Beantwoorden
Jeankok
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

overeenkomst 360 wifi gewijzigd door fout Telenet

In mei 2023 nieuw abo aangegaan voor 360 wifi met gratis Pod is vermeld in de factuur. Heb een tweede pod aangeschaft die ik dan ging huren?. Gratis Wifi booster in mijn bezit binnengebracht in Telenet winkel Lokeren. 

Volgende facturen juni, juli werd de booster aangerekend ondanks ik deze niet meer in mijn bezit had en kon de booster ook niet verwijderen mijn pagina van mijn Telenet.

Tweemaal gebeld, de tweede keer ging de helpdesk medewerker de booster verwijderen resultaat, alles was verwijderd de booster en mijn 360 wifi abo.

Opnieuw gebeld naar de helpdesk dat mijn abo was verwijderd en gingen het nakijken. Brachten alles in orde om terug wifi 360 te hebben maar met een nieuw abo waar er van een gratis pod geen sprake meer was. Ondertussen zijn we 4 maand verder een paar keer gebeld en het enige wat ze aanbieden is 12 maanden lang geen huur betalen voor de twee pods. Als ik de ene gratis pod die ik bij het afsluiten van het eerste abo nog tien jaar gebruik is dit een minder kost van 360 uur, voorstel van 12 maand voor de twee is 72 euro.

Heb geantwoord dat ik dit niet wil en daar stopt het.

Tags (1)
12 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

overeenkomst 360 wifi gewijzigd door fout Telenet

Bij de Wi-Fi boosters was inderdaad het eerste Access Point of Wi-Fi Powerline gratis.

Bij de Pods is dat anders. Je kan ze 3 maand gratis uitproberen, daarna is het betalend (al vanaf de eerste pod).

Als ik je uitleg goed gelezen heb was je dus in de veronderstelling dat de eerste Pod voor altijd gratis ging zijn, maar dan ben je slecht geinformeerd bij het bestellen van de pods. (Tenzij er een speciaal abonnement is, echter heb ik daar nog nooit van gehoord). Dus dan lijkt me het wel een mooie geste dat je ze alsnog 12 maand niet hoeft te betalen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

overeenkomst 360 wifi gewijzigd door fout Telenet

Laat aan telenet weten dat toestel binnen is de datum het tijdstip en de winkel

als je de naam weet van de verkoper nog beter

stuur alles nog eens door

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

Vraag voor een creditnota en de compensatie

Zet alles er duidelijk in de e-mail  hoe meer info hoe beter

Jeankok
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

overeenkomst 360 wifi gewijzigd door fout Telenet

Maandelijks    
Telenet 360° Wifi   € 0.00
Je opties    
  • Telenet 360° Pod
€ 3.00  € 0.00
Je geniet van deze korting: Eerste Telenet 360° Pod gratis    
Totale maandelijkse kost € 3.00  € 0.00
Eenmalig
Installatiekost   € 0.00
 
Totale eenmalige kost   € 0.00

 

Dit is het abo bij mijn eerste bestelling in de maand mei.

Er staat klaar en duidelijk dat de eerste pod gratis is en dit is ook vermeld op de facturen voor een helpdesk medewerker alles om zeep geholpen heeft en een nieuw nummer kreeg op de factuurvoor wifi diensten.

Heb een tweede pod besteld en op de facturen staat dit aangegeven Eerste telenet pod gratis en voor de tweede proefperiode (3 maanden) gratis huur telenet 360 pod.

Het probleem met de wifi booster was al opgelost.

Ex-Netweter
 

overeenkomst 360 wifi gewijzigd door fout Telenet

Het is toch eenvoudig?

Als er een fout bedrag op je aanrekening staat, dan trek je dat bedrag af van het totaalbedrag van je aanrekening en betaal je uitsluitend het bedrag waarmee je akkoord bent.

Daarna betwist je schriftelijk de foute aanrekening bij Telenet: https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/complaints/

Als Telenet dit probleem niet binnen één aanrekeningsperiode oplost, vraag je bemiddeling bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie: https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/

Waarom laat jij zo met je voeten rammelen door Telenet?

Enkele tips om in het vervolg te krijgen waarop je recht hebt:

  • Neem nooit een domiciliëring, betaal manueel wat Telenet toekomt, betwist fout aangerekende bedragen steeds schriftelijk
  • Geen telefonisch contact, dat is tijdverspilling zonder enig bewijs achteraf, één schriftelijke klacht is voldoende
  • Als Telenet een probleem niet binnen één aanrekeningsperiode oplost moet je de Ombudsdienst voor telecommunicatie inschakelen
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

overeenkomst 360 wifi gewijzigd door fout Telenet

De eerste pod is 3 maand gratis daarna betalen per pod

De 2de pod is betalen geen 3 maand gratis

Na 3 maand is het elke maand 6 euro voor de 2 pod's

Jeankok
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

overeenkomst 360 wifi gewijzigd door fout Telenet

Als dit zo is zoals luc55 schrijft kan hij mij dan uitleggen waarom er dan op de facturen van juni, juli en augustus staat eerste telenet pod gratis en voor de tweede proefperiode (3 maanden) gratis huur telenet 360 pod. 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

overeenkomst 360 wifi gewijzigd door fout Telenet

Dat kunnen wij niet, wij zijn klanten net als u. Wij kennen de details van de facturatie niet, alsook niet alle details van alles beschikbare abonnementen.

Wat @luc55 & ik beschrijven zijn de voorwaarden zoals beschreven op de website van Telenet. Het kan altijd zijn dat er bij jou toch nog een andere regeling was; maar dan is dat eentje waar wij nog nooit van gehoord hebben.

Uiteindelijk maakt het ook weinig uit wat er op het factuur staat. Het is de overeenkomst die je gekregen hebt bij het aangaan van je abonnement die van belang is. Ben je van mening dat daar effectief over een gratis eerste Wi-Fi Pod gesproken wordt dan moet je het advies van @Ex-Netweter volgen en schriftelijk klacht indienen bij Telenet en indien dat niet afdoende is bij de Ombudsdienst.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

overeenkomst 360 wifi gewijzigd door fout Telenet

Heb je een zakelijke account bij Telenet Business of een residentieel product, of ben je onlangs overgeschakeld van Business naar Residential?

Bij Telenet Business klanten is het wel zo dat de eerste pod gratis is. Bij residentiële klanten niet.

Jeankok
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

overeenkomst 360 wifi gewijzigd door fout Telenet

Mail gestuurd naar Telenet n afwachten.

Jeankok
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

overeenkomst 360 wifi gewijzigd door fout Telenet

Neen ik ben gewone klant al vanaf Telenet bestaat.

Jeankok
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

overeenkomst 360 wifi gewijzigd door fout Telenet

Wacht nog steeds op antwoord Telenet.

Jeankok
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

overeenkomst 360 wifi gewijzigd door fout Telenet

Telenet heeft niet toegegeven dat ze een admin fout gemaakt hebben maar heb de 2 pods worden 12 maand niet aangerekend.