Beantwoorden
MBBOY
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Vernieuwde Telenet Webmail? Pionier It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

WIFI problemen

Ik heb al geruime tijd problemen met de WIFI verbinding.

Gisteren ontdekte ik de speedtest en tot mijn verwondering haal ik nog geen 20 mbps !!!!

En dat op een zondagmorgend als alle tieners nog in hun bed liggen !!!!

Ik heb wat informatie opgedaan en ben met de laptop naast de telenet router gaan staan en de speedtest opnieuw gedaan.Resultaat : 25 Mbps !!!

 

Ik heb whoppa 160 en voel me bedrogen door telenet !!!

 

Wat zijn mijn opties ??   Naar proximus overschakelen ??

 

Een gefustreerde papa die alle avonden klachten krijg van de kids dat het internet kuren heeft.

0 Likes
Beantwoorden
6 reacties
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

WIFI problemen

Ik heb een vermoeden dat jouw draadloze netwerkkaart tegen zijn limieten aanloopt.

Want 25 Mbps lijkt verdacht veel op 802.11g, een oudere WiFi-technologie.

Heb je al eens met kabel geprobeerd?

 

Kan je eens jouw type draadloze netwerkkaart laten weten? Die vind je meestal in apparaatbeheer onder "netwerkadapters". Mogelijks zie je er meerdere staan, maar daar zal die tussen staan.

 

Hoe apparaatbeheer openen:

http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/open-device-manager#1TC=windows-vista

 

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

WIFI problemen

Als iedereen klaagt zal het wel niet aan de kaart liggen doe eens een speedtest met de kabel aan de modem?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

WIFI problemen

@principis,

Wel als deze het kanaal bezet houdt hé.

Bezie het als een vrachtwagen die inhaalt op de linkerrijstrook... dan heb je ook even een opstopping.

 

Dat in combinatie met wat verzadiging en tieners die net op het randje van het WiFi-bereik zitten, en je kan inderdaad wel merkbare problemen krijgen.

Maw, daarom wil ik eerst weten of de snelheid van MBBOY zijn laptop normaal is, om dan verder te kijken naar de andere toestellen. Dit zullen 2 verschillende zaken zijn.

0 Likes
Beantwoorden
MBBOY
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Vernieuwde Telenet Webmail? Pionier It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

WIFI problemen

netwerkkaart.jpg

Zo te zien is het een Broadcom 802.11n Network Adapter.

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

WIFI problemen

Dit is vrij simpel te testen:

 

-  Zet alle toestellen die wifi gebruiken uit op eentje na dat recent is (en niet je laptop).

- Probeer nu met dat toestel de speedtest te doen in de kamer waar de telenet modem zich bevind.

- Schakel dat toestel uit en probeer nu nog eens met je laptop.

- Probeer verder op alle toestellen.

 

Als de snelheid op  1 van de toesltellen lager is kan het aan de wifi adapter  van dat ene toestel liggen. Dan ondersteunt deze niet de N standaard en haalt deze voor alle toestellen de snelheid naar beneden.

 

Liggen op beide de snelheden laag kan het ook het wifi kanaal zijn waar je op zit en dit pas je aan via mijn telenet (mijn internet > draadloze instellingen > instellingen > signaal > configuratie 2,4 ghz >verander het  wifi kanaal en probeer de meest optimale kanalen  1 - 6 - 11).

 

Telenet kan 160 mbps leveren wanneer kabels worden gebruikt maar geeft nooit vaste snelheden mee voor wifi omdat er enorm veel factoren zijn die daarin meespelen maar rekent wel dat een minimum van 40 mbips gehaald zou moeten kunnen worden wanneer alle toestellen de N standaard of hoger ondersteunen.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

WIFI problemen

Geachte, Heeft u een router of gateway tussen de modem staan? In dat geval raadt ik u aan deze indien mogelijk te verwijderen of een zwaardere aan te schaffen. Een router en gateway laten namelijk maar een beperkte snelheid toe afhankelijk van type of type, dit zorgt ervoor dat je nooit kan genieten van je volle Telenet snelheid. Dat probleem heb ik ook ooit meegemaakt.

 

Indien u echter geen gebruik maakt van een Router of een Gateway raad ik u aan met Firefox (veiligste) of Google Chrome (snelste) te werken. Ook is het mogelijk dat er iemand een besmette site heeft bezocht en dat u te kampen heeft met een virus/trojan waardoor een hacker of afstand jouw internet kan gebruiken om data door te sturen naar andere locaties (je word dus een server!).

 

Om zeker te zijn dat dit niet het geval is zou ik deze eens uitproberen (gratis) : https://www.malwarebytes.org/lp/lp4/02_r/?gclid=CPz5iemMycQCFQbkwgodU0wAuQ

 

Alsook bemerk ik op je vorige foto dat jij meerdere netwerk drivers hebt geinstalleerd... mag ik vragen waarom? Een pc heeft namelijk maar één netwerk driver nodig en dat is die van uw moederbord. Mogelijk geven deze drivers conflict met elkaar.

Zo had ik vroeger slecht geluid omdat de driver van mijn moederbord en die van mijn geluidskaart tegelijk aanstonden.

 

Ik zou zeggen, naar start gaan (op je desktop), in de zoekmachine DXDIAG ingeven en je type moederbord opzoeken. Dan online zoeken naar de juiste driver, downloaden en installeren. Dan alle andere drivers die je niet nodig hebt uitzetten en je pc heropstarten.

0 Likes
Beantwoorden