Beantwoorden
Deen
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Mappen verdwenen bij koppelen mailaccount op nieuwe Mac

Bij het aanmaken van mijn Telenet-account op een nieuwe Mac komen alle mails als ongelezen in de Inbox terecht. Alle onderliggende mappen zijn verdwenen, en ook markeringen als gelezen/ongelezen of flags zijn niet zichtbaar (alles staat op ongelezen in een enkele Inbox). Hoe zou dit komen, en belangrijker natuurlijk: hoe los ik dit op? Ter info: in de webmailversie en op mijn mobiel toestel staat alles wel met markeringen en in mappen.

 

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Mappen verdwenen bij aanmaken account op nieuwe Mac

0 Likes
4 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1164
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Mappen verdwenen bij koppelen mailaccount op nieuwe Mac

Kijk zeker na of je op de Mac gekozen hebt voor IMAP. Als je POP3 kiest dan worden de mails gedownload, ipv gesynchroniseerd.

De juiste instellingen voor IMAP kan je hier vinden: E-mail instellen (telenet.be)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Deen
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Mappen verdwenen bij koppelen mailaccount op nieuwe Mac

Het account staat inderdaad op POP, maar ik kan dat blijkbaar niet veranderen. Ik heb geprobeerd om de servernaam aan te passen naar imap.telenet.be maar dat verandert de status van het account niet. Ik heb ook het account verwijderd en opnieuw toegevoegd, met hetzelfde resultaat als voordien. Bij het aanmaken van een account krijg ik de keuzes: iCloud, Microsoft Exchange, Google, Yahoo, AOL, of Other Mail Account. Ik heb dat laatste gekozen, mijn e-mailadres en paswoord ingevuld. Ik krijg dan een POP-account, met in.telenet.be als Host Name. Onder serversettings kan ik nog Automatically manage connection settings afvinken en een poort invullen / Use TLS/SSL afvinken. Onder Advanced POP settings krijg ik de optie Allow insecure authentication. Het TLS Certificate staat op None, en kan niet veranderd worden.

Op mijn vorige Mac (Monterey) vind ik wel degelijk een IMAP-account. Dit is een Sonoma Mac.

Zijn er mogelijkheden om van POP op IMAP over te stappen?

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1164
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Mappen verdwenen bij koppelen mailaccount op nieuwe Mac

Je zal het account moeten verwijderen op je Mac en daarna opnieuw toevoegen. Het type kan, voor zover ik weet, niet gewijzigd worden nadat het account toegevoegd is.

Bij other zou je volgens mij toch de optie moeten zien om te kiezen tussen POP & IMAP.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Deen
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Mappen verdwenen bij koppelen mailaccount op nieuwe Mac

Om een ongekende reden kreeg ik de optie om te kiezen tussen POP en IMAP nadat ik de computer had heropgestart.

Bedankt!