Beantwoorden
McDulle
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

WIFI valt weg

Hallo,

 

Gedurende ruime tijd hebben wij veel problemen met onze wifi.

Onze laptops kunnen soms geen verbinding maken.

Andere momenten werkt alles naar behoren ontvangst uitstekend, niets op aan te merken.

Wanneer de modem plots beslist om de verbinding te verbreken is onze enigste momelijkheid om de modem uit het stopcontact te halen.

 

Heropstarten van de laptops baat niet, gisteren avond kon ik geen verbinding maken laptop uit geschakeld gaan slapen, en deze morgen nog altijd onmogelijk te verbinden met de modem.

Dan maar voor de zoveelste keer unpluggen en hop alles werkt weer.

 

Ik heb een acer 5733 win7 x64 alle drivers up-to-date

mijn vriendin een asus X54L win7 x86

mijn zusToshiba L50D win10 pc 1jaar

Schoonzus haar laptop heeft dezelfde problemen, heb geen idee welk model dat is.

 

Mijn Pc is bekabeld en daar ervaar ik bijna geen problemen mee soms is win7 bezig met het identificeren van het netwerk maar meestal komt alles in orde. Win7 x64 drivers up-to-date.

 

Aangezien ik het dichste bij de modem zit en het meeste ervaring met pc's heb ben ik gepromoveerd tot chef modem unplugger...

 

Een andere fenomeen de verst verwijderde laptop verliest verbinding zodra er een dichtbij de modem verbind met het net.

 

Geen idee wat te doen aangezien de modem op de zelfde plaats blijft staan ik via de kabel bijna geen problemen ondervind, enkel de laptops geraken niet altijd op het net, of vliegen er zelfs af.

Digitale televisie werkt altijd goed.

 

Mvg

chef unplugger

0 Likes
2 reacties
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

WIFI valt weg

Als het met alle toestellen tegelijkertijd is, is het vermoedelijk het wifi gedeelte van de modem dat de problemen geeft, zeker als het via utp wel werkt. Via mijntelenet.be kun je eens proberen om het kanaal van je wifi te wijzigen, als dit echter niet helpt is het best om je modem te laten vervangen in een verdeelcenter.

Die doen daar echt niet moeilijk over als je een goede uitleg geeft wat je reeds hebt geprobeerd.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2264
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

WIFI valt weg

Kijk eens met XIRRUS WiFi Inspector welke WiFi netwerken in de buurt zijn, hun sterkte en het gebruikte kanaal, doe dit op iedere plaats waar WiFi gebruikt wordt.

Kijk ook na of iedereen verbonden is op uw persoonlijk AP en niet op WiFree of de homespot want op die 2 laatste is het aantal gebruikers beperkt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes