Beantwoorden
ErikT
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet website en ipv6?

Telenet maakt IPv6 beschikbaar voor zijn klanten. Maar wanneer maakt Telenet zijn eigen website(s) bereikbaar via IPv6?

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet website en ipv6?

Maakt mij echt niet uit of http://telenet.be nu bereikbaar is via IPv4 of IPv6. Zoals het mij ook niet uitmaakt of ik Brussel nu via een 3 vaks of 4 vaks baan bereik. Het moet gewoon vlot gaan voor ons als gebruikers.

Al interesseert gans die technologie die erachter zit mij wel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ErikT
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet website en ipv6?

Je hebt misschien wel een punt, maar hoe kan IPv6 echt doorbreken als je daarmee niet alle sites kan bereiken...

Schakel voor de lol eens IPv4 uit op je computer, en zoek eens wat in google (ja, google is IPv6 ready). Hoeveel sites bij de zoekresultaten kan je dan openen...? 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Telenet website en ipv6?

@ErikT

 

Dat maakt toch helemaal niet uit? Er zijn veel mensen die IPv6 als iets speciaals zien maar het is gewoon een IP-adres.

 

Het maakt niet uit of een website IPv6 of IPv4 is, je zal geen verschil merken.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet website en ipv6?

"Het maakt niet uit of een website IPv6 of IPv4 is, je zal geen verschil merken."

@Arthur2 Toch wel, zoals mijn dochter laatst ondervond.... Om één of andere reden had windows 10 IPV4 uitgeschakeld, enkel IPV6 werkte nog. Uiteraard kent mijn dochter van de techische kant helemaal niks dus de hulplijn werd geactiveerd (ik dus ...). De klacht was dus dat de helft van het internet niet meer werkte ...

En, zoals reeds aangehaald, kwam ik er dus achter dat dit veroorzaakt werd door de uitschakeling van IPV4. En idd, Telenet sites zitten allemaal tussen de slachtoffers ...

Antvirus upgedate en laten scannen, anti malware upgedate en laten scannen, CCleaner de boel eens laten opkuisen, enkele keren herstarten, et voilà, Win 10 draaide weer zoals het hoort.

 

Om maar te zeggen .... er zijn dus heel veel websites, waaronder die van Telenet zelf,  die nog niet bereikbaar zijn via IPV6. Hetgeen het punt was van ErikT.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Telenet website en ipv6?

@StefaanH

 

Je hebt gelijk 🙂

 

Ik heb wat meer informatie opgezocht en ik dacht verkeerd... Mijn excuses.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet website en ipv6?

@Arthur2 excuses zijn niet nodig hoor, dit forum is een discussieplaats en ieder zijn mening is evenveel waard. Smiley Tong

 

Waarbij ik ErikT ook even moet corrigeren: Google is niet zo IPV6 ready als jij aanhaalt: toen ik op de laptop van mijn dochter bvb "netweters" ingaf, kreeg ik enkel resultaten voor "u bedoelde betweters?" Zoekresultaten op "Telenet" waren ook nihil ...

Telenet adressen rechtstreeks ingeven leverden de error op dat "DNS could not resolve the name" ....

Bij deze ... Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet website en ipv6?



@Principis Toch wel, zoals mijn dochter laatst ondervond.... Om één of andere reden had windows 10 IPV4 uitgeschakeld, enkel IPV6 werkte nog. Uiteraard kent mijn dochter van de techische kant helemaal niks dus de hulplijn werd geactiveerd (ik dus ...). De klacht was dus dat de helft van het internet niet meer werkte ...

En, zoals reeds aangehaald, kwam ik er dus achter dat dit veroorzaakt werd door de uitschakeling van IPV4. En idd, Telenet sites zitten allemaal tussen de slachtoffers ...

 

 

Om maar te zeggen .... er zijn dus heel veel websites, waaronder die van Telenet zelf,  die nog niet bereikbaar zijn via IPV6. Hetgeen het punt was van ErikT.


Voor mij is dit dan eerder een probleem bij de DNS (Domain Name servers) die niet up to date zijn, of de database van Google. Want als ik in tik Telenet.be is het de bedoeling dat ik, na raadpleging van de DNS, verbonden wordt met het IP adres van Telenet en dat kan een IPv6 of IPv4 zijn.

Ik heb trouwens nog geen problemen ondervonden als ik in Google Netweters of eender wat intik.

En zoals jezelf aanhaalt lag de oorzaak bij uw Windows10 die IPv4 adressen geblokt heeft.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet website en ipv6?

"

Ik heb trouwens nog geen problemen ondervonden als ik in Google Netweters of eender wat intik.

En zoals jezelf aanhaalt lag de oorzaak bij uw Windows10 die IPv4 adressen geblokt heeft."

 

@igvfer lees eens heel de tekst na aub.... het gaat erom dat ge geen resultaten krijgt voor een groot aantal adressen als IPv4 uitgeschakeld is, hetgeen aangeeft dat die websites nog niet bereikbaar zijn via IPV6. Tik maar eens "netweters" in google als ge IPV4 uitgezet hebt .... Waarom IPV4 uitstaat was niet relevant ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes