Beantwoorden
KevinVH77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

KevinVH77_1-1690792068081.png

 

 

Hallo,

Zoals je kan zien kan ik in de nieuwe Telenet back-end mijn subnet niet meer aanpassen.

Ik beschik over de nieuwe zwarte WiFi6 router.

Bij een vriend ziet het er nog zo uit:

fre1.jpg

 

Daar kan het dus wel?

Ik vermoed dat ik weer naar Telenet mag bellen om dit te laten aanpassen?

Net daarom wil ik mijn eigen router er terug tussen plaatsen. Wat een gedoe, was laatst ook weer van dat wanneer ik wat poorten wilde forwarden.

 

Bedankt voor de feedback.

Groeten,

Kevin

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Kan subnet niet aanpassen

 

 

28 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Geen antwoord op je vraag, maar aangezien je aangeeft liefst met een eigen router te werken. Misschien is het voor jou dan interessanter om te kiezen voor de CV8560E. Deze heeft een Bridging functionaliteit waarbij je modem een publiek IP-adres krijgt. Deze heeft wel geen WiFi aan boord.

Eenmalig het MAC-adres ingeven in Mijn Telenet en daarna alleen nog via je router configureren.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KevinVH77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Ja, lijkt me wel een optie, ik heb thuis Unifi AP's voor wifi. Ik ben alleen bang dat ik weer met oude problemen te kampen ga krijgen.

Ze hebben me namelijk deze gegeven omdat ze de echte reden niet vonden waarom ik geen IPv6 adressen kon resolven.

Ik vermoed dat deze CV8560E een ouder toestel is. Misschien een risico dat ik niet wil nemen en beter eenmalig mijn subnet laten aanpassen.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem


@KevinVH77  schreef:

Ik vermoed dat deze CV8560E een ouder toestel is. 


Ja, als je in je originele post niet bij schrijft welke modem je nu hebt, kunnen we niet weten of de CV8560E een ouder model is 🤔.

In ieder geval, de CV8560E (ook E-router genoemd) is de enige modem van Telenet die je in bridge kan zetten, en dus je eigen router volledig vrij kan gebruiken. Dan heb je Telenet nooit meer nodig om poorten te openen of andere instellingen te wijzigen. IPv6 werkt perfect met de CV8630E en een eigen router (mits correct ingesteld).


@KevinVH77  schreef:

Misschien een risico dat ik niet wil nemen en beter eenmalig mijn subnet laten aanpassen.


Reden?

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem


@flip1953  schreef:


Ja, als je in je originele post niet bij schrijft welke modem je nu hebt, kunnen we niet weten of de CV8560E een ouder model is 🤔.


Hij zegt in zijn post toch "de nieuwe zwarte WiFi6 router", dat kan enkel de F@ST3896LG-TN  zijn.

@KevinVH77 Ja de CV8560E is "ouder" maar aangezien deze enkel als modem dienst doet maakt dat niet uit. Je gebruikt alle functionaliteiten van je eigen  systeem.

Zoals @flip1953 zegt zou IPv6 moeten werken met andere routers. Je geeft aan dat je Unify AP's hebt, ik ga ervanuit dat je dit gecombineerd hebt met een Unify router?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

@KevinVH77 ik heb 2 van jouw afbeeldingen moeten afkeuren, want hier stonden verschillende MAC-adressen op zichtbaar, alsook verschillende IPv6-adressen. Deze scherm je best af voordat je de afbeelding toevoegt aan je post. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
KevinVH77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

@Suzy ik heb het 2de beeld aangepast, daar stond alleen nog een intern IP in, dat was net nodig om aan te geven dat het wel werkt in de oude Telenet UI

maar maakt ni uit, mijn punt is duidelijk

KevinVH77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Ik draai mijn Unifi Network Controller op een RaspberryPi, voorlopig dus gewoon achter Telenet router, zonder extra router. Dat werkt perfect.

Dit wil ik binnenkort veranderen en mijn 'echt' netwerk onder 192.168.0.1 houden zodat ik geen 30 clients moet herconfigureren.

Ik wil dus de Telenet router op 192.168.1.1 zetten.

0 Likes
KevinVH77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Misschien toch even de OP vraag herhalen ... is het normaal dat ik mijn subnet niet kan aanpassen? En het uberhaupt zelf niet kan zien? Zie screenshot.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem


@KevinVH77  schreef:

Ik draai mijn Unifi Network Controller op een RaspberryPi, voorlopig dus gewoon achter Telenet router, zonder extra router. Dat werkt perfect.

Dit wil ik binnenkort veranderen en mijn 'echt' netwerk onder 192.168.0.1 houden zodat ik geen 30 clients moet herconfigureren.

Ik wil dus de Telenet router op 192.168.1.1 zetten.


Ik weet het antwoord niet op je oorspronkelijke vraag. het is inderdaad niet normaal dat je het subnet niet kan wijzigen, dat is een elementaire eigenschap van een router.

Maar als je zou wisselen naar de CV8560E (ook een Docsis 3.1 modem) en een eigen router, dan hoef je het subnet niet te wijzigen. Je router krijgt een publiek IP, en je zal dan 2 aparte netwerken hebben (met hetzelfde subnet), maar die gaan mekaar niet storen.

0 Likes
KevinVH77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Bedankt @flip1953 , even ter bevestiging ... maar met de huidige modem/router, kan dat dan niet met hetzelfde subnet dan?

Dat is door die bridge functie vd CV8560E?

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Inderdaad. Met de huidige modem zou de WAN poort van je eigen router in hetzelfde subnet zitten als de LAN, en dat werkt niet.

Jouw vraag om het subnet van de Telenet modem te kunnen wijzigen is dus terecht.

KevinVH77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Ik heb net naar Telenet gebeld. Wonderbaarlijk heb ik geen wachtlijn gehad, maar ik kreeg wel iemand in opleiding aan de lijn.

Die hoorde het in Keulen donderen natuurlijk, maar na een paar keer te overleggen met de supervisor, kreeg ik antwoord.

  • Ze zijn bekend met het probleem.
  • Maar ze kunnen het ook niet voor mij (eenmalig) aanpassen.

Ik vind dit wel redelijk absurd. We hebben onze frustraties al wel gehad omtrent hardware die we niet lokaal kunnen instellen, maar dan volledig locked-out zijn, dat gaat er voor mij persoonlijk wat over.

0 Likes
CG3864
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Dag van de Chocolade Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Hallo, ik sukkel ook al vele maanden met internet en wifi.  Bij mij staat een F@ST3896LG-TN (met zijn eigen Pod) in de kelder.

Ik vermoed dat die modem voor conflicten zorgt in mijn thuisnetwerk netwerk met 1 Linksys unmanaged Switch + Devolo Magic 2 Wifi 6 Powerlines en 1 accesspoint van Telenet. Een via de kabel aangesloten internetradio van het merk Sonoro stopt regelmatig met spelen.  En eerder deze week op dinsdag voormiddag had mijn zoon geen internet tijdens het telewerken. Als ik de Telenet klantendienst bel (en na zeer veel geduld iemand aan de lijn heb) krijg ik regelmatig te horen dat ze bij het nakijken van de modem toch slechte signalen zien.  Recent kwam een technieker de modem vervangen die vertelde dat hij niet de juiste apparatuur had om de signalen te kunnen uitmeten.  Hij kon enkel de aansluiting aan de paddenstoel aan straat meten.

 Ik kan geen instellingen in het thuisnetwerk wijzigen op Mijn Telenet . Het draadloos signaal blijft uitstaan (boodschap na poging tot wijziging = "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw".  Bij Netwerkveiligheid staat: "Het draadloos signaal staat uit. Zet het aan om deze pagina te bekijken.".  Ik zou graag de optie "één Wifi-netwerk" uitschakelen en de kanalen van de modem en het Telenet Accesspoint controleren.

Ik zou willen vermijden dat de interne pod in de modem binnen hetzelfde wifi-netwerk voor conflicten zorgt, door één Wif-netwerk uit te schakelen en eventueel de pod de deactiveren.. 

 

 

 

 

 

0 Likes
MokPlosh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Dag van de Chocolade Netjes! Primeur! Pageturner!

Kan subnet niet aanpassen op F@ST3896LG-TN modem

Hi

Geen antwoord helaas, maar gedeelde smart.

Sukkel ook al lange tijd met microseconden connectie verlies (vooral duidelijk in bvb online games waar ik uit de server vlieg).
Andere kennissen met Telenet, in dezelfde game ervaren dit niet.
Het enige verschil met ons abo is dat ik destijds een subnet heb ingesteld (i.f.v telewerk was dit nodig).

Nu ook tot de vaststelling moeten komen dat we ons subnet niet kunnen aanpassen, en dat de eerstelijn technieker niet eens weet wat een IP is, of vraagt of subnet iets is om op in te loggen.
Deze functie wordt niet meer ondersteund door Telenet, kreeg ik te horen.
Soit, meermaals een reset laten doorvoeren (manueel en door Telenet) maar subnet blijft.

Schandalig dat dit niet op te lossen blijkt, noch dat ze geen mogelijkheid hebben om op vraag van de klant het subnet aan te passen.

Bij het gebruik van een VPN is het probleem namelijk volledig van de baan.
Het kan niet zijn dat we moeten betalen voor VPN om gebruik te kunnen maken van internet zonder storingen, voor het dure abonnement dat we hebben (en zelfs al 20+j klant te zijn).

Mijn case zit nu bij het 'SWAT' team, waar ze dit mogelijks zelfs over het hoofd zien.
Port forwards op mijntelenet.be zijn echter enkel mogelijk in te stellen op 192.168.0.x

Mensen met een ander subnet kunnen dus totaal geen portfwds doen.
Het lijkt zelfs onmogelijk om nog rechtstreeks in te loggen op de modem, waar de technieker ook geen raad voor had.

Redelijk teleurgesteld in hun dienst op dit moment.

0 Likes