Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be

Ik ben al even overgeschakeld van Prijs volgens verbruik naar Telenet Mobile 5GB. Dit abonnement wordt hier omschreven met 4G/5G technologie, maar (wat ik compleet gemist heb) de snelheid wordt gecapped op 30Mbps down en 5Mbps. Een snelheidstest met Speedtest (Ookla) leert me dat ik (bijna) exact die snelheden haal. Theoretische snelheden van andere abo's worden hier vermeld. Dan:

Verschil EDGE, 3G, 4G, 4G+, 5G en wifi?

Op deze pagina staat dat je One(Up) nodig hebt voor 5G. Ook deze pagina verwijst door, naar hier en er staat iets anders...

Je kan met elk mobiel abonnement van Telenet surfen via 5G. Of je nu ONE of ONEup hebt of nog een abonnement zoals WIGO, King of Kong.

Dat van die maximum snelheden had ik moeten zien, maar ik voel me wel een beetje bedot wat 5G betreft. Zelfs al zou ik kunnen verbinden met 5G (wat met een splinternieuwe SIM niet lukt, hoewel mijn Pixel 6 het ondersteunt én aankan als ik een Telenet One SIM insteek), de snelheden die 5G biedt zal ik niet halen bij Telenet. Waarom dan een abo verkopen inclusief 5G? Geeft dit abonnement überhaupt toegang tot 5G?

Ik vermoed dat andere providers ook cappen? Ik heb geprobeerd om bij edpnet snelheden te vinden, maar die zijn blijkbaar goed verstopt. (?)

Edit: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/one.html

1000011096.png

Zoals gezegd: dit is tegenstrijdige informatie en dit moet gecorrigeerd worden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
15 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be

@sb ik heb even gesuft in google op de snelheden van EDPNET via mobiel, kreeg volgende tekst:

 

Edpnet offers almost anywhere in Belgium 3G and 4G.

5G is also available in some area’s (large cities) with a compatible 5G mobile phone.

You can check coverage on the website of BIPT through the following link: BIPT Mobile Data Coverage

Below you’ll find an overview of the possible speeds for each type of technology. 

Speed of the internet connection depends on different conditions. (your device/smartphone, time of the day, traffic, number of customers on the same antenna, network conditions, ...) 

  • 2G of Edge: up to 200Kbps
  • 3G: 4 up to 10 Mbps
  • 4G: up to 100 Mbps
  • 4G+: up to 225 Mbps
  • 5G: up to 1 Gbps

   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be

@Master-Magic 

Dat ben ik ook tegengekomen, maar ik was eerder op zoek naar abonnementen waar snelheden echt specifiek omschreven worden, zoals bij Telenet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be

@sb dat vond ik ook niet terug van EDPNET.

Mobile Vikings via 5G 159/29 snelheid, was in het begin sneller, ze hebben ook een cap opgezet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dewaarheid
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be

Telenet capt, heeft de slechtste dekking en is het traagst van alle aanbieders.
Lees volgend artikel eens: https://itdaily.be/nieuws/infrastructuur/5g-dekking-belgie-2024/

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be

Dat kan best zijn, maar de voornaamste boodschap die ik wil brengen is dat de info op telenet.be over 4G/5G tegenstrijdig is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be

Ik lees hier in de reklame die je aanhaalt niets maar dan ook niets die aangeeft dat je bij prijs volgens verbruik 5G zou hebben. Dat is een aanname die jij maakt. Dus niets misleidend aan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dewaarheid
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be


@sb  schreef:

Dat kan best zijn, maar de voornaamste boodschap die ik wil brengen is dat de info op telenet.be over 4G/5G tegenstrijdig is.


De info is niet tegenstrijdig, maar Telenet stelt de informatie bewust vaag op. Jij droomt die 5G-verbinding erbij en die foute interpretatie is volledig voor jouw rekening. Prijs volgens verbruik geeft geen toegang tot het 5G-netwerk: https://www2.telenet.be/nl/tarieven/mobile

Het artikel dat ik hierboven vermeldde is dus zeker relevant.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be

Welk deeltje van de informatie is volgens jou nu net tegenstrijdig? (Als je een oplijsting kan maken van plaatsen waar het fout is, dan kunnen we dit doorgeven aan het Moderator-team)

 

De theoretische snelheid staat gewoon op de overzicht of productpagina's:

 

5G is een technologie. Het is niet omdat die technologie hogere snelheden aankan, dat je die ook meteen krijgt. Een upgrade naar een nieuwere (snellere) standaard wil niet zeggen dat je internet snelheid plots hoger zal zijn.

 

Trouwens bij Proximus het zelfde verhaal (en staat net zoals bij Telenet duidelijk vermeld)

  • Mobile Essential - 4G
  • Mobile Easy - 5G tot 200 Mbps
  • Mobile Maxi - 5G tot 500 Mbps
  • Mobile Unlimited - 5G tot 1 Gbps

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be

Nog een keer dan:

1000011104.png

Bij Telenet Mobile staat 4G/5G technologie, dus wat is het nu? Heb je enkel 5G via One(Up)? Kan het met elk mobiel abonnement? Kan het met Telenet Mobile?

Vergeet de snelheid; het gaat hier toegang tot het 5G netwerk.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be

@sb 

Zoals ik het terug lees en bekijk via de website heb je via elk mobiel abonnement toegang tot het 5G netwerk. Enkel via een prijs volgens verbruik heb je geen toegang tot het 5G netwerk. 

De snelheden zullen hier dan gekapt worden , zoals Orange en Proximus trouwens ook doen. Je hebt bij Telenet in de One Up de hoogst haalbare snelheden ( 1 Gbps zul je die niet halen maar dat is wat anders ). 

Met de data simkaart die ik gebruik heb ik ook 5G toegang en daarin haal ik snelheden tot 500 Gbps ongeveer soms iets minder maar dat is afhankelijk van de plek waar ik ben. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be

  • Prijs volgens Verbruik: maximaal 4G
  • Telenet Mobile & ONE(up): maximaal 5G (Redelijk zeker dat ze "4G/5G" schrijven omdat 5G nog niet overal/op elk toestel beschikbaar is)

Mobiel abonnement | Telenet 

WG94_0-1711646549368.png

Telenet ONE – Onbeperkt internet thuis en onderweg 

WG94_1-1711646595078.png

 

Dus de "tegenstrijdige informatie" is

 @Moderator kan dat doorgeven en gecorrigeerd worden?

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be


@WG94  schreef:

 

 

Dus de "tegenstrijdige informatie" is

 @Moderator kan dat doorgeven en gecorrigeerd worden?

 


Ongeveer. De tegenstrijdige info (sine " ") is wat mij betreft dat er op de ene pagina beweerd wordt dat je ONE(up) "moet" hebben, terwijl op de andere pagina gezegd wordt dat het met andere abonnementen (prijs volgens verbruik is geen "echt" abonnement, dus sowieso uitgesloten) ook kan. Bij abonnementen > mobiel zie je dat Mobile in principe (!) toegang heeft tot 4G/5G, al maakt het eigenlijk niet uit, want de snelheid is gecapped. (4G+ is het beste wat ik met Mobile haal op een plaats waar iemand met ONE 5G heeft.)

Kanttekening: De klant wordt in feite misleid doordat hij toegang zou hebben tot 5G ("tot 10 keer sneller dan 4G!!!!"), maar dat hij die snelheid met Mobile nooit zal halen. De snelheid van Mobile is zelfs gelijk aan die van Prijs volgens verbruik. Maar dat is een andere discussie die niet thuishoort in deze draad. Andere providers doen wellicht hetzelfde. Zowel bij EDPNet als Mobile Vikings vind ik geen specifieke download/upload-snelheid (en die vind je bij Telenet wél) en daar zal wel een reden voor zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dewaarheid
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be

Edpnet en Mobile Vikings maken geen onderscheid tussen upload en download. Het beschikbare frequentiespectrum en de technologie bepalen je snelheid. Er is wel een algemene snelheidscap op 1 Gbps, 500 Mbps of 150 Mbps afhankelijk van je abonnement.

Allemaal meer dan snel genoeg, lijkt me. Telenet heeft toch sowieso het traagste mobiele netwerk en de meest beperkende snelheidscaps.

Bij Edpnet (Orange-netwerk) surf je tot 1 Gbps via 5G: https://www.edpnet.be/nl/support/bestellen/mobiele-telefonie/biedt-edpnet-mobile-reeds-4g-aan-v2.htm...
Bij Mobile Vikings (Proximus-netwerk) surf je tot 500 Mbps via 5G: https://support.mobilevikings.be/hc/nl/articles/14888855359249-Hoe-snel-kan-ik-surfen-met-5G

 

ChristofM
Expert Moderator
Berichten: 23
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be


 @Moderator kan dat doorgeven en gecorrigeerd worden?

 


@sb @WG94 Bedankt om dit te melden. We hebben het intern doorgegeven zodat dit aangepast kan worden. We houden jullie op de hoogte als we meer informatie hierover hebben.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.