Beantwoorden
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Wat betekent 'terug naar standaard instellingen'?

Hello, 

Wat betekent precies Terug naar standaard instellingen?

Herstart de modem

grts, 

gigi

gil  wat betekent Teug naar standaard instellingen  Herstart de modem.png

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Terug naar standaard instellingen

0 Likes
18 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat betekent 'terug naar standaard instellingen'?

De reden waarom Telenet iets al dan niet toelaat kan alleen Telenet geven. Netweters kunnen in bepaalde gevallen wel veronderstellen waarom. Een van de redenen voor sommige zaken is dat er sinds een jaar wat mis aan het lopen is bij Telenet. Men kan en mag niet alle problemen daar aan toeschrijven.

Twee pc's of laptops met dezelfde versie van besturingssysteem (vb. Windows 10) kunnen totaal verschillend reageren. De twee toestellen hebben een verschillende verkoopprijs omdat de toestellen ook verschillend zijn. Met één toestel heb je een probleem om verbinding te maken. Dat heeft niets te maken met Windows 10, maar wel met de mogelijkheden van de ingebakken netwerkkaart in het toestel en de daarbij horende stuurprogramma's (waar de gewone gebruiker ook geen controle over heeft). Het is nu eenmaal zo dat in de informatica heel dikwijls alles vrij vlug verouderd en dat vernieuwing van één zaak vernieuwing van andere vereist. Misschien is het van voor uw tijd, maar op een bepaald ogenblik heeft Windows de controle van de printers overgenomen. Op dat ogenblik zijn er veel gebruikers die een nieuwe printer moesten aanschaffen. (De centronics aansluiting was ook vervangen door een USB-aansluiting.) 

Ik geef toe dat ik uw probleem niet tot in het nodige detail kan vaststellen, wat ik wel kan is oplossingen voor je probleem voorstellen. Als je een Wifi USB stick aanschaft. Om je een idee te geven wat het is: klik hier. Dit is geen reklame voor die bepaalde winkel noch voor een bepaald merk, het dient enkel als voorbeeld naar wat je op zoek kan gaan.

0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Wat betekent 'terug naar standaard instellingen'?

Wil u zekerheid, dan moet u iemand met kennis van zaken bij u thuis uitnodigen. Zodat die zowel uw netwerk als uw computer kan bekijken. Dat kan ik of een andere Netweter niet vanop afstand.
Ja dat is in feite de enige juiste oplossing. Van op afstand is mijn vraag in feite niet op te lossen.
Daar komt het op neer.
Zoals ik je al in een ander onderwerp heb gezegd, ik heb het opgegeven.
U hebt uw best gedaan en daarvoor dank. Meer moet dat niet zijn.
gigi

 

0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Wat betekent 'terug naar standaard instellingen'?

De reden waarom Telenet iets al dan niet toelaat kan alleen Telenet geven. Netweters kunnen in bepaalde gevallen wel veronderstellen waarom. Een van de redenen voor sommige zaken is dat er sinds een jaar wat mis aan het lopen is bij Telenet. Men kan en mag niet alle problemen daar aan toeschrijven.


De echte reden is dat de Telenet diensten(support) heel traag reageren en zich gedurig verontschuldigen voor de wachttijden waarmee de Telenet klanten worden geconfronteerd.


Indien de Telenet klanten hun betalingen op dezelfde trage manier zouden verrichten, dan zou je wat horen en aanmaningen krijgen en dreigingen met boetes.


Met één toestel heb je een probleem om verbinding te maken. Dat heeft niets te maken met Windows 10, maar wel met de mogelijkheden van de ingebakken netwerkkaart in het toestel en de daarbij horende stuurprogramma's (waar de gewone gebruiker ook geen controle over heeft).


Kijk dat is een zeer goede opmerking. Alle andere Netweters zijn wel op de hoogte van netwerk problemen met routers, access points, powerlines, frequenties als 2,4GHz en 5 GHz, wifi-paspoort, netwerkveiligheid in thuisnetwerk enz.
Een opvallend punt is om de veiligheidssleutel WPA2 PSK te wijzigen naar WPA / WPA2 PSK (auto), wat niets oplevert. Ik heb dit geprobeerd omdat Janneke Dust daarop aandrong, maar zonder enig resultaat.
Als het zo is dat men voor deze nieuwe Telenet modem Eurodocsis 3.1 F@ST3896LG-TN de veiligheidssleutel WPA3 moet instellen, ja dan kan men jaren bezig blijven zoeken naar de juiste oplossing met een oude laptop(2014).
De nieuwe pc's en laptops zullen dus wel beschikken over de WPA3 en een goede Wi-Fi verbinding hebben en dus ook een aangepaste driver voor de Wi-Fi adapter die is ingebouwd, terwijl de oude laptops en pc's het slachtoffer zijn.


Maar ja dat is zogenoemd de vooruitgang. Deze nieuwe modem beschikt over 32 kanalen tegenover 8 kanalen bij de oude modems. En dat prefereert voor de Telenet bazen .


Maar of het aan de driver voor de ingebakken Wi-Fi adapter ligt kun je maar uittesten door de oude driver te vervangen voor een recentere netwerk driver voor de Wi-Fi adapter.
En dat is niet simpel. Dus de oude Wi-Fi driver 2013.12.331.2016 van de oude msi cr61 laptop zonder Wi-Fi verbinding omruilen met de recentere Wi-Fi driver 2023.70.109.2018 van de Lenovo laptop, die wel een goede Wi-Fi verbinding heeft met de nieuwe Telenet modem.


Ik geef toe dat ik uw probleem niet tot in het nodige detail kan vaststellen, wat ik wel kan is oplossingen voor je probleem voorstellen. Als je een Wifi USB stick aanschaft. Om je een idee te geven wat het is: klik hier. Dit is geen reclame voor die bepaalde winkel noch voor een bepaald merk, het dient enkel als voorbeeld naar wat je op zoek kan gaan.
Oké ik zal dat eens bekijken.
Thanks voor de uitgebreide uitleg.
gigi

 

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wat betekent 'terug naar standaard instellingen'?

@gigi ik sluit dit antwoord af om het overzicht te kunnen bewaren.
Aangezien dit grotendeels over hetzelfde topic gaat als hier besproken, graag daar verder discussieren.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes