Beantwoorden
bdevocht
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

wiFi werkt niet op gsm toestel

Hey!

 

Sinds zaterdag 21 maart kan mijn gsm, toestel HTC Wildfire S, mijn eigen telenet verbinding niet meer vinden/herkennen. Was gewoon thuis en verbonden, en ineens viel connectie weg en was mijn netwerk niet meer "binnen bereik".

Andere netwerken uit de omgeving worden wél teruggevonden.

Verbinding via telenet homespot lukt ook niet, want de aanmeldpagina geraakt niet geladen..

 

Enkele feiten..

- Vaste pc kan wel verbinden via internet via de kabel

- Geen veranderingen aangebracht aan netwerk of gsm, alles zelfde als voorheen gebleven.

- Router heb ik reeds paar keer volledig van netstroom gehaald en laten heropstarten - heeft geen verbetering gebracht

- Ook gsm werd reeds herstart 🙂

- Lampje van de WiFi op de router brandt

- Laptop verbindt wel met mijn netwerk via de WiFi

- Via gsm netwerk vergeten geklikt, en manueel netwerk weer toegevoegd. Staat dus weer in de lijst, maar netwerk "niet binnen bereik"

- Verbinding via WPS gaat ook niet

- Getest met de gsm van een vriend, en die kan mijn netwerk ook ineens niet meer vinden!

 

Het lijkt er dus op dat WiFi signaal niet door gsm toestellen wordt gevonden, dat lijkt me zo raar?

 

Hopelijk heeft iemand van jullie hier een oplossing voor...

 

Alvast bedankt!

Groetjes,

0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

wiFi werkt niet op gsm toestel

Vreemd. Kun je bij de instellingen van je router?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

wiFi werkt niet op gsm toestel

Controleer of niet teveel WiFi signalen uit de omgeving op dezelfde frequentieband zitten. Deze kunnen elkaar verstoren waardoor een WiFi verbinding niet te maken is of vaak wegvalt. Met deze WiFi scanner app kun je checken hoeveel signalen in de buurt dezelfde frequentie gebruiken. In de router kun je de frequentie van je eigen signaal bepalen. Het invoeren van een ander bandnummer, met minder andere signalen, kan het probleem verhelpen.

0 Likes
Beantwoorden