41223
netweters
|
17786
gesprekken
|
19214
vragen
|
Hoi allemaal,
Ik ben sinds twee weken verhuisd en heb voor het eerst een telenet abbo, aangezien de modem reeds aanwezig was in de huurwoning.
Ik heb gekozen voor de selfstarter installatie, aangezien alles toch zo goed als aanwezig was. De dag na de verhuis heb ik het internet kunnen activeren, dmv ingeven klantnummer. Deze week wou ik dan de digicorder afhalen in de winkel, daar zeiden ze me echter dat er toch een installateur moest langskomen.
De installateur is vanochtend langsgekomen, hij had echter geen digicorder bij. Hij heeft wel wat geprutst aan de modem, want nu blijkt: het internet werkt niet meer. Het wifi signaal is nog steeds aanwezig maar er kan geen verbinding gemaakt worden met het internet. Wanneer ik de configuratie van de modem bekijk op mijntelenet.be zie ik dat de WAN-configuratie volledig leeg is. Ik heb geen idee hoe hij dit voor elkaar gekregen heeft maar kan er echt niet mee lachen. Alles werkte tot nu toe perfect.
Wat ik reeds geprobeerd heb:
- modem van netstroom halen voor een 1 minuut en dan terug aanzetten:
geen resultaat
- standaardinstellingen van modem terugzetten via mijntelenet : error boodschap op de site
- ik heb reeds met de klantendienst gebeld, maar daar konden ze me enkel verder helpen met de digicorder: die mochten ze me blijkbaar wel gewoon meegegeven hebben in de telenetwinkel, voor niets thuis gebleven dus.
Iemand enig idee hoe ik het internet terug aan de praat kan krijgen?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Bob
Dat hebben ze geprobeerd en bevestigd dat de modem geen internetverbinding heeft. Ik heb deze middag nogmaals gebeld en nu proberen ze de installateur te contacteren om hem terug te sturen. Wanneer deze gecontacteerd was zou hij mij bellen. Voorlopig nog geen nieuws.
Heb eerlijk gezegd al spijt van mijn keuze. Jammer dat ik mijn factuur al betaald heb.
Ik zou zeggen: blijven terugbellen tot ze de installateur zijn werk goed laten doen hebben. Hij kan niet weggaan en half werk achterlaten. Hij kan (en moet) testen of de modem perfect werkt, voor hij bij jou weggaat.
Het feit dat er geen digicorder is om je TV te testen is geen reden om je internet niet na te kijken en te testen voor hij vertrekt.
Heb ondertussen al drie maal gebeld met de klantendienst, maar nog geen reactie bij installateur. Ze krijgen hem zogezegd niet te pakken en werkt via onderaannemer. Ik ga zodadelijk nog eens bellen. Indien het voor het weekend niet in orde is vraag ik zeker om compensatie. Ik zou zo goed als een week zonder internet zitten terwijl ik net betaald heb...
Triestige praktijken. Bedankt voor je antwoorden alvast!
Wat voor compensatie wordt er zo door de band gegeven voor problemen zoals deze?
In eerste instantie snap ik niet dat ze u een selfstarter laten doen als nieuwe klant op een nieuw adres. Voor hetzelfde geld staat er daar geen of een kapotte modem en is uw signaal niet actief. Dat is normaal de regel niet.
Ze moesten minimaal een pre-install geboekt hebben waarbij de technieker langskomt om de modem en de verbinding in het algemeen te laten nakijken, uw signaal te activeren enz.. Uw digicorder aansluiten, uw internet aansluiten, uw wifi verbinding maken doe je zelf.
@BertXL schreef:en vergeet vooral niet om een compensatie te vragen 🙂
Dat kan ik beamen. Ik heb ooit 4 dagen zonder internet gezeten omwille van een kapotte voeding (dat was indertijd echt een kinderziekte, heel veel gebruikers kregen toen te maken met een voeding die niet meer werkte). Telefonisch contact opgenomen, enkele dagen later een technieker met een nieuwe voeding én een halve maand gratis internet.