Beantwoorden
MatsMeys
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Smartphone verbonden met WiFi, maar instabiel

Hallo

Ik heb een nieuwe smartphone, nl. een Samsung A54. Ik heb deze sinds vandaag omdat ik op mijn vorige smartphone een WiFi-probleem had.
Alle andere mogelijke oplossingen al geporbeerd, ik dacht dat een nieuwe smartphone de laatste oplossing was, maar tevergeefs.

Ik ben volledig verbonden met WiFi op mijn smartphone (staat ook geen uitroeptekentje bij en krijg ook niet de melding "Verbonden zonder internet"). Dus in theorie heb ik netjes verbinding. Toch merk ik tijdens het surfen dat het laden van pagina's plots erg lang duurt (30 seconden). Dus ook al ben ik correct verbonden met WiFi en met internet, de verbinding lijkt plots weg te zijn. Het probleem doet zich merkbaar enkel voor op mijn smartphones. Zowel op mijn "oude" een Samsung A52s als op mijn nieuwe A54.
Als ik WiFi uitschakel op mijn smartphone en vervolgens weer inschakel, dan werkt het zeker een halve minuut correct en aan hoge snelheid (daar betaal ik ook voor), maar daarna vervallen we weer in dezelfde miserie. Verbonden met WiFi, maar er gebeurt zeker een halve minuut niks meer.

Bekabeld werkt het allemaal zonder enkel probleem en ook mijn laptop heeft het probleem niet via WiFi.

Ik heb echt oprecht geen flauw idee meer waar het aan kan liggen.

Het vaakst merk ik het tijdens het bellen (ik bel via WiFi hier thuis omdat gewone ontvangst in een nieuwbouwwoning gewoon onmogelijk is).
Dan verbreekt hij gewoon de verbinding plots tijdens het bellen. Hij hangt gewoon zelf op ook al ben ik nog steeds verbonden met mijn WiFi (en nog steeds geen "Verbonden zonder internet").

Al verschillende keren mijn modem gereset. Ik ben ten einde raad.
Verschillende stoorzenders ook al eens volledig uitgezet e.d. maar ik vind de oplossing maar niet.

Ik ben geen leek in dit digitale tijdperk, maar mijn ideeën zijn op.

Wie oh wie kan mij eindelijk eens van dit probleem verlossen?! Alvast mijn eeuwige dank!

Groetjes
Mats

2 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartphone verbonden met WiFi, maar instabiel

Mogelijk valt uw gsm op het tragere 2,4 GHz wifi signaal. Geef een verschillend SSID aan beide frequenties. Dan kan je kiezen en heb jij de controle. Automatisch is prachtig, maar soms is manueel beter.

MatsMeys
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Smartphone verbonden met WiFi, maar instabiel

Dag Janne-man


Bedankt voor je reactie.
Helaas zit daar het probleem niet. 

Ik heb een router geplaatst in mijn living om een betere wifi verbinding te hebben in mijn living. Die router zit rechtstreeks verbonden met een kabel op de modem in de garage.
Of ik nu verbonden ben met de 5Ghz of de 2Ghz (welke ik kan kiezen - zowel op mijn router als op de modem), ik heb steeds hetzelfde probleem.

Het probleem doet zich overigens voor als ik op de modem direct verbonden ben ook, dus het ligt niet aan de router an sich.
Wat extra info: mijn schoonbroer heeft het probleem bij mij thuis ook met zijn smartphone, terwijl mijn vrouw het niet heeft. Ook als ik de router uitschakel en alleen op de modem probeer, doet het probleem zich voor. Het is dus niet dat die signalen met elkaar in conflict zijn.

Nog een ander idee toevallig?

Groetjes
Mats