Beantwoorden
Castiel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Ik haal niet de beloofde 1 Gbps snelheid met ONEup

Beste netweters,

Ik ben sinds 2 maanden klant bij telenet en heb het Giga-internet pakket.

Ik heb de CH8568LG modem. Deze heeft Gigabit ondersteuning. Voor 2 maanden kon ik downloaden aan 1Gbps downloadspeed.

Sinds vorige week had ik plots geen internet meer.

Toen ik bij apparaatbeheer de speed & duplex van mijn netwerkadapter veranderde van 1Gbps naar 100 Mbps full duplex/Auto negotiation heb ik dan wel terug weer internet. Maar wanneer ik het terug verander naar 1Gbps heb ik geen internet meer. De rest van de opties werken ook, alleen de 1Gbps werkt niet. (Waarvoor ik speciaal dit pakket heb gepakt voor snellere downloadspeed).. Alle stuurprogramma's zijn bijgewerkt & up-to-date. Ik heb alle uitgangen van de modem geprobeerd maar helaas. Ik heb de netwerkadapter bij apparaat beheer proberen uit en teru g in te schakelen. Verwijdert en terug geinstalleert maar niets werkt.

Ik gebruik Cat6 als kabel en mijn computer heeft een Gigabit ethernet-poort. De afstand van de computer is nog geen 5 meter. Windows is ook up-to-date dus ik weet het even niet meer. Kan de modem defect zijn? Want dit heeft wel voor 2 maanden gewerkt en plots niet meer?

Mvg

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: OneUP maar geen 1Gbps

4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ik haal niet de beloofde 1 Gbps snelheid met ONEup

@Castiel  Heb je hem al eens herstart??


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5876
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ik haal niet de beloofde 1 Gbps snelheid met ONEup

@Castiel 

Het kan om een defect gaan aan de modem maar heb je al eens een andere pc er aan gehangen ? Weet het zijn de standaard vragen maar op die manier ben je wel zeker of het dan wel of niet aan jou kant ligt. Als er iemand komt en die komt kijken kan het je zo maar geld kosten als die technieker ziet dat toch alles werkt aan Telenet zijn kant.

En tussen je pc en de modem hangt geen enkel andere apparaat ? een switch of iets ?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1148
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Ik haal niet de beloofde 1 Gbps snelheid met ONEup

In normale omstandigheden hoef je zelf nooit de duplex instellingen van je netwerkkaart aan te passen. Op automatisch zou dat bij normale apparaten zoals een computer perfect moeten werken. Er zijn volgens mij 3 opties

  1. Probleem met de ethernet kabel
  2. Probleem met de computer (meestal de netwerkadapter, kan fysiek probleem zijn)
  3. Probleem met de modem (kan je pas weten als je 1 en 2 uitgesloten hebt)

1 kan je snel nakijken met een nieuwe kabel, voor 2 heb je een andere computer voorhanden nodig.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2266
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Ik haal niet de beloofde 1 Gbps snelheid met ONEup

Het lijk me ook dat de kans groot is dat dit een UTP kabelprobleem is (omdat 100Mbps wel werkt) of een slecht contact aan de kant PC of modem. Aan de kant modem kan je een andere aansluiting proberen. 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.