Beantwoorden
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2767
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe je Wifi-netwerk delen met vrienden bij je thuis

Nu kan je gemakkelijk  wifi netwerk delen met vrienden of bezoekers die  niet telenet klanten zijn

Vroeger was het gemakkelijk telenet klanten logde gratis in op je free wifi telenet

Niet telenet klanten moeten altijd de login vragen aan jouw of je had een extra wifi stadion nodig 

zonder code of met een qr code dat ze moesten scannen  voor je bezoekers en vrienden  een geprutst en niet overal ontvangst

Nu is dit verandert

1 : Open de Telenet-app

2:Klik bij 'Mijn wifi-netwerk' op 'Delen'

3: Laat ze de QR-code scannen

En is in orde  zo gemakkelijk en vlug

Zeer slim gezien van telenet een zeer mooie systeem

Zullen veel mensen gebruik van maken

te (2).jpg

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Nu kan je gemakkelijk wifi netwerk delen met vriende

 

4 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1631
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Hoe je Wifi-netwerk delen met vrienden bij je thuis


@luc55  schreef:

Nu kan je gemakkelijk  wifi netwerk delen met vrienden of bezoekers die  niet telenet klanten zijn.

Zeer slim gezien van telenet een zeer mooie systeem. Zullen veel mensen gebruik van maken 


Wat is hier zo spectaculair aan?

  • dat is gewoon een QR code met de naam (SSID) en paswoord van je netwerk, toch? ...
  • mijn router (Fritz!Box) heeft die mogelijkheid al vele jaren (zowel voor mijn privé netwerk, als mijn guest WiFi) om een QR code te genereren.

Waarom heeft Telenet geen "gasten wifi" op hun router? Je wilt toch niet het paswoord van jouw privé wifi aan iedere bezoeker geven?

Sedert (bijna) iedereen nu méér data heeft en goede 4G, word ik nooit meer gevraagd naar mijn privé WiFi 😊

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5246
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe je Wifi-netwerk delen met vrienden bij je thuis

Zo geniaal zijn ze niet. Onder Android kan je al een hele tijd een QR-code genereren om je netwerk te delen met anderen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7396
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe je Wifi-netwerk delen met vrienden bij je thuis

@luc55 bedankt om dit te delen op De Netweters. Ik wil er wel nog graag aan toevoegen dat dit al een 2-tal jaar mogelijk is via de Telenet-app. Het is geen nieuwe feature, maar mogelijks één dat Telenet graag nog eens extra in de verf wilde plaatsen. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2767
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe je Wifi-netwerk delen met vrienden bij je thuis

 Zeer duidelijk is het niet anders koopt 43 % van de mensen  een eigen toestel voor wifi te verspreiden

We missen dat de info  op website is het niet duidelijk of oude info  en dit ging opgelost worden

natuurlijk is nu de moment niet

https://itdaily.be/nieuws/infrastructuur/43-procent-belgen-eigen-router-thuisinternet-poll/

En eigen toestel is ook gemakkelijk overstappen naar een andere aanbieder er verandert niets

Toch een gemiste kans van telenet om klanten te houden

 

0 Likes