Beantwoorden
GeForce_be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Hallo,

 

Ik heb hier thuis 2 HDdigicorders en 1 HD-digibox, allemaal correct aangesloten. (aangesloten op switch achter modem-only, GEEN powerlines)  Op beide digicorders staan de opnames gedeeld.

 

Tot vorige week kon ik via die digibox dan ook naar die opnames kijken, maar nu plots werkt dat niet meer.
De optie 'opnames' staat zelfs niet meer in het menu van de digibox.

 

De opnames kunnen wel nog perfect gedeeld worden tussen de 2 digicorders onderling.
Er is niets veranderd aan de aansluiting, en de digibox is nog steeds interactief (krijgt ip adres).
Heb ondertussen al 2 maal factory-reset gedaan op de digibox, de digicorders opnieuw opgestart, de modem en switch gereset, zelfs geprobeerd met andere UTP kabel, niets werkt.
Bij alle 3 staat de slimme energiestand uit.

 

Gisteren stond 'opnames' dan plots wel weer in het menu, maar konden er geen opnames gevonden worden.
Digicorders nog eens minuut uit stopcontact getrokken en opnieuw laten opstarten, werkte nog niet, 'opnames' nu terug weg uit het menu...

 

De digibox is aangekocht en kan dus niet omgeruild worden, dus voor ik een nieuwe koop zou ik uiteraard graag weten of de digibox stuk is of dat er toch een ander probleem kan zijn.
Lijkt mij een software probleem, maar na factory reset worden alle software opdates opnieuw gedaan. En bij een slechte update zouden er toch nog mensen met hetzelfde probleem moeten zijn, maar ik heb nog niets kunnen vinden online.

 

Dus als iemand nog een tip heeft, laat maar horen, ik weet het even niet meer:)

98 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox


@GeForce_be schreef:

Is daar ook een reden voor? (puur uit interesse)

Heb zelf voor .100 gekozen en alles lijkt te werken zoals het hoort.


Niet echt een reden maar het is gebruikelijk omdat dit een beetje eenvormigheid in de hand werkt.  Je kan binnen je eigen netwerk werken zoals je wil.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

heb vanmorgen rond 9.45 op de digicorder een update gehad,heeft dit te maken met de problemen die update of is het voor iets anders die update?????

0 Likes
maybemi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Gisteren expliciet gezicht naar updates, maar geen updates te vinden voor de digicorder. Het is wel de oude versie met 3 tuners.
0 Likes
Miguel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Op  29/6  is er een software update geweest van de digibox.  Sindsdien  ziet de digibox  de digicorderniet meer waardoor de opnames van de digicorderniet meer beschikbaar zijn.  Opnames zijn  wel zichtbaar op de digicorder.  Op de digibox verschijnt  de melding bij menu opnames " er is geen digicorder beschikbaar"

Bijde toestellen al een gereset ( stekker uitttrekken gedurende 10 sec).  Modem , switch  en powerlines ook al gereset ( alles in juiste volgorde).   Bijde toestellen zijn wel degelijk interactief  krijgen het juiste ip adres 10. ......   Weet iemand hieromtrent iets.   Tot voor  29/6 werkte dit perfect .

0 Likes
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Waarom blijven ze de update verder uitrollen, wetende dat er problemen met deze versie .  

0 Likes
vrijwilliger
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Ik heb het ook voor sinds de update.Ben naar telenet winkel geweest en daar hadden ze nog niet van het probleem gehoord.Daar een gratis telefoonnummer gekregen en naartoe gebeld.Daar moest ik de gebruikelijke stekkers en internet afkoppelen en terug aansluiten.(wat ik natuurlijk vele malen had gedaan 😉  )Heb mijn digibox vele male gereset allemaal zonder resultaat.Ze hadden bij een andere dienst contact opgenomen en daar waren ze van op de hoogte.Ik moest een nieuwe digirecorder gaan halen en dan zou het normaal opgelost moeten zijn.Enkele dagen later een mail met enquete over tevredenheid.Geschreven dat het personeel vriendelijk was maar dat het probleem nog is en dat ze wel stipt zijn om abbonementsgeld stipt af te halen.Daarna mail gehad dat ik naar een nummer moest bellen omdat ik ontevreden was.Daar zeiden ze ook dat ik mijn digicorder gratis kon omwisselen en dat dan het probleem opgelost zou zijn.Als er een nieuwe update komt kan het probleem mss ook opgelost zijn maar dat kan een half jaar duren.Ik ga nog even wachten ivm de opnames die er nog opstaan die ik anders kwijt ben.

Mvg

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

@vrijwilliger: je bent toch niet vergeten om een compensatie te vragen voor de geleden problemen? Wat je niet vraagt, krijg je zeker niet...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
lazyz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Router op IP 192.168.1.254 gezet ipv 192.168.1.1 en oplossing werkt.

 

Nadien nog wel wat extra werk om alle wireless access points (met static ip) te verwijzen naar de juiste nieuwe gateway ( n.l. 192.168.1.254) want anders werkte deze niet meer.

 

Stom van telenet om zo'n update uit te rollen zonder deze goed te testen omdat er blijkbaar geen mogelijkheid is om de vorige versie terug te krijgen. Maar ze zijn zeer vriendelijk en gewillig, en hebben nu toch een oplossing gevonden die werkt.

 

Thx.

 

0 Likes
vrijwilliger
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

@BertXL  Niks gevraagd en ook niks aangeboden gekregen .Over een

paar weken zal ik nog eens bellen voor wanneer ze het gaan oplossen en dan eens polsen Smiley Knipoog

0 Likes
maybemi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Is het een zekerheid dat het omruilen van de digicorder een valabele oplossing is? Ik zie ondertussen in deze thread al drie 'oplossingen', van omruil modem, digicorder (of zelfs box) tot veranderen van IP.
0 Likes
VincentD
Ex-Moderator
Berichten: 193
Lees je nog iets anders? ;-) De vernieuwde WIGO? Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Voor diegene die vroegen achter de reden waarom het aanpassen van het laatste octet van je router een oplossing bracht hebben we nog een laatste update.

 

Er zijn aanpassingen gedaan aan de manier van het verkrijgen van het IP-adres dat je nodig hebt om opnames te kunnen delen, deze upgrade is echter nog niet beschikbaar op alle toestellen. Het wijzigen van het laatste octet van het LAN subnet van je router is hier de oplossing omdat de decoders die nog niet geüpgraded zijn enkel zoeken naar een IP-adres dat eindigt op ‘.1’. Als je dit hebt aangepast zal je decoder niets vinden en geen InHome IP-adres kunnen instellen. Dit wil zeggen dat je dan je opnames kan delen over het gewone IP-adres van je decoder.

Vincent

"I've tried absolutely nothing and I'm all out of ideas."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
maybemi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Ik begrijp het niet goed wat er staat. Als ik het probeer te interpreteren staat er dat de update van de decoder zorgt dat het krijgen van een IP adres veranderd is. Maar dan wordt het voor mij onduidelijk: de decoders die geen update hebben gekregen, zoeken naar een IP adres dat eindigt op 1. IP-adres van wat: de recorder of de GW? Maar onze decoder heeft net WEL een upgrade gekregen, dus zou hij - dixit deze uitleg - NIET naar een IP adres zoeken dat eindigt op 1. Dus wat is het probleem dan? Als je je router aanpast, dan wordt er geen InHome IP-adres ingesteld. Wat is het nut van een InHome IP-adres dan? Hoe kunnen trouwens 2 toestellen (digibox en -corder) die op een aparte switch/netwerk zitten met 10. adressen (en perfect naar buiten kunnen communiceren) conflicteren met een router/intern netwerk dat op een andere switch zit? Dus graag wat meer (duidelijke) uitleg.
0 Likes
lazyz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Om geen verwarring te starten:

 

Het woordje subnet vervangen door IP adres in de uitleg van @VincentD

 

- IP adress  (b.v. 192.168.1.1 moet gewijzigd worden in b.v. 192.168.1.254) 
- Subnet bepaalt enkel hoeveel PC's er maximaal kunnen zijn in het eigen LAN (b.v. 255.255.255.0 = 254 hosts)

 

 

 

0 Likes
maybemi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Dat het octet van het IP adres moet veranderd worden, snap/wist ik. Alleen de verklaring/idee die er achter zit is verwarrend weergegeven en beantwoordt mijn openstaande vragen niet.
0 Likes
lazyz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

De uitleg zelf is idd niet echt heel openbarend, maar licht wel weer een tipje van de sluier op.

 

Wat ik veronderstel/begrijp is: dat er 'iets' gewijzigd is aan het toekennen van ip-adressen bij de nieuwe software update, en dat de nieuwste digibox(AD220) daar geen probleem mee heeft. (waarom dan de andere wel, ???)

De nieuwe software zoekt dus naar een ip met x.x.x.1 veronderstellende dat dat de HGW van telenet is. Dan werkt alles, aangezien de communicatie dan over het InHome ip adres kan gebeuren gezien hier alles op dezelfde router(=HGW) hangt.

Als dat echter een eigen router is bij een modem only oplossing, dan werkt de communicatie over het InHome ip niet, want de digibox en digicorder zitten niet in dat netwerk. (typisch hangen ze op een switch voor de eigen router) De software zal vermoedelijk terugvallen op communiceren via de 10.x.x.x adressen als het x.x.x.1 adres niet gevonden wordt.

0 Likes