Beantwoorden
NetwerkSukkel
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Leesbeest! Leesclubje starten?

Wat is de beste opstelling na overstap naar ONEup?

Ik zou de overstap naar One up willen maken, om enerzijds sneller internet thuis te hebben uiteraard, maar ook om mijn mobiele snelheid op te drijven in het buitenland.

Ik heb wat zitten rondneuzen op het forum en moet zeggen dat ik door het bos de bomen niet meer zie...

Ik krijg zo wie zo een nieuwe modem/router van Telenet, welke dat zal zijn weet ik niet... mag ik uberhaupt kiezen?

Wat zou volgens jullie de beste opstelling kunnen zijn.  Ik zou eigenlijk liefst geen wifi van Telenet hebben, gebruik het nu ook niet. Maar ik besef wel dat ik mijn totale systeem zal moeten herzien.  Nu heb ik een eigen router en switch na de Telenet modem staan, maar die zal ik ook moet opwaarderen om een beetje toekomst gericht te werken, vooral dat ik ook Home assistant draaiende heb. 

Graag suggesties....

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Overstap naar One up

1 reactie
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1133
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Wat is de beste opstelling na overstap naar ONEup?


@NetwerkSukkel  schreef:

Ik krijg zo wie zo een nieuwe modem/router van Telenet, welke dat zal zijn weet ik niet... mag ik uberhaupt kiezen?


Dat hangt natuurlijk af van de modem die je vandaag hebt. Heb je vandaag al CV8560E, CH8568LG of F@ST3896LG-TN, dan zit je goed. Heb je een ouder model, dan ga je hiermee niet de snelheid halen die je bij ONEup betaalt. Volgens mij ben je in ieder geval vandaag niet verplicht een andere modem te nemen, maar als je sneller internet wil dan is dat wel een vereiste.


@NetwerkSukkel  schreef:

Wat zou volgens jullie de beste opstelling kunnen zijn.  Ik zou eigenlijk liefst geen wifi van Telenet hebben, gebruik het nu ook niet. Maar ik besef wel dat ik mijn totale systeem zal moeten herzien.  Nu heb ik een eigen router en switch na de Telenet modem staan, maar die zal ik ook moet opwaarderen om een beetje toekomst gericht te werken, vooral dat ik ook Home assistant draaiende heb. 


Dan kan je best vragen achter een CV8560E, deze in bridge modus instellen op het MAC-adres van je eigen router . Daarmee krijgt je eigen router een publiek IPv4 en beheer je alles zelf op je eigen toestel. Schakel je in de toekomst over naar een andere eigen router, dan verander je het MAC-adres in Mijn Telenet. Ik ga zelf geen router voorstellen, er zijn er hier andere die daar meer over kennen. 

De CV8560E kan je normaal bekomen via een Telenet winkelpunt (dat kan zelfs voor de overstap naar ONEup) best eerste even bellen en vragen of ze deze op voorraad hebben.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.