Beantwoorden
Steven73
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Telenet TV flow zonder een internetabonnement

Is het mogelijk om Telenet flow te nemen, zonder internet van telenet te hebben.

Situatie: Wij hebben sinds enkele jaren glasvezel liggen voor ons internet. Momenteel hebben we nog een digicorder en router staan van telenet, alleen voor de tv. Maar we zijn aan het verbouwen en boven kunnen we de digibox niet zetten momenteel. Dus nu de vraag. Kan ik de digicorder weg doen en kijken op onze tv's via de apple TV box zonder telenet internet. Momenteel kijken we zo al , maar nu hebben we nog een digicorder en een router in de kelder staan, deze zou ik willen weg doen. En gewoon via de app kijken zonder de digicorder. Vroeger ging dit zeker niet. Als alternatief kunnen we overgaan naar TV vlaanderen, deze kunnen dat wel blijkbaar.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Telenet Flow zonder telenet internet

0 Likes
15 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Telenet TV flow zonder een internetabonnement

TV Flow is altijd in combinatie met internet.

Je decoder en modem wegdoen maar wel TV Iconic behouden met volledige aanbod in de app gaat ook niet.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Telenet TV flow zonder een internetabonnement


@Steven73  schreef:

Is het mogelijk om Telenet flow te nemen, zonder internet van telenet te hebben.


Neen, de abonnementsformule TV Flow wordt alleen verkocht samen met een Telenet-internetabonnement.

Het minimum wat je nodig hebt om toegang te krijgen tot de Telenet TV-app is een Telenet CI-module en een kabelabonnement.
Dus je zal eerst een CI-module bij Telenet moeten laten activeren en daarna de Digicorder opzeggen.

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Telenet TV flow zonder een internetabonnement


@Ex-Netweter  schreef:

Het minimum wat je nodig hebt om toegang te krijgen tot de Telenet TV-app is een Telenet CI-module en een kabelabonnement.

Dat was vroeger het geval met de Yelo-app, maar sinds de overstap naar de Telenet TV-app is ook hiervoor een internet abonnement vereist volgens Telenet. Zie ook: Alles over TV met een kaartje 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven73
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Telenet TV flow zonder een internetabonnement

Bedankt voor de reactie. Dan vrees ik dat ik overstap naar TV Vlaanderen. Als ik het goed gelezen heb, kan ik het dan wel doen. Ze hebben ook al een app voor de Apple tv en via de app 7 dagen terugkijk tv. En meer zenders als via flow. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet TV flow zonder een internetabonnement

Aha, goed om weten. Dan verliest Telenet nog meer tv-klanten. Ooit was tv de corebusiness van Telenet. Nu zijn klanten die minder dan 50 euro/maand betalen blijkbaar van geen tel meer.

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Telenet TV flow zonder een internetabonnement

Klopt. TV Vlaanderen heeft zelf ook geen internet aanbod (meer?), dus logischerwijs kan dat geen vereiste zijn.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet TV flow zonder een internetabonnement

Telenet doet wat Proximus al jaren doet. TV alleen kon je bij Proximus ook niet hebben. Orange idem dito.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet TV flow zonder een internetabonnement

Al aan gedacht dat je daarvoor een goed gemonteerde schotel moet hebben. Anders een beetje wind en regen en geen TV. Gericht op het zuiden en zijn signaal niet gehinderd door bomen of gebouwen. En die moet via een goede coaxkabel verbonden worden naar hun decoder en die moet ook bij de TV staan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet TV flow zonder een internetabonnement

Ik denk dat Steven gebruik zal maken van de TV Vlaanderen app (App TV), geen gedoe met schotels dus.

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet TV flow zonder een internetabonnement

TV Vlaanderen werkt met  3 systemen 

Je kan via schotel

Je kan via app werken (internet nodig )

En er is ook de antenne ook nog (enkel in Vlaanderen )

De app is ook het goedkoopste zeer bekend bij de jeugd zeker voor ufc

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet TV flow zonder een internetabonnement

Extract uit de link die je weergeeft:

Wat heb je nodig?

  • een kabelabonnement van Telenet
  • CI+ module (met smartcard) van Telenet
  • een tv-toestel dat geschikt is om een CI+ module van Telenet te gebruiken
  • de afstandsbediening van je tv-toestel

Ik lees nergens dat je internetabonnement nodig hebt.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet TV flow zonder een internetabonnement

@janne_man ik heb ook enkel een CI+ module met kabel abbo en geen telenet internet en kan ook niet op de telenet tv live kijken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Telenet TV flow zonder een internetabonnement


@janne_man  schreef:

Ik lees nergens dat je internetabonnement nodig hebt.


Ik denk dat je selectief aan het lezen bent. Die link gaat over CI+ en het feit dat je er de TV-app niet mee kan gebruiken. Er staat zelfs niet dat je internet nodig hebt, er staat dat het gewoon helemaal niet kan (wat dan weer tegengesproken wordt in de andere link)

 

Wat kan je niet en kan wél met een digibox of digicorder van Telenet?

  • Tv-kijken waar je maar wil met de Telenet TV-app.

  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet TV flow zonder een internetabonnement

@WG94 mits je ook internet hebt van telenet kan je tv kijken via de tv app of de site met een digibox of digicorder of tv box of CI+ module.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes