Beantwoorden
Josy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Verzonden e-mails via gsm zijn niet zichtbaar op laptop

Hello,

ik gebruik Mozilla Thunderbird als mailtoepassing op mijn laptop en de standaard E-mail app op mijn smart phone Galaxy S21 Samsung.

Ik stelde zowel op GSM als Laptop mijn serverinstellingen gelijk in : imap.telenet.be poort 993 en smpt.telenet.be  poort 587 voor uitgaande mails.

Ik kan zowel op GSM als laptop alle mails ontvangen en ik kan per toestel ook mails versturen. Echter : de mails die ik verstuurde op mijn GSM zie ik nooit tussen mijn verzonden mails op laptop en omgekeer.

Wat doe ik verkeerd ?

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: verzonden mails GSM / Laptop NOK

 

9 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2267
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Verzonden e-mails via gsm zijn niet zichtbaar op laptop

Ziet de ontvanger van de mail dezelfde afzender voor de 2 toestellen?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1154
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Verzonden e-mails via gsm zijn niet zichtbaar op laptop

Mogelijk gebruiken beide apps niet dezeflde "Sent"-map. Kijk eens na of Thunderbird (tutorial) & Samsung Mail dezelfde map gebruiken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Josy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Verzonden e-mails via gsm zijn niet zichtbaar op laptop

Beste Jean,

jawel hoor, de ontvanger krijgt steeds de mail met zelfde afzender...

mvg

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2267
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Verzonden e-mails via gsm zijn niet zichtbaar op laptop

Kijk ook eens in webmail naar de verzonden map. Kijk eens van welk toestel de verzonden mails daarin komen. De instellingen op het andere toestel kan je dan aanpassen zodat de mails ook in de juiste map komen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Josy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Verzonden e-mails via gsm zijn niet zichtbaar op laptop

Beste WG94 krak,

een goeie tip maar ik zie nog geen onregelmatigheden denk ik. Hoewel de standaard map 'sent items'  niet gebruikt wordt, staat Thunderbird zowel als Samsung Mail op 'Verzonden' ingesteld, ik denk dat dit dus OK is hoewel ik twijfel of ik niet beter beiden verander naar 'Sent Items'...

mvg

Joost

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1684
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Verzonden e-mails via gsm zijn niet zichtbaar op laptop

@Josy Je moet volgende stappen uitvoeren om de verzonden items ook op de mailserver te hebben:

Stap 1 Open Mozilla Thunderbird en kijk naar het gedeelte Accounts.

Stap 2 Klik op 'Instellingen voor dit account bekijken'.

Stap 3 Druk in het linkermenu op 'Exemplaren en mappen'.

Stap 4 Zet "Plaats een kopie in" bij de keuze voor de map "Verzonden" op de mailserver.

maar probeer ook het volgende: 

Klik met de rechtermuisknop op de map met de imap-mailaccountnaam in het mappenvenster en selecteer 'Instellingen'
Selecteer 'Serverinstellingen'
klik op de knop 'Geavanceerd..'
verwijder het vinkje bij 'Toon alleen geabonneerde mappen'
klik op 'OK'
Start Thunderbird opnieuw.

Probeer nu mappen te selecteren en erop te abonneren.

Ga vervolgens naar Accountinstellingen > Kopieën en mappen om de juiste mappen te selecteren.

Controleer ook de knop 'Synchronisatie en opslag' ...berichten op deze computer bewaren 'Geavanceerd' om er zeker van te zijn dat mappen zijn geselecteerd die volledige kopieën moeten downloaden.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Josy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Verzonden e-mails via gsm zijn niet zichtbaar op laptop

Merci voor de tips KristofDW,

volgende vaststellingen 

Bij je stappen stond alles zoals je beschreef met dat verschil dat onder stap 4 mijn mail server adres staat ingevuld en geen default mailserver adres of zo maar ik denk dat dit dus OK is.

Bij 'probeer ook het volgende' heb ik het vinkje weggehaald van 'alleen geaboneerde mappen' maar bij het heropstarten van Thunderbird vond ik niets die me op bepaalde mappen toeliet om te abonneren.

De juiste mappen zijn geselecteerd onder 'geavanceerd'.

Na heropstart kreeg ik volgende fout toen ik vanaf mijn laptop een mail verstuurde naar mezelf :

'Uw bericht is verzonden, maar door netwerkproblemen of fouten met de bestandstoegang is er geen kopie in uw map voor verzonden berichten (Verzonden) geplaatst.
U kunt het opnieuw proberen of het bericht lokaal opslaan in Lokale mappen/Verzonden-'

Toch komt de mail die ik via Thunderbird verstuurde wel degelijk aan want deze zag ik quasi onmiddellijk op mijn GSM in Inbox arriveren.

Nog geen doorbraak jammer genoeg dus, merci voor de hulp intussen.

mvg Josy

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5215
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verzonden e-mails via gsm zijn niet zichtbaar op laptop

1. Op mijn Samsung gsm met de standaard e-mail app is er een optie E-mailmappen om te synchroniseren. Kijk eens of Verzonden gemerkt is voor synchronisatie.

iets gans anders:

2. Heb je verschillende e-mailadressen ingesteld op je gsm? In dat geval gebruik je wel de juist uitgaande server voor je mails die je verstuurd met je gsm.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Verzonden e-mails via gsm zijn niet zichtbaar op laptop

Probeer eens met een andere mailclient op je Samsung, al was het maar om uit te sluiten dat die de oorzaak is van het probleem.

Vermits je al TB gebruikt is K-9 Mail miss een optie. Deze app zal in de toekomst Thunderbird for Android worden (al lijkt het momenteel niet echt op TB).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.