Beantwoorden
Rianne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Ik wil een tweede tv aansluiten hoe werkt dat?

Hallo

 

Ik wil een tweede tv aansluiten kan dat op een digicorder ? 

Of moet ik er een bij bestellen of hoe werkt dat?

12 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Ik wil een tweede tv aansluiten hoe werkt dat?

Dag Rianne,

Hier zijn een aantal mogelijkheden mogelijk. Ze vereisen wel allebei een COAX aansluiting tot aan de 2de tv.

1. Je koopt/huurt een Digibox en sluit deze aan op je 2de tv. Hiermee kan je geen opnames maken maar je kan wel genieten van de TV-theek en andere interactieve services. Hiervoor heb je ook een internet verbinding nodig aan je 2de tv. Kostprijs excl. kosten van eventueel benodigde kabels: 4€/maand huur of 99€ eenmalige aankoop. Je kan als je Digibox interactief is ook kijken naar de opnames die op je originele Digicorder staan.

2. Je koopt/huurt een Digicorder en sluit deze aan op je 2de tv. Hiermee kan je wel opnames maken en kan je genieten van de TV-theek en andere interactieve services. Hiervoor heb je ook een internet verbinding nodig aan je 2de tv. Kostprijs excl. kosten van eventueel benodigde kabels: 8,85€/maand huur of 249€ eenmalige aankoop.

3. Je 2de tv is modern genoeg en kan gebruik maken van TV met een kaartje. Hiermee kan je in sommige gevallen een opname maken (afhankelijk van tv-toestel) maar kan je niet genieten van de TV-theek en andere interactieve diensten. Kostprijs excl. kosten van eventueel benodigde kabels: 69€ eenmalige aankoop. Meer informatie over TV met een kaartje vind je hier: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-tv-met-een-kaartje/

4. Je kijkt analoog. Dit kost je niets extra en je hebt geen extra materiaal nodig buiten de COAX kabel.

  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
Microbrol
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
All I want for X-mas is YOU It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Ik wil een tweede tv aansluiten hoe werkt dat?

Ja, natuurlijk willen ze je terug op kosten jagen met een tweede box of digicorder. Gewoon een HDMI splittertje kopen van amper 20€ + een HDMI kabel (kan je laten maken op maat). Er bestaan ook draadloze setjes maar dan ben je goedkoper af met het aanschaffen van een digibox. Nadeel is dat beide TV's zullen spelen op dezelfde zender en op de tweede TV zal je de afstandsbediening niet kunnen gebruiken (hangt natuurlijk af waar je box/digicorder staat).
Women: Can't life with them, can't life without them
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ik wil een tweede tv aansluiten hoe werkt dat?

Ik zie niet in waarom je een HDMI splitter zou kopen... om dan nog eens beperkt te zijn tot de zender die op de andere TV speelt?

 

Ik weet niet hoe het juist heet, maar het kastje waarlangs de TV-kabel (coax) binnenkomt is voorzien van 4 uitgangen. 1 uitgang is sowieso in gebruik, maar je hebt er dus nog 3 over waar je een TV-kabel op kunt aansluiten (wat je in principe zelf kan). Als je dan een Smart TV hebt, dan kan je voor 69 euro (eenmalige aankoop, zoals Niels al aangaf) tv-met-een-kaartje aanschaffen. Sluit daar een externe hdd aan en je kan een programma opnemen, wel met de beperking dat je tijdens de opname niet naar een andere zender kunt kijken.

 

Lijkt me een véél betere optie dan die (dure?) HDMI splitter.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Microbrol
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
All I want for X-mas is YOU It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Ik wil een tweede tv aansluiten hoe werkt dat?

Je bedoelt de kabel versterker.

Ik weet dat mijn optie vrij beperkt is. en dat is enkel maar interessant voor één (luie) persoon die wilt TV kijke op zijn/haar bed.

Merk wel op dat binnenkort er bijna geen analoge kanalen meer zullen overschieten.
Als je een partner hebt en die wil bv naar het voetbal kijken en jij naar totaal iets anders, dan kan je niet anders dan een TV-kaartje steken (met ook een beperkt aantal zenders en je TV moet een C of C+ slot hebben) ofwel ja, een tweede box kopen voor (95?? € dacht ik) of eentje huren. Ik denk niet dat je een tweede digicorder hoeft te huren. Je kan altijd opnemen op de eerste.

En die splitter kost bij allekabels.be nog geen 20€ hoor, zelfs HDMI kabels van 20m zijn zeker betaalbaar. (20m = signaalverlies tenzij je een versterktje ertussen steekt)

Women: Can't life with them, can't life without them
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ik wil een tweede tv aansluiten hoe werkt dat?

Maar die HDMI is toch een serieuze beperking: enkel naar dezelfde post kijken en een geen afstandsbediening? Dat vind ik persoonlijk geen optie.

 

En ik kan me vergissen, maar ik meen dat je met een tv-met-een-kaartje ook kan kiezen voor een pakket dat méér is dan enkel het basisaanbod. Daar betaal je dan wel voor.

 

Voorlopig kan ik hierover enkel dit vinden:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/play-of-play-more-wat-heb-ik-nodig/

 

Heb je TV met een kaartje? Dan kan je de zenders van Play en Play More bekijken of films & series opvragen via de Yelo Play-app of yeloplay.be als je ook internet van Telenet hebt.

 

Zou je eens moeten navragen, telefonisch of via Facebook of Twitter.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Ik wil een tweede tv aansluiten hoe werkt dat?

Wel nadeel als men op de digicorder bv play more heeft aan 25€ ongeveer dat je dan dit bedrag nog eens elke maand moet betalen als je dit op je CI+ kaartje ook wilt,mword dure bedoening,mdan ben je beter met een digibox huren met netwerkkabel er aan zodat je dat pakket ook kan bekijken op die digibox,betaal je dan enkel elke maand 25€ plus dacht 5€ voor de digibox en je kan op beide boxen kijken naar alle extra paketten en opnames delen in het hele huis.

0 Likes
Rianne1
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Ik wil een tweede tv aansluiten hoe werkt dat?

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal eens kijken wat ik ga doen.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Ik wil een tweede tv aansluiten hoe werkt dat?


@Niels schreef:
Dag Rianne,

Hier zijn een aantal mogelijkheden mogelijk. Ze vereisen wel allebei een COAX aansluiting tot aan de 2de tv.

Volgens mij vereisen oplossing 1 en 2 ook nog een UTP kabel ?

 

Heeft Telenet nergens een schema met de verschillende mogelijkheden van twee TVs ?  incl. voor en nadelen ?


 

0 Likes
Carlens
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Ik wil een tweede tv aansluiten hoe werkt dat?

Is het niet mogelijk om aan de tweede tv een digibox/digicorder te plaatsen zonder coax?

Enkel met utp om de opnames op de 1e digicorder te bekijken?

Niet om tv te kijken.

 

0 Likes
r-man
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
It's your eighth party! Mooi, mooi! It's your fifth party! Pionier

Ik wil een tweede tv aansluiten hoe werkt dat?

Je kan wel opnames instellen op je tweede toestel,dit zal dan worden opgenomen op je digicorder en zijn op beide toestellen dan te bekijken als ze interaktief zijn

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ik wil een tweede tv aansluiten hoe werkt dat?

@r-man

 

Zonder afbreuk te willen doen aan uw inbreng, je antwoord wel op een item van een kleine 2 jaar oud ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
r-man
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
It's your eighth party! Mooi, mooi! It's your fifth party! Pionier

Ik wil een tweede tv aansluiten hoe werkt dat?

Weet ik wel hoor,maar is deels omdat er nog steeds op telenet dezelfde fout staat dat je niet kan opnemen met de tweede box,ttz je kan wel de opname met die box programmeren om te laten opnemen met je recorder