Beantwoorden
XD1971
Freshman Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Huishoudtoestellen verliezen wifi-verbinding na tijd

Hallo,

We hebben ons onlangs rookmelders van Nest Protect en een Wifi wasmachine (type WEF375) en Wifi droogkast (type TEC575WP) van Miele aangeschaft.  Deze toestellen bevinden zich in onze wasruimte, vrij dicht bij ons Telenet Access Point (AP7465CE-TN) dat verbonden is met onze Telenet modem (CH8568LG) op een andere plaats in huis en ingesteld staat als "Eén wifi-netwerk".  Het verbinden van onze Miele wasmachine & droogkast en de Nest protect met de wifi is geen probleem.  Wat ik echter merk na een tijdje (paar dagen, soms 1-2 weken), is dat de verbinding verbroken is en dat de toestellen "off line" staan in de resp. app.  Hierdoor moeten we de verbinding telkens opnieuw instellen.  De nabijheid van wifi kan in principe geen probleem zijn, aangezien ons Access Point op amper 2 meter afstand staat.  Zou het iets te maken hebben met wisselende IP-addressen ?  Enfin, ik ken er niet zoveel van, vandaar dat ik even bij de Netweters te rade ga...

Alvast bedankt !  

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: verbinding Wifi Miele en Nest Protect rookmelder

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

Huishoudtoestellen verliezen wifi-verbinding na tijd

Ja, het kan zeker te maken hebben met veranderende IP-adressen. Ik vermoed dat de energiebesparingsfunctie van jouw toestellen (Wifi Power Saving Mode) hierbij een rol speelt. Je toestellen gaan in een soort slaapstand, maar misschien ondersteunt het Telenet Access Point en/of de Telenet-modem deze technologie niet correct en verliezen jouw toestellen daardoor hun IP-adres.

Met de functie DHCP-reservering zou je op een router vaste IP-adressen aan jouw toestellen kunnen toekennen, maar de routerfunctie op de Telenet-modem ondersteunt deze functie jammer genoeg niet.

Een andere mogelijke oplossing is een vast IP-adres instellen in jouw toestellen zelf. Je kan dan zelf een IP-adres kiezen uit de reeks van 192.168.0.2 tot 192.168.0.49 en dit instellen.

Nog een andere mogelijkheid is geen Telenet-apparatuur gebruiken in je thuisnetwerk. Je koopt dan zelf een Wifi-router en wisselt je huidige modem om voor een CV8560E (zonder Wifi) en configureert deze modem via de geavanceerde instellingen van "Mijn Telenet" in bridge-mode (MAC pass-through) zodat je eigen Wifi-router een publiek IP-adres krijgt. Op die manier levert Telenet alleen nog je internettoegang maar heeft Telenet geen enkele invloed meer op de functionaliteit van je (draadloos) thuisnetwerk.

XD1971
Freshman Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Huishoudtoestellen verliezen wifi-verbinding na tijd

Hallo Rafb, bedankt voor de tips … ik ga dit zeker eerst eens proberen !

0 Likes