Beantwoorden
ebuzola
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Dag van de Chocolade De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geen wifi netwerk te zien, ethernet werkt wel

Mijn modem (CH8568LG)  begon paar dagen geleden paars/roze te knipperen. Ik zag toen dat ik de hele tijd op 4g/5g zit op de smarthphone. 

Toen merkte ik op dat mijn WIFI netwerk niet meer aanwezig was. Mijn toestellen zijn niet meer verbonden. Zelfs bij netwerk zoeken op tablet/gsm etc.. vind ik mijn wifi netwerk niet meer.

Heb de modem al vaak herstart. Zowel via de stekker uit te trekken als via de restart knop op de modem zelf, geen verandering. Het paars/roze knipperen is nu even weg. De kleur is wit, niet knipperend. Nog steeds geen wifi netwerk te zien.

Het rare is dat de pc, smart tv enzo verbonden zijn met een ethernet kabel via de modem en daar heb ik wel internet.

 

Iemand dit al voorgehad en wat ik eraan kan doen ? Heb support al gecontacteerd maar zij geven me gewoon de standaard oplossingen : Stekker uittrekken , modem herstarten, gsm/tablet herstarten, maar dit is allemaal al getest en negatief bevonden.

0 Likes
5 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen wifi netwerk te zien, ethernet werkt wel

@ebuzola 

Klaarblijkelijk het WiFi gedeelte van de HGW dat het heeft laten afweten ...

Ik zou er niet te veel poespas rond maken en een nieuwe HGW (standaard omwisseling) gaan halen in een Telenet shop. Je moet er wel rekening mee houden dat de boekhoudkundige kant van de omwisseling (lees: de correcte aanpassing in de beheerssoftware van Telenet) helaas nog steeds een risico factor is. Het kan goed gaan, maar het kan ook "minder goed" gaan ...

Wil je dat risico niet lopen kan je ook een WiFi AP aanschaffen en aansluiten op uw HGW. Dan beheer je uw WIFi gewoon zelf, niet meer via "mijn Telenet".


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Geen wifi netwerk te zien, ethernet werkt wel

Rode LED-ring (of interpretatie als roze, paars) betekent dat de modem niet correct functioneert. De klantendienst had dat moeten weten. zie ook https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over...


Een modemwissel is de oplossing.

0 Likes
ebuzola
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Dag van de Chocolade De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geen wifi netwerk te zien, ethernet werkt wel

@Ex-Netweter  het was inderdaad een paarse gloed dat knipperde. Rode kleur was er in het begin. Dus verschil in kleur was er zeker.Had zelfs een opgenomen video van de modem met die kleur doorgestuurd naar de klantendienst. Kreeg ik ook weer het standaard antwoord om telefonisch contact op te nemen met een technieker...

 

@StefaanH  ik was misschien van plan om een mesh systeem aan te sluiten voor ons huis nadat we de achterbouw volledig hebben verbouwd. Dus omruilen van de modem in de tussentijd en daarna een mesh aankopen? Aanbevelingen voor aankoop voor een redelijk groot huis ? Ik las dat een mesh die al Wifi6e ondersteunt beter is ook al ondersteunen de meeste toestellen dit nog niet? Ben volledig nieuw met dit systeem maar ziet er niet moeilijk uit om dit te installeren.  

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen wifi netwerk te zien, ethernet werkt wel

@ebuzola 

Wanneer je met de gedachte speelt van een eigen mesh wifi systeem uit te bouwen zou ik in uw plaats uw HGW inruilen voor een E-Router. Die heeft zelf geen wifi aan boord maar dat is dus in dat geval een goede zaak.

Wat de norm betreft (wifi 5 of wifi 6 of hoger): een systeem dat hoge normen bezit kan ook met lagere normen overweg. Als je dan toch iets nieuws koopt, best met de hoogste norm.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ebuzola
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Dag van de Chocolade De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geen wifi netwerk te zien, ethernet werkt wel

Na veel vijfen en zessen, lees : een week later, iemand aan de lijn gehad. Die heeft nog eens alles getest en rarara. Modem defect en inruilen.  

Ik ga direct de wifi 6 router eisen. Maar wat een rompslomp voor iets dat we al langer wisten...

0 Likes