Beantwoorden
Timmie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

instellingen CV8560E router via mijn telenet

Beste,

ik zit met een zwaar probleem, en Telenet helpdesk is niet echt een helpdesk.
ik dien op mijn ouders hun adres een port forwarding te doen naar een bepaalt IP adres.
normaal dien je dit te doen via de account gelinkt op dit adres.
echter indien ik met mijn moeder haar nieuwe account inlog om dit aan te passen, vind ik geen modem terug.
wel zit ik dan in het account van wijlen mijn vader. (hier zitten raar genoeg ook nog steeds de email adressen van mijn zus en mij ook nog aan gekoppeld )
deze emails verwijderen gaat niet omdat er een username aan hangt.
de usernames verwijderen gaat niet want er hangt een email adres aan.
een nieuw email adres aanmaken om hier aan te koppelen, zodat ik mijn eigen email adres kan overdragen naar mijn account gaat ook niet? 
MAW, dit gedeelte zit al volledig administratief vast bij telenet. ( men ing mij hier donderdag rond 12U voor bellen om dit recht te zetten. ( niemand gehoord of gezien )

het probleem is dus dat het oude account van mijn vader is opgezegd, maar blijkbaar nog steeds bestaat.
mijn moeder heeft een splinternieuw abbonement met een ander account nummer.


dus, terug opnieuw een ticket geopend bij telenet deze keer via de telenet FB chat, hier krijgen we de zondagploeg aan de lijn.
er zijn algemene problemen met het beheer van email adressen etc....

ok, is het dan mogelijk om voor mij op account X deze port forwarding te doen ?

dat gaat, mits ik enkele gegevens doorgeef van dit account.

het antwoord hierop.....

Dankjewel, TIm! Ik zie dat je je een modem only gebruikt om dit adres. Helaas is het niet mogelijk om de geavanceerde instellingen aan te passen met deze modem. Je hebt namelijk een externe router nodig om dit aan te passen. Daan

De " modem zelf, is een CV8560E. deze heeft inderdaad geen wifi. maar werkt wel degelijk als een gewone telenet router.
hierop staat zelfs letterlijk geschreven ( met de fotos naar telenet gestuurd) om deze te beheren via "mijn telenet"

Nope, volgens telenet is dit een modem only.

vraag je hen of een modem only IP adressen kan uitdelen in het 192.168.0.X/24 segment.

Je modem kan dit helaas niet, Tim. Een router achter de modem zou dat wel kunnen. Daan

Kijk Tim. Ik werk voor Telenet. Nogmaals. je gebruikt een modem only. Helaas kan ik je verder geen ondersteuning geven op de geavanceerde instellingen. Hier kan je daar meer over lezen: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over.... Daan

dan klik je op de link waar daan ons naartoe stuurt. lezen we het volgende.

Eurodocsis 3.1 modem 4 ethernet-aansluitingen (Gigabit) 1 ethernetpoort voor een extra WAN-connectie (staat uit) 2 RJ11-telefoonaansluitingen geen WPS-ondersteuning Ondersteuning van IPv4 en IPv6 De modem heeft geen ingebouwd Access Point en zendt dus geen wifi uit. Downloadsnelheid tot 1 Gbps (Afhankelijk van het abonnement) Standaardverbruik: 9 W Geen interne wifi of wps. 1 ethernet poort voor extra wan ( uitgeschakeld ) Maw, dit kan zelfs niet gebruikt worden.
 
 
Deze modem ondersteunt ook bridging. Zo kan je aan een bepaald toestel een publiek IP-adres toewijzen in een privaat IPv4-netwerk. Let op: aanpassingen aan de geavanceerde instellingen doe je steeds op eigen risico!



samenvatting van het mijn port forwarding is nog steeds niet in orde.
we zijn erachter gekomen dat er een administratief probleem is waarbij het account van wijlen mijn vader, mijn moeder, mijn zus en mijn account bij betrokken is.
we zijn er ook achter gekomen dat Daan van de zondag ploeg duidelijk zijn producten niet kent.


Heeft er iemand een oplossing voor de eerste 2 problemen?

15 reacties
Ex-Netweter
 

instellingen CV8560E router via mijn telenet

Als de Telenet-klantendienst je niet correct verderhelpt, kan je schriftelijk klacht indienen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

Eventueel kan je in een Telenet-shop eens navragen of ze dit probleem kunnen oplossen. Misschien lukt dat puur administratief of door middel van een modemwissel.

Eens een andere provider nemen is ook vaak een remedie om snel van een gigantisch administratieve knoeiboel af te geraken. Dan start je met een schone lei.

Timmie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

instellingen CV8560E router via mijn telenet

het klantendienst probleem is 1 ding.

Maar het kan toch niet zijn dat je naar een andere provider moet puur omdat telenet niet enkele accounts deftig kan beheren.
ik had zelfs in mijn eerste mail ivm de verschillende accounts, de volledige probleemomschrijving gedaan ( 2 weken geleden )
en gevraagd om dit recht te zetten in de week van 30 oktober.
tesamen met een volledig stappenplan wat er moest gebeuren.
1)originele account op mijn vader zijn naam, volledig verwijderen.
2) ( mijn stap ) email adressen etc  koppelen onder de juiste accounts.
3) nieuwe account van mijn moeder komt terug vrij,
proberen in te loggen op deze account en port forwarding toepassen.
alles opgelost


En zowaar, 31 oktober had iemand vna telenet mij gecontacteerd ( spijtig genoeg zat ik in de auto, en kon dit maar tot 12u worden rechtgezet sinds hierna de persoon op vakantie ging)
 men ging het probleem doorgeven aan een collega die mij 2 november ging terug contacteren. ( heeft me NOOIT gecontacteerd )


nu contacteer je telenet op een andere manier, krijg je een 1st line support techniekertje aan de lijn die het verschil nog niet kent tussen een modem en een router ( en nog niet eens PROBEERT het probleem te escaleren ). zelfs die info die hijzelf doorstuurt over de router, klopt niet met wat hij verteld.


Waar halen ze deze mensen eigenlijk?

Tags (1)
Ex-Netweter
 

instellingen CV8560E router via mijn telenet


@Timmie  schreef:

Maar het kan toch niet zijn dat je naar een andere provider moet puur omdat telenet niet enkele accounts deftig kan beheren.


Dat hoeft niet per se. Maar Telenet heeft al een jaar lang ernstige IT-problemen na de invoering vorig jaar van een nieuw klanten- en productbeheersysteem. Onder andere door deze IT-problemen is Telenet ondertussen ook al tienduizenden klanten kwijt. Dat is de huidige realiteit waar jij ook met te maken hebt.
De klantendienst is onderbemand en overbevraagd. Het is geen fijne job en slecht betaald. Dus ja, welk personeel trekt Telenet dan aan? Mensen die geen andere keuze hebben dan zo'n job aan te nemen.

Het is jouw keuze hoeveel tijd je wil verspillen aan een bedrijf dat haar zaken niet op orde heeft.
Veel succes alleszins.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5876
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

instellingen CV8560E router via mijn telenet

@Timmie 

De raad van @Ex-Netweter is bij iedereen stap over naar een andere provider dus daar moet je je niks van aantrekken. Die helpt iedereen naar een ander maar een oplossing heeft die hier nooit aan iemand. Maar goed dit terzijde.

Je CV8560E kan wel degelijk port forwarding doen dus die optie heb je. Maar ik zou wel eerst alles achterliggend proberen in orde te krijgen administratief. Op die manier kan je moeder haar producten zien en kun je ook alles regelen via 'mijn Telenet'. Wat er precies mis gegaan is of wat er verkeerd staat weet ik niet dat is administratie daar zullen ze in moeten duiken.

Ik lees dat je moeder dus zogezegd nieuwe klant is met haar eigen klantnummer en ze heeft geen producten over genomen van je vader ? Want dat is ook belangrijk te weten. je kan namelijk bij een overlijden ook de producten steeds overnemen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Timmie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

instellingen CV8560E router via mijn telenet

oh maar ik ben zeker dat de CV8560E port forwarding kan doen. 

mijn moeder heeft inderdaad een nieuw klantnummer gekregen via telenet.
de producten zijn niet overgenomen. ( we gaan dit ook nu niet meer doen want dat gaat het enkel nog complexer maken)

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

instellingen CV8560E router via mijn telenet

De grootste oorzaak is dat administratief het account van uw overleden vader nog niet op moeder is gezet. Elke competente medewerker in een Center of op de helpdesk moet weten hoe dit in zijn werk gaat. Normaal een aanvraagformulier + een bewijs van overlijden. Want de overnemer neemt alles over ook de eventuele openstaande schulden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

instellingen CV8560E router via mijn telenet


@patrick37  schreef:

@Timmie 

De raad van @Ex-Netweter is bij iedereen stap over naar een andere provider dus daar moet je je niks van aantrekken. Die helpt iedereen naar een ander maar een oplossing heeft die hier nooit aan iemand.


Leugens en desinformatie verspreiden daar doe ik niet aan mee!

Iedereen kan zelf in mijn profiel checken hoeveel van mijn berichten al als oplossing zijn aangeduid. Dat zijn er ondertussen al minstens een paar.

Ik adviseer in mijn eerste bericht in dit topic om een Telenet-shop te bezoeken waar doorgaans meer ervaren en bekwaam personeel werkt. Ik adviseer om een schriftelijke klacht in te dienen, op die manier kom je binnen Telenet onmiddellijk bij een bekwamer persoon terecht. Ook via de Ombudsdienst voor telecommunicatie moet zo'n klacht met bevredigend resultaat af te handelen zijn.

De problemen met het nieuwe IT-systeem bij Telenet zijn nog steeds niet afdoende opgelost, ik moet dit vermelden. Anders ben ik oneerlijk zoals vele anderen hier op dit forum die het niet kunnen laten om problemen te verzwijgen of te ontkennen.

Een andere provider nemen is meestal ook een snelle manier om definitief van administratieve problemen verlost te zijn. Dat mag geen taboe zijn, die mogelijkheid moet je openlaten want een provider die jou slechte service verleent moet je toch niet blijven belonen met je zuurverdiende euro's?

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

instellingen CV8560E router via mijn telenet

Alhoewel @Ex-Netweter er om bekend staat graag reclame te maken voor PX moet ik toegeven dat hij in deze specifieke thread inderdaad een correct en eerlijk antwoord / suggestie heeft gepost.

Wanneer je die post samenvoegt met die van @igvfer zal TS al een heel eind verder komen.

Mijn mening uiteraard.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Emile51
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

instellingen CV8560E router via mijn telenet

Een CV860E doet toch geen port forwarding? 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

instellingen CV8560E router via mijn telenet

@Emile51 


@Emile51  schreef:

Een CV860E doet toch geen port forwarding? 


En waarom zou die dat niet doen? Hij heeft geen WIFi aan boord maar heeft voor de rest een compleet functionerende routerfunctie ....

En als extraatje een MAC Passthrough functie zodat je een eigen router kan aansluiten zonder dubbele NAT te moeten vrezen. In dat geval moet je al uw settings, inclusief port forwarding, natuurlijk op uw eigen router instellen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Emile51
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

instellingen CV8560E router via mijn telenet

Wel, ik gebruik er zelf een.

Heeft 3 LAN uitgangen, en 1 WAN uitgang, gebridged via het MAC adres van mijn router die erop aangesloten is.

Op die uitgang is dus een extern IP aanwezig, en kan ik via mijn router portforwarding instellen, werkt goed. 

De CV8560E zelf kan niet aan portforwarding doen. 

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

instellingen CV8560E router via mijn telenet

De  E-Router heeft gewoon vier LAN poorten en één WAN poort. 

Je kan in de settings één MAC adres ingeven van een toestel dat vervolgens rechtstreeks op het WAN terechtkomt via MAC Passthrough en aldus een publiek IP adres zal ontvangen wanneer het op één van de vier LAN poorten aangesloten wordt. Het is dus geen echte bridging. Voor IPv6 werkt dit trouwens helemaal niet, enkel voor IPv4 verbindingen is de MAC Passthrough functioneel.

Die LAN poort is niet fix bepaald, je kan uw toestel dat in de settings ingeschreven is voor MAC Passthrough aan gelijk welke van die vier LAN poorten aansluiten.

De andere drie LAN poorten blijven gewoon werken via het routergedeelte van de E-Router. In het routergedeelte van de E-Router kan je dus ook portforwarding instellen. Nu is het wel zo dat dit via "Mijn Telenet" dient te gebeuren, en dat durft momenteel wel eens haperen / mislopen. Het gekende "Oeps ..."


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Emile51
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

instellingen CV8560E router via mijn telenet

Dank u wel @StefaanH ! Ik heb weer iets bijgeleerd vandaag.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

instellingen CV8560E router via mijn telenet

Graag gedaan, @Emile51 , dat is de bedoeling en het nut van dit forum. Elkaar helpen en dingen duidelijk maken waar het kan.😉

Niet dat ik of de andere Kraks en Netweters alles weten en onfeilbaar zijn, verre van, iedereen vergist zich wel eens, maar we doen ons best hé 😊


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.