Beantwoorden
Heidi2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Alles op zijn plek! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Sinds modem 360 slechte ontvangst Telenet

Beste Netweters,

Moest dit in andere topic staan kan dot dan mischien verplaatst worden? Vindt zo moeilijk om uit te maken waar zetten....

Betreft;

Ik heb sinds kort de modem 360 met de pods. De WiFi doet het prima maar ik ontvang telenet heel vaak niet meer. Kan telenet zelfs niet selecteren tussen de providers lijst. Geen ontvangst is de melding op gsm, kan telenet niet selecteren. Heb met mijn vorige modem altijd volle ontvangst gehad!! Alle streepjes vol!! Nu mag ik blij zijn als ik op 2/3 g 1 streepje kan ontvangen. 

Geen oplossing van telenet! Alles lijkt normaal bij hun. Bel via WiFi is hun oplossing 1👹 

Nu wilde is mijn vorige modem terug instaleren! Wat blijkt? Dzt je deze niet meer kunt gebruiken eenmaal de modem 360 geplaatst te hebben!! Wat een kl....!! Geen oplossing voor mijn internet en oude modem kun je niet terug plaatsten wordt mij verteld. Had ook geen ontvangst ervan toen ik hem plaatste!! Ik moet surfen op 2soms 3g om internet te kunnen hebben als ik telenet al kan selecteren bij de providers!! Soms blijft telenet gewoon weg. Eer je contact met telenet hebt is natuurlijk het internet terug en zeggen ze dat alles oké is. Blijkbaar is surfen op 2 a 3g oke!? En al de rest? Waarom valt telenet steeds weg? Waarom kan ik oude modem niet herplaatsen met oude WiFi versterkers?? Waarom zoeken ze geen oplossing ipv te zeggen bel via WiFi! Ik wil gewoon mijn snelle internet terug!! En goede ontvangst van telenet! Ik betaal toch ook volle pot of gaan ze me nu een deel terug geven na de waarde ik hun prudukt kan gebruiken. Stream geregeld van internet na tv. Gaat niet want telenet valt geregeld weg dus het programma blijft ook hangen!! 

Wie maakt dit ook mee dat ze geen ontvangst meer of heel weinig hebben met de nieuwe modem 360?

Wie weet soms raad hier mee?

Iemand een tip?

Waarom kun je oude modem niet mee niet meer herplaatsen nadat je de 360 hebt gehad??

Dit is echt niet te doen. En bellen via WiFi is geen blijvende oplossing! Is geen oplossing ze moeten eigelijk gewoon zorgen dat ik ontvangst heb. Wat als straks 2 en 3g weg gaat? 

Heb ooit de indruk als ze het niet meer weten ze zeggen er zijn werken in de buurt!! Maar van die werken is wel niets terug te vinden op de site en kunnen niet zeggen waar de werken zijn. Heel raar!!! 

Graag ineens

Grtjs Heidi

Tags (1)
9 reacties
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Sinds modem 360 slechte ontvangst Telenet

Een modem wordt geprovisioneerd op je naam/gezin, en er is maar 1 / gezin.

Dus eens een nieuwe/andere modem op jou naam geregistreerd is, gaat de oude niet meer online komen als je weer switcht, zo eenvoudig is het.

Wil je dat toch, dus de oude opnieuw gebruiken, zal de omgekeerde beweging moeten gebeuren, namelijk je oude modem opnieuw op jou naam geprovisioneerd worden, en dan uiteraard gaat de nieuwe niet meer werken.  dus hier is een aktie van Telenet voor nodig.  Kan uiteraard op afstand, is geen technieker voor nodig.

Royal
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Complimentendag On a roll...

Sinds modem 360 slechte ontvangst Telenet

Ik begrijp je verhaal niet volledig. Je hebt thuis toch wifi waarvan je zelf zegt dat deze perfect werkt. Dus internet mag geen probleem zijn. Waarom dan internet via mobiele data? 2G,3G,4G en 5G staat toch los van je modem. Bellen via Wifi is helaas de enige oplossing binnenhuis waar je moeilijk verbinding hebt met het mobiele netwerk. Je streamt geregeld van internet naar je TV, normaal doe je dit toch via wifi. Dus nogmaals, jouw probleem blijft mij onduidelijk buiten het feit dat er slechte mobiele data ontvangst is.

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 244
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Sinds modem 360 slechte ontvangst Telenet

ik kan het toch ook niet goed lezen, weet niet of de wifi uitvalt of het mobiele netwerk slecht doorkomt op de locatie, of een combinatie van beiden. als je wifi aanzet op het toestel en geen telenet netwerk ziet is er iets mis met de wifi pods als je mobiel internet aanzet op het toestel en er is geen telenet internet ontvangst ligt het aan de zendmasten. de combinatie is mij niet zo duidelijk

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 517
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Sinds modem 360 slechte ontvangst Telenet

@Heidi2 

Ik begrijp je verhaal ook niet. Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar.

Je modem/router ook HGW genoemd heeft helemaal niets te maken met 2G, 3G, 4G, 5G en heeft daar dus geen invloed op.

Je HGW zorgt voor je vaste internet (en eventueel wifi).

2G, 3G, 4G, en 5G zijn mobiele diensten.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sinds modem 360 slechte ontvangst Telenet

Of je het graag hebt of niet, 2G en 3G zullen verdwijnen. Lees bijvoorbeeld dit eens.

Heidi2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Alles op zijn plek! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Sinds modem 360 slechte ontvangst Telenet

Hela,

Ja wifi doet het goed tot 11 uur savonds. Dan valt het steeds weg...

Maar nog steeds geen ontvangst. Als ik mijn gsm op 2g zet heb ik 1 streepje. Maar dat is niet de bedoeling. Misschien toch eens navragen hoe ik mijn oude modem terug kan instaleren... blijkbaar de 360 niet zoeen een goed idee voor hier.

Grtjs

Heidi2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Alles op zijn plek! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Sinds modem 360 slechte ontvangst Telenet

Inderdaad! Maar vanaf ik de modem 360 heb mag ik blij zijn op 2g 1 streepje heb. Oude modem hab ik vol bereik, nu niet meer. Ligt aan de nieuwe modem dat ik geen bereik meer heb. Dus weet niet zo goed wat te doen. Telenet zegt werken in de buurt. Maar staat niets op hun site. Heb het gevoel dat ze dat zeggen als ze niet meer weten wat ze er aan kunnen doen...afwachten of navragen hoe ik mijn oude modem terug kan instaleren.. 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2727
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Sinds modem 360 slechte ontvangst Telenet

Zou kunnen dat je een paar extra pods zal moeten bij zetten dit is een probleem dat regelmatig terug komt

Dat is woning na woning verschillend

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Sinds modem 360 slechte ontvangst Telenet

@Heidi2 , zoals hieronder reeds gezegd heeft je mobiele verbinding via 2g, 3g, 4g of 5g niets te maken met je telenet modem...

De telenetmodem is er voor je wifi, vaste internet verbinding, digitale tv, enz...

Als je smartphone zich verbindt met wifi dan gebeurt dit via je modem.

Als je smartphone zich verbindt met 2g, 3g, enz, dan gebeurt dit via één van die antennes die je soms zien in de verte..., hier heb ik trouwens ook redelijk slechte mobiele verbinding... (en heel goede wifi) maar dat komt omdat die antenne hier een heel eindje van staat.

Als je het niet gelooft leg dan je telenet modem eens af, dit zal geen enkel verschil uitmaken... (maar je zal uiteraard geen wifi meer hebben dan).

Er moet een andere reden zijn waar je mobiele ontvangst niet meer optimaal is, maar daar heeft die telenet modem echt niets mee te maken.
Heb je al eens aan iemand anders (die ook een mobiel Telenet abonnement heeft) of hij/zij ontvangst heeft van bij je thuis?