Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Van powerline zonder WIFI naar powerline met WIFI

Inmiddels heb ik alles bekabeld en heb ik een drietal powerlines over die niet over WIFI beschikken. Ik zou ze echter willen hergebruiken om ook op mijn terras te kunnen internetten. Wat moet ik aanschaffen om via de powerline zonder wifi (met RJ45 aansluiting) WIFI geschikt te maken.

Tags (2)
0 Likes
11 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Van powerline zonder WIFI naar powerline met WIFI

Gewoon een router, maar ipv deze al router te laten werken stel je die in als accesspoint. 

Bij de meest recente modellen zit die functie er standaard in. Zit het er niet in dan moet je DHCP handmatig uitschakelen.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5247
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Van powerline zonder WIFI naar powerline met WIFI

Gewoon één powerline die WiFi ondersteunt in huis halen, lijkt me. Over welke powerlines (merk, type) beschik je nu?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Van powerline zonder WIFI naar powerline met WIFI

Ik heb nu drie stuks PowerLan 200 85Mbps. En daar wou ik toch nog iets mee doen in plaats van weggooien. Vandaar mijn vraag.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Van powerline zonder WIFI naar powerline met WIFI

Kun je mij een router merk en type aanbevelen?
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Van powerline zonder WIFI naar powerline met WIFI

Het hoeft zelfs geen router te zijn die je ombouwt tot access point, je kan ook gewoon kant-en-klare access points kopen...

Zie hier bvb https://www.routercenter.be/category/249296/top-10-access-points.html (zonder reclame te willen maken voor de winkel)


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Van powerline zonder WIFI naar powerline met WIFI

Ja, dat klopt van die access points, maar je weet nooit wat er in de toekomst is. Ikzelf heb geen draadloze modem van telenet, maar een gewone. Zo heb ik zelf volledig de controle van wat er in mijn netwerk gebeurt en heb ik het gedoe met mijn telenet niet nodig. Onder andere veel simpeler om toestellen in mijn netwerk van buitenaf te bereiken.

Mijn ervaring is het best met Linksys/Sisco routers.

 

btw: voor de prijs van zo'n access point het je een ook een full router, waarom zou je dan zo'n beperkt access point kopen.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! Warming up?

Van powerline zonder WIFI naar powerline met WIFI

Draadloze AP of router, ze gooien er tweedehands mee naar je hoofd.

Voor €10 a €20 heb je er al één.

Tijdje terug nog een TP-LINK Wireless N Access Point TL-WA801ND gekocht voor €15 en dat nog zo goed als nieuw.

Bv : https://www.2dehands.be/computer-game-consoles/computer-onderdelen/routers-switches/wifi-router-2743...

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5247
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Van powerline zonder WIFI naar powerline met WIFI


@Opgenort schreef:

Ik heb nu drie stuks PowerLan 200 85Mbps. En daar wou ik toch nog iets mee doen in plaats van weggooien. Vandaar mijn vraag.


Welk Internet abonnement heb je dan, vraag ik me af? Dit zou enkel interessant zijn voor Basic Internet (30 Mbps d/l). Bij  de andere abonnementen zou je in de buurt moeten komen van 100 tot 200 Mbps en dat ga je met zo'n PowerLan nooit halen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van powerline zonder WIFI naar powerline met WIFI


@sb schreef:

@Opgenort schreef:

Ik heb nu drie stuks PowerLan 200 85Mbps. En daar wou ik toch nog iets mee doen in plaats van weggooien. Vandaar mijn vraag.


Welk Internet abonnement heb je dan, vraag ik me af? Dit zou enkel interessant zijn voor Basic Internet (30 Mbps d/l). Bij  de andere abonnementen zou je in de buurt moeten komen van 100 tot 200 Mbps en dat ga je met zo'n PowerLan nooit halen.


@sb Ik denk, zonder opdringerig te willen zijn, dat dit niet relevant is voor @Ex-Netweter. Zijn vraag was hoe hij best zijn bestaande powerlines kan inzetten om bijkomend te kunnen internetten op zijn terras. Moest hij nog geen hardware hebben en vragen hoe hij best zijn terras van internettoegang kan voorzien, dan zou uw redenering wel van toepassing zijn. No offense ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5247
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Van powerline zonder WIFI naar powerline met WIFI

Desalniettemin leek het me interessante informatie, maar ik wil hierover geen polemiek beginnen...

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! Warming up?

Van powerline zonder WIFI naar powerline met WIFI

Ikzelf gebruik thuis een Wifi powerlan voor buiten en dat werkt perfect.

Bij mijn ouders gebruik ik een powerlan waar ik dan zo een T-Link van een paar euro's heb op aangesloten en dat werkt perfect.

0 Likes