Beantwoorden
kieken10
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Goede aansluiting om Quantis QE317 te gebruiken?

Beste,

 

even jullie hulp nodig , ik heb een Quantis QE317 en heb de laatste tijd zeer veel uitval op alle zenders

eerste foto is mijn aansluiting op telenet rechts onder , tweede foto is mijn toestel

is dit een goede aansluiting aub

433145314_390637287178972_7830738816473928529_n.jpg430045704_1929690460781799_7013728105507548448_n.jpg

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Radio beluisteren

14 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Goede aansluiting om Quantis QE317 te gebruiken?

Spreken we nu over je coaxaansluiting en de radiozenders op FM of via DVB-C of spreken we ook over een UTP aansluiting en je radiozenders via het internet?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kieken10
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Goede aansluiting om Quantis QE317 te gebruiken?

coaxaansluiting

FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Goede aansluiting om Quantis QE317 te gebruiken?

@kieken10 

Uw aansluiting is correct.
Maar ik heb van in het begin de QE317 (reeds 7 maanden in mijn bezit) rechtstreeks aangesloten op de netwerkverdeler (NUI) en tot hiertoe heb ik nog geen problemen .

kieken10
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Goede aansluiting om Quantis QE317 te gebruiken?

FVDM ook zo aangesloten zoals mijn foto aub

FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Goede aansluiting om Quantis QE317 te gebruiken?

@kieken10 
Neen, ik heb zoals ik heb gezegd de QE317 rechtstreeks aangesloten op de NIU , omdat ik in de directe nabijheid geen TV-aansluiting had.

Op die manier schakelt ge wel alle mogelijke tussenschakelingen uit.

kieken10
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Goede aansluiting om Quantis QE317 te gebruiken?

sorry, ik ben een leek hoor wat is niu  aub

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Goede aansluiting om Quantis QE317 te gebruiken?

Het witte bakje is een NIU (coax netwerkverdeler).

Dit is het compacte model met ingebouwde TV/FM contacten. Er zijn ook andere modellen waar je die niet op hebt; vermoedelijk heeft @FVDM het andere model

 

@kieken10 heb je de coax kabel tussen de NIU en de Quantis al eens vervangen? Is dit de kabel die in de TV-poort van de NIU zit?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Goede aansluiting om Quantis QE317 te gebruiken?

De NIU is het kastje waar de kabel van Telenet binnenkomt , die zorgt voor de verdeling van de signalen op de kabel.

Er zijn verschillende uitvoeringen , maar hieronder een voorbeeld.

niu.PNG

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Goede aansluiting om Quantis QE317 te gebruiken?


@igvfer  schreef:

Spreken we nu over je coaxaansluiting en de radiozenders op FM of via DVB-C of spreken we ook over een UTP aansluiting en je radiozenders via het internet?


De Quantis QE317 is een DVB-C radioplayer


@FVDM  schreef:

Maar ik heb van in het begin de QE317 (reeds 7 maanden in mijn bezit) rechtstreeks aangesloten op de netwerkverdeler (NUI) en tot hiertoe heb ik nog geen problemen .


Zoals je kan zien op de foto in de openingspost is QE317 bij @kieken10 ook rechtsreeks aangesloten op de NIU ("living model" NIU-WO/T1) 🤔


@kieken10  schreef:

eerste foto is mijn aansluiting op telenet rechts onder , tweede foto is mijn toestel

is dit een goede aansluiting aub


Dit is in principe de correcte aansluiting: de DVB-C radiotuner moet inderdaad op een TV uitgang aangesloten worden.

Ik veronderstel dat je de uitgang rechtsonder (F-connector) hebt gebruikt voor de QE317?

Wat je eens kan proberen is de coax naar de decoder en de coax naar de radiospeler omwisselen? Ik bedoel de TV decoder aansluiten op de F-connector onderaan rechts, en de radiotuner op de TV uitgang vooraan (links).

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Goede aansluiting om Quantis QE317 te gebruiken?

Bij wit tv bakje vervang eens de (tv kabel grijs zwart ) eens die gaat naar de radio ontvanger

https://www.bol.com/be/nl/p/hirschmann-fekab-9-rf-kabel-iec-connector-iec-connector-1-5-m-coaxiaal-w...

 

kieken10
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Goede aansluiting om Quantis QE317 te gebruiken?

neen het is die rechts onderaan die de radio verbind

kieken10
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Goede aansluiting om Quantis QE317 te gebruiken?

heb het nu aders gedaan, de radio verbonden met ingang tv en dan via radio naar tvbox

en het werkt nu toch blijkbaar wel

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Goede aansluiting om Quantis QE317 te gebruiken?

Dat is inderdaad ook een manier waarop ik nog niet gedacht had.

De Quantis QE317 heeft een coax ingang en uitgang (doorlus), waarop je dus de TV-Box of TV-toestel kan aansluiten.

 

PS.

Het is een gekend probleem dat het signaal van de DVB-C radiotuner af en toe kort kan wegvallen. Dit is een storing die veroorzaakt wordt door het (te sterke) "returnsignaal" van de modem.

Enige oplossing indien dit probleem zich herhaalt, is een "highpass filter" gebruiken op de coax naar de DVB-C radiotuner.

Bij de Quantis toestellen die door Ziggo in Nederland geleverd werden, was zo'n filter (HPFX258-IECFM high-pass filter (kinq.nl)) zelfs meegeleverd wegens deze problemen.

zie ook: Belangrijke info voor mensen met een Quantis QE317... - Pagina 2 - Ziggo Community

FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Goede aansluiting om Quantis QE317 te gebruiken?

@flip1953 

Ik heb weeral iets bijgeleerd , ik wist niet dat Telenet zulke compacte NUI installeerde. 😉