-pod verbonden is en die wifi-pod op zijn beurt ook via UTP met de modem (Mv2+) verbonden is, dan is er geen probleem.
  3. ls de Digicorder/Digibox via UTP rechtstreeks op de modem aangesloten is er ook geen probleem.

Nog even een afbeelding om het visueel te verduidelijken:

Suzy_0-1687257091552.png

De "niet ok" situatie wordt grondig geanalyseerd en bekeken bij Telenet, hopelijk kan het snel opgelost worden.
Maar als klant kan je in tussentijd dus gratis swappen naar de TV-box, aangezien je anders geen interactiviteit hebt op je Digicorder/Digibox.

Voila, dan heeft ineens iedereen de juiste informatie. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.