Beantwoorden
Jezze
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Beste,

 

Ik probeer een deftige spel van bovenvernoemd spel te spele maar ik ervaar spelbrekende connectie problemen. Ik heb geen idee waar de oorzaak zit want als ik de gameserver ping lijkt alles ok, enkel wanneer ik traceroute uittest kom ik met volgend resultaat. Kunnen deze time-ots bij telenet liggen?

 

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Users\Jezze>tracert 185.60.112.157

Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops

  1     3 ms     3 ms     4 ms  192.168.0.1
  2    52 ms    14 ms    13 ms  10.76.64.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4    14 ms    10 ms    10 ms  dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111]
  5    13 ms    14 ms    54 ms  4.68.72.21
  6     *        *       27 ms  ae-3-80.ear2.Paris1.Level3.net [4.69.168.140]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8    24 ms    29 ms    25 ms  212.73.205.158
  9    26 ms    29 ms    26 ms  37.244.9.33
 10    29 ms    26 ms    27 ms  24.105.31.36
 11    27 ms    26 ms    29 ms  185.60.112.157

Trace complete.

Iemand die mij hiermet kan bijstaan? Kan ik best eens bellen? Zijn er zo nog problemen voorhande?

 

Alvast bedankt!

 

499 reacties
Petervc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Blizzard overwatch: connectie problemen

Waw wat ben ik blij dat ik niet alleen ben... ik heb dit probleem al jaren... Ik heb zelf een nieuwe high end pc gekocht in de hoop dat dit over zou zijn want ik krijg die disconnects non stop als ik alt-tab of van scherm verander... Ik heb het bij alle blizzard games en bij discord, ZEER vervelend.. Plz los dit op ... it is the bane of my existence...
0 Likes
Tsnelders
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
My smart Valentine Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik denk dat de sample size nu groot genoeg is om vast te stellen dat het wel werkelijk aan deze modem ligt. Iedereen dat deze vervangt lijkt geen problemen meer te hebben. Vincent, is deze route goed onderzocht? Er wordt al een half jaar gezocht naar een oplossing maar dit lijkt ze toch te zijn. Enige feedback van jullie kant zou welkom zijn.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

(Het forum is kapot dus mijn post gaat er verschrikkelijk uitzien.) Ik denk dat ze het al weten en Vincent antwoord af en toe gewoon een beetje geduld hebben. 🙂 Er is ook bij iemand een testopstelling geplaatst waarschijnlijk met andere firmware ik weet ook alleen maar wat ik hier gelezen heb.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
VincentD
Ex-Moderator
Berichten: 193
Lees je nog iets anders? ;-) De vernieuwde WIGO? Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Tsnelders, we zijn dit nog steeds verder aan het onderzoeken. Zodra we meer concrete info hebben, zullen we het hier met jullie delen.

 

Zoals @Arthur2 aangaf, is er momenteel een testopstelling geplaatst bij iemand thuis. Je mag er dus gerust van zijn dat het onderzoek nog steeds lopende is.

Vincent

"I've tried absolutely nothing and I'm all out of ideas."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
TomVD
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
All I want for X-mas is YOU Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Blizzard overwatch: connectie problemen

De testopstelling staat bij mij, maar in tegenstelling zoals hier boven vermeld word, is dit op dezelfde modem als waar ik de dc's mee heb... even verduidelijken: de modem die hier al hangt sinds begin der telenet tijden is de modem die momenteel gelogd word, hierop ben ik alleen aangesloten met een utp kabel. er is een 2de modem bijgehangen welke NIET gelogd word, hierop is al de rest aangesloten alsook de wifi. sinds deze opstelling er staat heb ik raar of zelden nog een dc gehad (1x op 2 weken tijd). ik heb toen de technieker gecontacteerd met de vraag of ik stapsgewijs terug toestellen op de wifi mocht hangen (dus nog geen extra utp kabels aansluiten). dit is mij toen toegezegd, en ik heb mijn zus haar laptop en gsm op die wifi gehangen. dag later 2x dc op 10 min tijd... maar zoals het lot het wil, was de HDD van de laptop die moet loggen vol, en hebben ze dit dus niet geregistreerd... verdere info volgt zodra er meer dc's gebeuren...
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Jammer. Misschien dat het in de toekomst gelogd wordt. Vraagje, Je pc waar je op gamet, die hangt nu alleen op je oude modem? En vanaf dat je die 2 toestellen van de nieuwe naar de oude verplaatste kreeg je DC's klopt dat?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TomVD
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
All I want for X-mas is YOU Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Blizzard overwatch: connectie problemen

nadat ik mijn zus haar laptop en gsm terug op de wifi had gehangen, heb ik 2 dc's gehad, meer ook niet.... het probleem lijkt "verholpen" te zijn (veel minder dc's allesinds)
0 Likes
Petervc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik ga toch eens naar technische dienst moeten bellen want het is echt niet te doen. Elke alt-tab of naar ander scherm gaan = dc van blizzard game. Mijn discord praat programma dc'ed soms 15 keer op 1 avond... gaat altijd naar verbinding verloren en dan no route en dan reconnected. Het begint echt heel vervelend te worden.
0 Likes
Sinty
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Hoi, De afgelopen weken ben ik mij beginnen inlezen in de problematiek tussen Telenet & Blizzard. op zich ben ik best wel tevreden van mijn all-in, het internet trekt de volle 200/20 constant & zonder problemen. Alleen... 30+ of niet, ik ben wel diegene die graag eens Overwatch, D3 of World of warcraft speelt. Allemaal games waarbij het allesbehalve leuk is om regelmatig de verbinding te verliezen. Aan de infrastructuur zal het wss niet liggen: -Huis is volledig verbouwd in 2010, incl nieuwe ondergrondse aansluiting van telenet coax kabel -De PC waarop gegamed wordt is verbonden met LAN (huis is erop voorzien, kabels zijn Cat6). PC zelf in elkaar gestoken met alleen maar kwaliteit, dus geen OEM rommel De afgelopen dagen heb ik mij ff ingelezen in de mogelijkheden: -VPN gebruiken (bv via ExpressVPN, NordVPN, etc) als lapmiddel --> momenteel gebruik ik ExpressVPN, en afgelopen week geen dc's meer. Dit wijst nogal hard in de richting van Telenet en/of traffic shaping. Kost me iets van 8€/maand, wat Telenet dus in totaal 20€ duurder maakt dan de concurrentie -Modem-only gaan: Ervan uitgaande dat het Service Center mee wil en ik gewoon de HGW kan swappenvoor een modem dien ik nog steeds een switch (voor de digicorders aan te hangen, wel te vinden voor 20€) en een degelijk router te kopen (wss rond de 100€). Zal wel werken voor thuisgebruik, maar als we naar zee gaan wordt daar de homespot functie volop gebruikt. Bij modem only ben ik die dus kwijt... -Naar de concurrentie gaan. Lijstje is nogal kort voor all-in, dus dat wordt Belgacom/Proximus. hadden we voor de verbouwingen ook & wijkkast staat hier zo'n 50 meter verder. Is trager & minder future proof, maar mogelijks lost dit mijn probleem wel op. Bij deze dus mijn vragen: -Kan het nieuwe, witte model van de HGW mijn probleem oplossen, of is het echt een back-end probleem bij Telenet? -Als het een back-end probleem is, hoe moeilijk kan het dan zijn om de servers van blizzard op de exceptielijst te gooien? Die paar keer/maand dat er patches uitgewisseld worden over P2P (zeker met de preload functie) zouden toch geen impact mogen hebben op het Telenet netwerk? -Worst-case, kent er iemand nog andere, goedkopere VPN oplossing om hier rond te geraken waarbij ik niet meer dan de helft van mijn up/down snelheid verlies? -Wanneer krijgen we meer concurrentie op de kabel, want een provider met iets meer keuze (ok, de IT doe het zelvers blijven een klein publiek dus commercieel minder interessant) gaat dit wss niet aan de hand hebben. -is er al iemand overgestapt naar de concurrentie voor deze problematiek? Indien ja, wat waren de ervaringen? Alvast bedankt!
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Als je een modem-only hebt krijg je ook homespot. 🙂 Voor zover dat ik er kan uitmaken, is het geen backendprobleem maar ligt het echt aan de HGW een modem-only lost het probleem namelijk op. Als je een gratis vpn wilt zul je even moeten googlen. Hier is een mogelijkheid: http://www.vpnbook.com Het is waarschijnlijk wel niet zo snel en heeft mogelijk een hoge ping. Maar als je wilt zoals ik al meerdere keren heb aangegeven wil ik graag een vpn server opzetten ik heb toch een server staan met de mogelijkheid. Best zet je een vpn alleen op voor het gamen. Want voor gamen heb je niet echt snel internet nodig. En daarna zet je het gewoon af.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sinty
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Bedankt voor de snelle reply! Als ik het goed heb ondersteund de modem only ook ook vaste telefoon, ttz er is een telefoon or RJ45 aansluiting apart daarvoor voorzien? Mvg,
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

De modem-only heeft maar 2 aansluitingen. 1 Coax en 1 RJ45 en die moet je gebruiken om naar je router te gaan. Ik heb geen idee hoe vaste telefonie bij anderen werkt, ik heb namelijk een ISDN-BA telefooncentrale. En daarvoor had ik broximus... Misschien dat iemand anders dat weet?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen

Zelfs mijn oude docsis 2.0 modem (Motorola / SBV5120E) is voorzien van 2 telefoonaansluitingen (RJ11?). Ik denk niet dat dat een probleem zal zijn.

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@sb wow dat wist ik niet... Maar ik kijk nu ook niet elke dag in de elektriciteitskast 😛 @sb wow dat wist ik niet... Maar ik kijk nu ook niet elke dag in de elektriciteitskast 😛 @Sinty dus het is geen probleem 🙂 [IMG]http://i64.tinypic.com/25ezakx.jpg[/IMG] (Ik heb 2 modems because reasons normaal is dat niet.)
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Pff hier is de link nog eens http://oi64.tinypic.com/25ezakx.jpg Ik kan het nooit goed posten nu het forum kapot is 😞
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes