Beantwoorden
Mireille_M
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Outlook synchronisatie met Telenet webmail uitschakelen

Ik ben net overgeschakeld van iMac naar PC.

Op de iMac gebruikte ik de standaard Mail toepassing van Apple. 

Hierbij werden de mails gedownload naar mijn iMac en werden deze na 1 maand (instelling) verwijderd van de Telenet Webmail. Aanpassingen (aanmaken van postbussen, verplaatsen van mails) in mijn Mail op iMac werden niet gesynchroniseerd op de Telenet Webmail.

Ik heb nu Outlook 365 geïnstalleerd op mijn PC als mail toepassing.

De mails van Telenet komen hierop toe. Zover geen problemen.

Ik merk nu echter op dat er een tweeweg synkronisatie is tussen Outlook en de Telenet Webmail.

Ik wens dit echter NIET. Ik wil de mails downloaden op mijn PC en ze daar in verschillende folders bewaren. Als ik nu een nieuwe folder aanmaak onder mijn account in Outlook, wordt deze folder ook aangemaakt in de Telenet Webmail.

Ik zou zoals voorheen op de iMac de mails willen downloaden op de PC en ze nu een gekozen periode (vb. 1 maand) willen wissen op de Telenet Webmail.

Iemand een idee hoe ik dit kan doen? 

 

Titel gewijzigd door NV1 (mod) | Vorige titel: Outlook synchronisatie

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Outlook synchronisatie met Telenet webmail uitschakelen

Je hebt dit ingesteld in je Outlook 365 als IMAP account. En dan bekom je dit zoals je zegt. Oplossing: Verwijderen en instellen als een POP3 account met de juiste instellingen en dan zal het werken zoals je wenst.

Daarvoor moet je kiezen voor een nieuw account en aanvinken dat je het handmatig wil doen en dan kies je POP3

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Outlook synchronisatie met Telenet webmail uitschakelen

@igvfer en @Mireille_M 

 

Wel opletten, als je POP3 zonder meer gebruikt zullen de berichten verdwijnen uit de webmail zodra ze geïmporteerd zijn in outlook.

Als ik me niet vergis kun je tegenwoordig ergens een setting activeren die ook in POP3 de mails laat staan op de webmail.

 

Ik persoonlijk heb mijn mail op POP3 staan en gebruik Thunderbird op de PC. Van zodra ik Thunderbird opendoe zijn de mails weg uit webmail.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Outlook synchronisatie met Telenet webmail uitschakelen

@StefaanH  Dat is inderdaad zo, maar bij staat het ingesteld op verwijderen na 60 dagen. Ik denk dat dit in Thunderbird ook kan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Outlook synchronisatie met Telenet webmail uitschakelen

@igvfer 

 

Inderdaad, ik denk wel dat het daar ook kan, ik persoonlijk  gebruik die setting niet.

 

Ik wilde er enkel de aandacht op trekken dat, wanneer je overgaat van IMAP naar POP3 en die setting niet naar uw goesting zet, je wel eens onaangenaam verrast zou kunnen zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes