Beantwoorden
Interwestalarm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

UHF signaal injecteren op coax - werkt niet meer

Jaren hebben we een camerasignaal via een RF modulator (UHF band kanaal 39) op de coac aan de ingang van de installatie geinjecteerd. Sinds een 2 -tal weken werkt dit niet meer. Na veel zoekwerk zijn we tot de bevinding gekomen dat zodra de coax aan de ingang van de modulator wordt aangebracht ons UHF signaal wegvalt. Dus video de modulator geeft beeld op de televisie. Van zodra het ingangsignaal van Telenet aangesloten wordt valt het UHF signaal weg.

Wat kan de oorzaak zijn en wat is hieraan te doen? Bedankt voor de reactie.

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

UHF signaal injecteren op coax - werkt niet meer

Ik denk dat uw camera's de 600 tot 800 Mhz gebruiken. Vroeger kon je dat op de kabel vrij gebruiken en dat werd dan ook gedaan door de eerste videorecorders omdat de meeste TV's toen zelfs geen scartingang hadden. Zelfs de allereerste digiboxen kon je op een bepaalde frequentie het beeld doorsturen via de coax op TV. Maar de laatste jaren is Telenet gaandeweg ook dit frequentiegebied gaan gebruiken en dit veroorzaakt de problemen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Interwestalarm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

UHF signaal injecteren op coax - werkt niet meer

Kanaal 39  is 614-622 Mhz, kanaal 49 is 694-702 Mhz. Deze kanalen zijn echter niet bezet door Telenet. Kan het zijn dat deze freq. gestoord zijn ook al is er geen ander "beeld" op deze frequentie? 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

UHF signaal injecteren op coax - werkt niet meer


@Interwestalarm  schreef:

Kanaal 39  is 614-622 Mhz, kanaal 49 is 694-702 Mhz. Deze kanalen zijn echter niet bezet door Telenet. Kan het zijn dat deze freq. gestoord zijn ook al is er geen ander "beeld" op deze frequentie? 


Niet voor TV beelden misschien maar kunnen wel in gebruik zijn  voor internet. Vermits ze nu 24  kanalen gebruiken voor hun internet. Ik meen jaren geleden al eens het bericht te hebben gehad dat klanten die frequenties in de toekomst niet meer zouden kunnen gebruiken. Daarom ook dat er al een hele tijd nieuwe normen zijn voor de afscherming van coaxkabels. Oude coax kabels die niet voldoende afgeschermd zijn krijgen interferentie van GSM netwerken die ook in deze frequenties werken. Dus dat zou ook nefast zijn voor internetsignalen die via de coax naar de modem gaan.

Ik ben niet helemaal zeker maar ik vermoed dat we het in die richting moeten zoeken.

Ik weet bijvoorbeeld dat MoCa's om die reden de frequenties boven 1200 Mhz gebruiken om uit die buurt te blijven.

Mooi artikel hierover gevonden. Gaat over Ziggo in Nederland maar ik vermoed dat de uitleg ook past voor Telenet. https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/kabel-internet-capaciteit-een-zeer-uitgebreide-uitleg-3252...



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.