Beantwoorden
Jezze
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Beste,

 

Ik probeer een deftige spel van bovenvernoemd spel te spele maar ik ervaar spelbrekende connectie problemen. Ik heb geen idee waar de oorzaak zit want als ik de gameserver ping lijkt alles ok, enkel wanneer ik traceroute uittest kom ik met volgend resultaat. Kunnen deze time-ots bij telenet liggen?

 

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Users\Jezze>tracert 185.60.112.157

Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops

  1     3 ms     3 ms     4 ms  192.168.0.1
  2    52 ms    14 ms    13 ms  10.76.64.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4    14 ms    10 ms    10 ms  dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111]
  5    13 ms    14 ms    54 ms  4.68.72.21
  6     *        *       27 ms  ae-3-80.ear2.Paris1.Level3.net [4.69.168.140]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8    24 ms    29 ms    25 ms  212.73.205.158
  9    26 ms    29 ms    26 ms  37.244.9.33
 10    29 ms    26 ms    27 ms  24.105.31.36
 11    27 ms    26 ms    29 ms  185.60.112.157

Trace complete.

Iemand die mij hiermet kan bijstaan? Kan ik best eens bellen? Zijn er zo nog problemen voorhande?

 

Alvast bedankt!

 

499 reacties
Geryas
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Laat de zon in je hart! Topicwurm! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Blizzard overwatch: connectie problemen

Dit lijkt me wel een zeer merkwaardige redenering, vooral omdat ik enerzijds al jaren enkel surf met adblock op, en omdat het probleem van disconnects zich ook voordoet als er zelfs helemaal op het netwerk geen browser open staat.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Geryas ook niemand met een smartphone/tablet?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tsnelders
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
My smart Valentine Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

er hangt bij mij wel een ipad & iphone op het netwerk. De buren ook af en toe.

 

Als dit echt de reden is en dat dit gepatched kan worden, kudo's aan telenet dan om dit te vinden. 

 

0 Likes
Geryas
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Laat de zon in je hart! Topicwurm! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Blizzard overwatch: connectie problemen


@Arthur2 schreef:
@Geryas ook niemand met een smartphone/tablet?

Idd,  met letterlijk niemand anders actief.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen


@Geryas schreef:

@Arthur2 schreef:
@Geryas ook niemand met een smartphone/tablet?

Idd,  met letterlijk niemand anders actief.


Vreemd... Hopelijk is het opgelost als de nieuwe firmware er is 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zill
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Blizzard overwatch: connectie problemen

Hello!

 

Ikzelf heb ook vrij vaak last van disconnects. Sinds enkele tijd is het me beginnen opvallen dat die disconnects in WoW vooral voorkomen als er een browser open staat naar bv: wowhead. Ook al ben ik gebruiker van AdBlock.

 

Op Overwatch zelf heb ik vrijwel nooit last gehad, speel het wel al een tijdje niet meer. 

Op Heroes of the Storm had ik vaak package losses, waardoor ik af en toe wat lag had van een paar seconden.

Op Diablo 3 heb ik nooit problemen gehad.

 

Al jaren blijf ik met dit probleem zitten, andere spelletjes of programmas heb ik geen enkel probleem mee.

 

0 Likes
Novanoid
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik heb het zelfde probleem. maar het is tijdelijk opgelost.

 

Ik gebruik Discord (Viop) en speel blizzard - World of Warcraft (WoW) en telkens ik de site Wowhead.com open val ik 9/10 keer weg van discord en Wow met een disconnect. Dit probleem heb ik al enkele maanden

 

Verschillende keren naar telenet gebeld maar leverde niets op... 

 

Met de info die ik daarna hier vond over adds etc. ben ik beginnen testen maar simpelweg addblock plus (chrome) installeren hielp niet volledig. dus ben ik verder blijven testen.

 

-zoals meeste zeggen klopt het dat je addblock plus kan hebben maar nog het probleem hebt:

Dit komt opdat addblock plus  niet 100% alles blokt. ik heb addblock plus strenger gemaakt en bepaalde adds die hij niet blokkeerde, laten blokkeren en probleem is zo goed als opgelost (tijdelijk). ik zal mijn instellingen zo doorgeven als dit andere helpt (later op de dag). ik heb dit uitvoerig getest. Met addblock, 1/10 keren DC. Zonder Addblock 9/10 keer echt groot verschil!

 

Dit is geen 100% oplossing er zullen altijd wel eens adds doorkomen  en dus disconnects maar maakt het wel een pak dragelijker dus hopelijk lost telenet het snel op. Want ik ben altijd tevreden klant geweest!

 

-Alle computers (toestellen) moeten deze adblock plus ook hebben met goede instellingen. om als voorbeeld te geven.

Uit mijn testen merkte ik dat ik op mijn PC (Pc1) Addblock plus enz mag hebben en geen problemen heb. Maar mijn vriendin op haar PC beneden begint met surfen zonder goede addblock plus + op een slechte add/site komt, ik (iedereen binnen netwerk) op PC1 van discord of spel en Disconnect krijg.  Dus zeg je van ik heb het probleem ook zonder browser open. Probeer zeker te zijn dat niemand anders aan het browsen is binnen je netwerk. Of anders heb je mss een ander probleem.

 

Verdere info en analyses voor mensen mocht het interessant zijn andere stappen die ik heb doorlopen bij de zoektocht naar dit probleem:

- Andere Browsers Firefox, Opera, IE geven hetzelfde Probleem. 

- Formateren PC Zelfde probleem.

- Probleem simuleren op andere Pc's en laptops in huis geven zelfde probleem.

- Netwerk apparatuur vervangen (switch) en netwerk kabels dubbel checkt. zelfde probleem.

- Rechtstreeks aand telenet modem zelfde probleem.

- Vrienden bij Scarlet - Belgacom hebben dit niet andere telenet vrienden gebruikers wel.

- Wowhead.com lijkt goede site voor te testen. bij het browsen geeft dit bijna altijd Disconnects.

maar andere sites geven dit probleem ook.

 

Hopelijk help dit mensen.

 

 

 

 

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Novanoid

Je kan addblock implementeren in je hosts bestand en dan zou het echt alles moeten blokkeren 🙂
Maar dat is al wat ingewikkelder dan gewoon een extensie installeren.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Novanoid
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Arthur2 

 

Goed om te weten zal ik mss eens bekijken.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen


@Arthur2 schreef:
@Novanoid

Je kan addblock implementeren in je hosts bestand en dan zou het echt alles moeten blokkeren 🙂
Maar dat is al wat ingewikkelder dan gewoon een extensie installeren.

HOSTS bestand aanpassen is nochtans kinderspel. Ik gebruik het MVPS HOSTS bestand (en daar voeg ik handmatig verschillende adressen, te maken met telemetrie, van Micro$oft aan toe).

 

Een handige uitleg én het MVPS HOSTS bestand zijn hier te vinden:

http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Novanoid
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@sb

Adblock plus heeft al enkele keren bij een refresh, toch nog adds die ik geblokkeerd had geladen. Precies een bug dat ablock plus niet elke keer laad.

 

Dus ga ik zeker eens die uitleg bekijken wat me een stabielere oplossing lijkt.

 

Heeft eigenlijk iemand een idee hoe de adds disconnects kunnen veroorzaken op de modem?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Novanoid - Fx Adblock Plus laat - tegen betaling - enkele zgn. "non-intrusive advertising" standaard toe. Nu, je moet ze daarom niet gaan haten of uBlock Origin installeren, het volstaat te klikken op het Adblock Plus icoontje > Filter Preferences > [v] Allow some non-intrusive advertising uitvinken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Novanoid
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@sb

 

Allow some non-intrusive advertising uitvinken. is 1 van de instellingen die ik had aangepast die ik wou aanraden met de rest omdat deze helpt bij het oplossen van het DC probleem. en  "element blokeren" als er toch nog advertisements zouden zijn.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen

Dat laatste kan makkelijk met Element Hiding Helper.

 

https://adblockplus.org/en/elemhidehelper

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/elemhidehelper/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
switchke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik weet dat ze eraan werken maar gezien ik nog steeds updates krijg kan ik met gemak jullie zeggen dat dat modem only de beste keuze was die ik maakte. Geen disconnects meer en met een degelijke router betere snelheden. En geen addblock configuraties op alle toestellen.
0 Likes