Sinds een 5-tal weken kan ik geen flash sms (class 0 sms) meer ontvangen terwijl dit vroeger wel lukte.
Een collega die ook Telenet klant is, kan sinds hetzelfde tijdstip ook geen flash sms meer ontvangen.
Ik gebruik een Windows Phone en mijn collega Android.
Indien we het proberen met een Proximus SIM kaart, lukt het wel om een flash sms te ontvangen.
Als we contact opnemen met de klantendienst dan krijgen we telkens een verschillende uitleg te horen.
Toen mijn collega contact opnam, kreeg hij te horen dat er aan app verantwoordelijk was voor flash sms en dat het wsl ligt aan een update van die app. Toen hij later terugbelde kreeg hij het antwoord dat flash sms geblokkeerd werd door Telenet omdat er teveel klachten waren door klanten die via die weg ongewenste reclame kregen.
Toen ik contact opnam met de klantendienst (met als bedoeling om te vragen om de blokkering voor mijn nummer op te heffen) kreeg ik te horen dat langs de kant van Telenet alles OK was en dat het bericht zou moeten toekomen en dat het aan mijn instellingen ligt.
Mijn argumenten dat het zowel niet meer werkt op Android als op Windows Phone en dat er niets veranderd werd aan de instellingen (en vroeger werkte het wel) en dat het wel werkt met Proximus SIM heeft geen invloed, blijkbaar ligt het aan de instellingen en is het "toevallig" dat de instellingen compatibel zijn met een Proximus SIM kaart waardoor het daarmee wel werkt. Verder konden ze me niet helpen.
Is er iemand die wel nog flash sms kan ontvangen met een Telenet nummer of die zou weten wat de instellingen op de telefoon dan wel moeten zijn zodat het terug kan werken?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
PS. Ik heb ook al gekeken onder de simtoepassingen als ik daar flash kon in- of uitschakelen maar daar staat flash sms niet tussen, enkel "Telenet", "Roaming", "Noodnummers" en "Taal" zijn beschikbaar.