Beantwoorden
Joris2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Laat de zon in je hart! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Coax draadloos verzenden

Door vele aftakkingen in een ouder huis van de coax kabel is het signaal niet opperbest. Nu wil ik de coax kabel draadloos verzenden via een powerline. Ik had ergens gelezen dat je via een balun van coax naar utp kunt gaan. En dan via powerline signaal verzenden en terug via  een balun de utp weer naar coax kunt brengen. Graag zou ik weten is dit mogelijk en hoe erg zal het signaal verlies zijn.

 

Alvast bedankt

0 Likes
2 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Coax draadloos verzenden

@Joris2

 

Dat is niet echt draadloos. 😉

 

Kan je die aftakkingen mogelijk niet vervangen of zitten ze op plekken waar je niet aan kunt?

 

Als je er aan kan, kan je al die aftakkingen losmaken en degenen die je gebruikt aan een versterker hangen. Die versterker moet dan wel  zo dicht mogelijk bij de oorsprong van de coax komen te hangen.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Coax draadloos verzenden

Kostelijke dinges allemaal. Ik weet niet over hoeveel vertakkingen je spreekt maar je kan wel van de Telenet Niu naar een andere versterker gaan maar dan een wel een goede die zowel up als downstream heeft. en van daaruit dan weer verder gaan naar je andere apparaten.  En powerlines zijn geen wondermiddel die voor alles kunnen dienen want dit werkt ook niet optimaal op een verouderd electriciteits netwerk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes